Gå til innhold

Spennende tider!

Selma_

Anbefalte innlegg

Livmora blir hard som en ball, enten hele eller bare deler av den. Føles litt som et sug i magen. Har skrevet litt om det i min egen dagbok. Skjønte først hva det var for et par uker siden, men kjente det allerede i uke 15. Har funnet ut at det egentlig bare er kjipt med kynnere, selv om det jo er fint at livmora får trening.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livmora blir hard som en ball, enten hele eller bare deler av den. Føles litt som et sug i magen. Har skrevet litt om det i min egen dagbok. Skjønte først hva det var for et par uker siden, men kjente det allerede i uke 15. Har funnet ut at det egentlig bare er kjipt med kynnere, selv om det jo er fint at livmora får trening.. :gjeiper:

Ok, ja det er det godt mulig det er det altså!

Ja, husker du skrev noe om det, og det virker som det er det samme som du har opplevd. Bare på morgenen foreløpig her da.. (Og takk for tipset!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg rar, eller er det flere enn meg som har problemer med at folk skal ta på magen? :sjenert:

Særlig venninner har liksom en automatikk i det, snakk om graviditet, og de MÅ ta på magen med en gang, uten å spørre eller noe. De har jo aldri tatt på magen min ellers, og nå er det ikke synlig kul der en gang!

Da synes jeg det blir litt ubehagelig. Både fordi jeg vet at det ikke er noe å kjenne der, men også hvis de sier "ja, det kjennes jo litt her da", når jeg nettopp har spist et tonn med mat og føler meg stinn og uvel... Orker liksom ikke å forklare hver gang at det egentlig ikke synes noe særlig hvis jeg ikke har spist. :glare:

Tenker jeg vil synes det er greit når magen blr større, når det liksom er noe å kjenne på der. Men akkurat nå har jeg på en måte nok med meg selv, spent på når magen vil komme, treg fordøyelse osv.

Trodde ikke jeg hadde så stor intimsone, men akkurat nå for tiden får jeg litt klaus av at folk skal ta på magen.. :( Men det bedrer seg vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg rar, eller er det flere enn meg som har problemer med at folk skal ta på magen? :sjenert:

Særlig venninner har liksom en automatikk i det, snakk om graviditet, og de MÅ ta på magen med en gang, uten å spørre eller noe. De har jo aldri tatt på magen min ellers, og nå er det ikke synlig kul der en gang!

Da synes jeg det blir litt ubehagelig. Både fordi jeg vet at det ikke er noe å kjenne der, men også hvis de sier "ja, det kjennes jo litt her da", når jeg nettopp har spist et tonn med mat og føler meg stinn og uvel... Orker liksom ikke å forklare hver gang at det egentlig ikke synes noe særlig hvis jeg ikke har spist. :glare:

Tenker jeg vil synes det er greit når magen blr større, når det liksom er noe å kjenne på der. Men akkurat nå har jeg på en måte nok med meg selv, spent på når magen vil komme, treg fordøyelse osv.

Trodde ikke jeg hadde så stor intimsone, men akkurat nå for tiden får jeg litt klaus av at folk skal ta på magen.. :( Men det bedrer seg vel!

