Gå til innhold

Kommunevalget SP

Fremhevede innlegg

Gjest Bjørn82
Skrevet

Nå er det snart kommunevalg og mange river seg litt i håret mens de funderer på hvilket parti som er deres stemme verdig.

Her hvor jeg bor ser det ut til at det kan bli SP som blir det beste alternativet.

Da kommunen har en rådmann som ble korrupsjons siktet i forbindelse med div. ting som kjøp av hus i Tyrkia.

Kommunalt har SP vist seg å bryte ut av det rød-grønne samarbeidet fordi kommunestyret har vist seg å overkjøre kontrollutvalget i denne korrupsjonssaken. Derfor mener jeg at de er min stemme verdig, men jeg har ikke bestemt meg enda.

Her kan dere se hva SP har å by på der du bor:

http://www.senterpartiet.no/alle-lokallag/category14314.html

Hvorfor skal du stemme SP?

Hvorfor skal du ikke stemme SP?

Mener du at SP er et viktig parti for Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes SP er et viktig parti i Norge, absolutt. Vi har sterke tradisjoner innen landbruk, og distriktene er store og blir fort glemt. SP er vel et parti som er viktig for alle som bor litt utenfor byen.

Men jeg stemmer ikke SP. Årsaken er at jeg nå bor i en kommune hvor de tidligere storbøndene sitter på mye av jorda her. Mange eier ikke tomta de eier hus på, og det har vist seg vanskelig å kjøpe ut tomta man bor på. I tillegg har det vært vanskelig å bygge ut tettstedet her med butikker, vei og annen næringseiendom fordi bøndene nekter. SP her er for at bøndene skal fortsette på samme måte, noe jeg er i mot. Jeg synes ikke de ønsker det beste for alle oss her i lokalsamfunnet. Jeg har derimot stemt SP før da jeg bodde i en annen kommune fordi de ikke ville legge ned småskolene i den kommunen, og barna hadde måttet pendle langt om de skulle dratt til en felles storskole.

Jeg synes også at SP har et annet syn på dyrevern enn hva jeg har. Jeg ønsker at pelsindustrien skal få strengere tilsyn og krav, og aller helst legges ned. Jeg ønsker at de skal få subsidier, men da må de drive mer bærekraftig og ha høy fokus på dyrevelferd, og ikke så mye etter økonomi. Jeg er i mot kyllinger/høns i bur, noe som såklart er dyrere for bøndene, men bedre for dyra.

Skrevet

Jeg kunne aldri stemt på SP på grunn av deres elendige dyrevernspolitikk, og dere ønske om å sette pelsdyrnæringen og bøndenes profitt over dyrevernshensyn. For meg er de like uaktuelle som FrP.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer sannsynligvis til å stemme SP i kommunevalget pga at det er det eneste partiet som tenker på de som bor i bygdene i kommunen og som faktisk har forstått at man ikke kan sentralisere alt mulig inn til byen her.

• Liker 1
Gjest Bjørn82
Skrevet

Jeg kunne aldri stemt på SP på grunn av deres elendige dyrevernspolitikk, og dere ønske om å sette pelsdyrnæringen og bøndenes profitt over dyrevernshensyn. For meg er de like uaktuelle som FrP.

Som alle de andre partiene man har å velge mellom så er det saker ved SP som jeg er helt motstander av også. Men jeg større tiltro til dem lokalt en hva jeg har til de andre alternativene som Frp, AP.

Jeg vil ha politikere som jeg vertfall kan innbille meg er til å stole på, ikke partier som er besatt av lobbyister og som snusker med ting de ikke skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...