Gå til innhold

Hamster i kollektiv


Gjest Ms. Raggsokk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk

Lurer på noen av dere har erfaring med å ha hamster/mus/liten gnager i byleilighet der det bor flere?

Jeg bor i kollektiv, men har stort rom. God plass til en liten krok der jeg kan ha stort bur og utstyr. Har balkong og en uteplass der jeg kan renske bur uten at de andre i huset plages. Skjønner at noen synes det er ekkelt med avføring og flis etc., men dt blir vel ikke stort verre enn en kattedo?

Det er litt lytt i huset, så eneste ulempen jeg kan se, er at det kan bråke pittelitt hvis den løper i hjulet sitt.

Tror dere det kan være gjennomførbart å ha en liten hamster i kollektiv? Jeg har hatt hamster i mange år før jeg flyttet til by. De jeg bor med er null dyreinteresserte.

(Altså, jeg må selvsagt spørre de som bor her, men jeg bare lurer på om noen har erfaringer med å ha hamster når de bor så tett på andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Raggsokk

Selvsagt skal jeg spørre dem, jeg bare lurer på om noen har erfaringer.

Finnes det f.eks. hjul som ikke bråker noe særlig? Alltid hatt plasthjul festet i burveggen, og det har bråket endel. Stålhjul plassert "fritt" i buret, bråker det kanskje mindre?

Endret av Ms. Raggsokk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trehjul bråker veldig lite/ingenting, men det er veldig dyrt da. :P

Hjul er ikke et must så lenge hamsteren har stort nok bur og mange leker. :)

Endret av Nio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ville valgt syrisk hamster eller ørkenrotter. etter min erfaring de som lukter minst. eller syriske hamstre er vanligvis lette å få dotrente, så tar man doen hver dag er det lite lukt. som noen sa over, trehjul er stille, det er også denne.

ørkenrotter tisser lite, og luktrer derfor lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Takk for innspill folkens. Tror ikke lukt skal være noe problem, har hatt hamster på soverommet i flere år uten å ha kjent noe, men jeg rensket ofte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i et par kollektiv i mitt liv, og basert på min erfaring, tenker jeg at en hamster på rommet er en privatsak så lenge de andre i kollektivet ikke oppelver noen ulemper, og så lenge du ikke har den på fellesarealene. Tror jeg bare ville gjort det og tatt sjangsen på at det gikk greit, og heller vært inneforstått med å gi den bort hvis det ble klager. Jeg tenker at sjangsen for at hamsteren din skal sjenere de andre er veldig liten så lenge du steller den ordentlig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Selvsagt skal jeg spørre dem, jeg bare lurer på om noen har erfaringer.

Finnes det f.eks. hjul som ikke bråker noe særlig? Alltid hatt plasthjul festet i burveggen, og det har bråket endel. Stålhjul plassert "fritt" i buret, bråker det kanskje mindre?

http://hamster_fakta.webs.com/buretogleker.htm

du burde lese der.

står at plasthjul kan fort knirke og bli slitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...