Gå til innhold

Spennende tider!

Selma_

Anbefalte innlegg

Utstyrslisten ligger litt dårlig an.. :sjenert: Fikk aldri begynt på den jeg.

Merker at jeg ikke er like flink til slikt som mange av de andre gravide her inne.. :pls: Det virker som at alle er i gang med strikking og innkjøp, jeg har kun kjøpt en body, bare for å ha begynt med noe. Ikke har jeg peiling på ting heller, for har ikke gjort altfor mye research på merker, størrelser osv.. Men men. Kanskje jeg får til å sette opp en liste i løpet av helgen :jepp:

Synes jammen meg du skal ordne en tippeliste snart ja Angel-A! :)

Du får låne en utstyrsliste da vet du, også fjerner du og tilføyer det du evt har behov eller ikke har behov for. :) Tror jeg må gjøre det, for jeg kommer sikker ikke til å komme på alt jeg trenger.. :fnise: Har heldigvis ikke dårlig tid til det enda. :)

Har dere bestemt dere for vogn? Ser jo at mange har opp til 2 mnd. leveringstid.. Ellers har ikke vi begynt i hvert fall, ikke kjøpt en eneste body selv, eller annet babyutstyr. Og ikke kan jeg å strikke/hekle, noe jeg synes er fryktelig trist for jeg kunne virkelig ha tenkt meg å ha laget noe til knøttet. Tips mottas med stor takknemlighet! :jepp:

Skal ordne en tippeliste nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært litt stille her fra meg i det siste.. Vært en snartur i København med jobben, og ellers er det ikke mye nytt å fortelle.. :)

Nyter at jeg er over halvveis da! Magen har begynt å poppe, så føler meg mer gravid enn noen sinne :biggrin:

Blæra føles liten som en drue, må jo tisse hele tiden, og føles som at blæra alltid er full, noe som er rimelig ubehagelig.. Men men, formen er ellers flott, så da skal jeg ikke klage ;)

Har dere bestemt dere for vogn?

Har sett litt på vogn, men ikke helt bestemt oss. Mulig vi skal ut og titte litt mer i helgen :) Men ser ut til at det blir Emmaljunga Edge Duo eller City Cross, må bare finne ut litt mer om begge to.. Vil gjerne ha en solid vogn, da jeg liker å gå tur (og her er det både grusveier og asfalt). Men samtidig må jeg jo klare å bære den inn i bilen da..

Kanskje lurt også å ta hensyn til at vesla er et halvt år når vinteren kommer, og da vet jeg jo ikke om hun vil ligge i bag eller sitte litt mer oppreist.. :klo: Sover hun fint i bag må jeg jo ta hensyn til at det skal være plass til vinterpose og vinterklær også..

Mye man må ta hensyn til altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrsliste:

- Bilstol

- Barnevogn

- Seng/vugge

- Dyne, madrass og sengetøy

- Litt klær

- Bleier

- Kluter og håndklær

- Amme-bh og ammeinnlegg

Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Shoppemamma har noen nyttige oversikter over størrelse på bager, lengde på sittedel o.l.

http://shoppemamma.com/2010/08/hvor-stor-er-bagen-pa/

Nyttig side!

Ellers hørtes utstyrslisten din veldig fin ut, men kanskje lille frøken trenger litt underholdning? Som f.eks uro, babygym og en rangle eller noe? Jeg synes sånne ting er vanskeligst nesten. Aner ikke hva jeg skal kjøpe eller hvor tidlig de skal ha det.. :ler: Har gitt mannen i oppdrag å finne en bamse, for det må jo lillemann ha ihvertfall! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, enkel og grei utstyrsliste! :fnise:

Hei igjen forresten! :goodbye::fnise:

Forsvant visst en stund jeg, og gjør det nok i neste eksamensperiode også :sjenert: Men nå er jeg bæck! :D

Nå har ikke jeg lest alt som har skjedd siden sist, men ble du flyttet noe etter UL? Og vet dere kjønn enda? :rodmer:

Jeg er jo en av de gærna listemenneskene her da, og eneste måten jeg klarer å huske noe som helst er ved å skrive det ned.. :sjenert: Men best å holde den stadige utvidelsen av listen unna sambo, for tror han blir litt skremt av alt jeg mener vi trenger, hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at du også venter en liten jente!! Så kos! :rodmer:

Hvordan så jordmor at det var en jente, var det ingen tvil hos dere?

