Gå til innhold

enkel og god langpannekake?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tips til enkel og god langpannekake mottas med takk :-) Jeg baker sjelden, så noe med lite risiko for feilskjær hadde vært Supert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bakte denne for noen dager siden. Hadde i 6 tettpakkede dl med raspet gulrot og hadde 250 gram smør + 2 ts vaniljesukker og droppet appelsin i kremen.

Fikk mye skryt for den da den ble servert og tør derfor å anbefale den videre.

Bortsett fra at det tar litt tid å raspe gulrøtter (hvis du ikke bruker matmølle) så var den fort og grei å lage.

Skrevet

Tips til enkel og god langpannekake mottas med takk :-) Jeg baker sjelden, så noe med lite risiko for feilskjær hadde vært Supert!

Denne kaken er veldig enkel og god :)

Kanelkake:

Hele (8 dl) kefir-melk

7 dl sukker

2-3 ts natron

10 dl hvetemel

3-4 ts kanel

150 g smeltet smør

Glasur:

400 g melis

3-4 ss sterk kaffe

1 ts vaniljesukker

150 g smeltet smør

- Kaken: Rør kefir og sukker sammen, tilsett resten av ingrediensene og rar til en glatt røre.

- Stekes på 180 grader i 45-60 minutter i en stor langpanne.

- Vent med å lage glasuren til kaken er kald.

- Glasuren: Smelt smøret, bland i kaffen og sikt i melis og vaniljesukker. Rør innimellom. Hell glasuren over kaken, og fordel den jevnt utover. Pynt gjerne med litt strøssel.

Skrevet

Takk for tips :-)

Skrevet

Jeg vil anbefale Eplekake. Prøvde denne oppskriften her om dagen, og den er bare nydelig, holder seg like saftig i flere dager og...(sitter og spiser et stykke nå, og jeg lagde kaken på fredag..)

ps: det er en stor oppskrift, så for meg med innbyggingsovn, og indre langpanne må oppskriften minskes, skriver de målene i parentes jeg...

600 g smør (400 g)

1000 g sukker (670 g)

12 egg (8)

800 g hvetemel (530 g)

3 ts bakepulver (2)

8 epler

Kanel og sukker

Rør smør og sukker hvitt og porøst.

Ha i eggene, ett av gangen.

Ha i melet og bakepulveret.

Bre deigen utover i en langpanne.

Skrell eplene, del de i båter, og "bad" de i en kanel/sukkerblanding før du trykker dem ned i kakedeigen. Viktig å få de tett.

Stek på 170 gr i 45-60 min.

Skrevet

Toro er jo veldig enkelt og liten risiko for feilskjær :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...