Jeg er akkurat som deg! Og det er nok ikke unormalt...Det føles jo helt teit at noen skal drive å kjenne etter på en mage som nesten ikke er synlig en gang... Jeg har jo fått litt mage nå, men syntes fortsatt det er ganske ille hvis folk(unntatt kjære) skal drive å kjenne eller ta...Så jeg kommer nok til å syntes at det er rart gjennom hele svangerskapet..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok helt normalt. Ikke så mange som har tatt på min lille mage ennå, annet enn mamma en gang, og min Kjære selvfølgelig. Men jeg føler meg nesten mer lubben enn gravid sånn utseendemessig, og da har jeg liksom ikke lyst til at hvem som helst skal ta på den. Selv ikke Mannen får ta så mye på den hvis jeg føler meg fryktelig mett og en smule uvel. Blir nok bedre når magen blir litt hardere og mer gravid-aktig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener. Familien kan ta så mye de vil, men helst ikke andre. Ikke uten invitasjon. Foreløpig bare en kollega som har kjent etter, uoppfordret. Føltes litt rart, tror ikke jeg klarer å venne meg til det og håper jeg slipper å venne meg til det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten godt å se at det ikke bare er jeg som er sånn. Det er som du sier Haley, jeg føler meg nesten mer lubben enn gravid nå.. Klarer jo ikke si nei heller, men synes det er rart at folk bare skal ta helt uoppfordret.. Jaja. Blir nok ikke vant til det, men synes kanskje det er greiere når magen er større..?

I dag skal det feires nyttår! Gleder meg til hva 2012 vil bringe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det heldigvis ikke noen uten om kjære som har tatt meg på magen enda, og jeg gruer meg til det kommer til å skje. Jeg skjønner ikke hvorfor folk tror at en gravids mage er "allemannseie", jeg hit til kun kjent på tre mager og det er etter at vedkommende har sagt kjenn her nå sparker h*n og ført hånden min bort der det er "action" Jeg regner med at jeg kommer til å si i fra høyt og tydelig om hva jeg mener om den saken hvis en tilfeldig kollega eller noen andre jeg ikke kjenner veldig godt kommer og tar meg på magen uten invitasjon!

Godt nyttår :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til alle dere fininger! :)

Her er alt fint. Men jeg har begynt å spy på morgenen i det siste! Det synes jeg er rart, den perioden skal jo liksom gå over rundt uke 12, hos meg har det kommet den siste uka.. :klo: men ikke noe å gjøre med det..

Har hatt en del mensmurringer i det siste (stress og lite søvn tipper jeg har skylden). Og så ser jeg for første gang at magen har vokst litt! :rodmer: det liker jeg! Selv om det betyr at jeg har det fryktelig ubehagelig på jobb i dag med altfor stram bukse.. Ut og kjøpe mammabukser når lønna kommer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammabukser!! :hjerter: Har ikke hatt på meg annet (nesten) siden jeg kjøpte den - og har investert i et par til. Fantastisk! :) Stress og mas gjør at jeg også faller tilbake noen uker og blir kvalm og uggen om morgenen. Går greit hvis jeg får sove til etter kl 8! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :)

Når det kommer til at folk tar på magen uten tillatelse er jeg helt enig. Jeg kommer ikke til å la folk på lov til å bare ta på magen min uten lov! Skjønner liksom ikke helt hvorfor folk tror dette er okei..? Kjenner flere som jobber i serviceyrket der de plages med at kunder daglig tar seg friheten til å tafse på magene deres.. Grøss.

Kjenner jeg gruer meg til å jobbe i butikken når magen kommer for fullt. :(

Æsj, håper det er noe som går kjapt over. Kjenner ei som begynte å spy etter uke 12 og holdt på slik til uke 16/17. Men var ikke kvalm før uke 12.. Merkelig. :)

Har du fått dato til ultralyd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :)

Har du fått dato til ultralyd? :)

Godt nyttår ja!

Skal på UL 25.januar :D 2,5 uker igjen, og gleder meg noe vanvittig!! Kanske jeg skal lage en tippeliste?

Forresten, kanskje på tide å flytte dagboka over i gravid-bøkene? :P står vel fortsatt under prøvere jeg.. Hehe. Noen som vet hvordan jeg gjør det? Ny milepæl for meg å flytte den over altså, etter all min usikkerhet! ;)

Endret av Selma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tippeliste ja... Kanskje det! Jeg tror du får en gutt! :) også tror jeg at je får en jente, men regner med at det blir enda en gutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅhhh, det går fort til UL nå!! :jepp:

Jeg er sikker på at du har en råtøff babygutt :babygutt: i magen din!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...