For vår jordmor sleit først i 40 min med å få målt noe som helst, da hun var så urolig og lå helt sammenbrettet med tærne nesten inni nesa. :fnise: I tillegg hadde hun navlestrengen mellom bena. Så jeg måtte ut og hoppe og sprette litt, tisse litt og bevege meg i håp om at hun snudde seg. Når vi kom inn igjen hadde hun bare flyttet litt på seg, men navlestrenger lå ikke lenger mellom bena. Hun så i området flere ganger, jeg også nistirret på skjermen, (jeg med mine noe utdaterte radiografkunnskaper)og ingen av oss så noen tydelig "snopp", men heller at urinrøret stoppet opp, istedenfor å fortsette utenfor kroppen. Hun nevnte også noe om at hun så de tre strekene som tilsvarte jente. Bare håper hun har rett, ellers må en liten gutt pålage seg på rosa klær den første tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shoppemamma har noen nyttige oversikter over størrelse på bager, lengde på sittedel o.l.

http://shoppemamma.com/2010/08/hvor-stor-er-bagen-pa/

Nyttig side!

Ellers hørtes utstyrslisten din veldig fin ut, men kanskje lille frøken trenger litt underholdning? Som f.eks uro, babygym og en rangle eller noe? Jeg synes sånne ting er vanskeligst nesten. Aner ikke hva jeg skal kjøpe eller hvor tidlig de skal ha det.. :ler: Har gitt mannen i oppdrag å finne en bamse, for det må jo lillemann ha ihvertfall! :Nikke:

Smart side ja! :jepp: Takk!

Ja, jeg føler at listen er litt "trist" sånn som den er nå, men jeg tenker at klarer jeg å få skaffet alt det har vi hvertfall det aller mest nødvendige ;) Uro/rangle/babygym og slike ting kommer jeg sikkert også til å kjøpe! Men det er ikke sånne ting jeg stresser med nå, da jeg vil tro at frøkna får en del gaver i starten, og der vil det sikkert være en del leker :fnise: Og så kjøper jeg sikkert litt jeg kommer over etter hvert. Men setter jeg alt på en liste blir jeg bare altfor stressa! :gjeiper:

Bamse må babyene våre ha ja! :rodmer:

Så nå at du også venter en liten jente!! Så kos! :rodmer:

Hvordan så jordmor at det var en jente, var det ingen tvil hos dere?

Koselig med jente ja! :)

Virket ikke som det var noe tvil egentlig. Jeg var litt "fjern" under UL-timen, så glemte å spørre hvor sikker hun var :fnise: Men hun sa bare at "her ser det ut som det er en jente ja", og dett var dett. Ikke noe "Jeg er 60% sikker" eller noe.. ;) Så da stoler jeg på det.

Nå driver vi jo og vurderer litt om vi skal på 3D ul, og i såfall får vi jo vite ganske sikkert hva det blir. Men får se da..

Mye styr for å få se hva din var da :fnise: Opp og hopp og tøy og bøy ;) Men får satse på at det er jente der da, at jordmor "tippet" riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fysen for tiden! Har lyst på noe å knaske på hele tiden, særlig på jobb.. :popcorn:

Noen som har tips til noe sunt og godt, som ikke gjør noe om man stapper i seg i perioder? Er veldig glad i mandler, men er vel grenser på hvor mye man skal spise av det også... Druer er jo et alternativ, men da må jeg jo kjøpe nye ganske ofte, og synes det er litt dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fysen for tiden! Har lyst på noe å knaske på hele tiden, særlig på jobb.. :popcorn:

Noen som har tips til noe sunt og godt, som ikke gjør noe om man stapper i seg i perioder? Er veldig glad i mandler, men er vel grenser på hvor mye man skal spise av det også... Druer er jo et alternativ, men da må jeg jo kjøpe nye ganske ofte, og synes det er litt dyrt..

Jeg er akkurat som deg! Jeg er veldig glad i smoothie, så jeg lager ofte det her hjemme. Men det er dyrt i lengden det også. Men druer er fantastisk godt men også veldig dyrt!!

Men all slags frukt er vel sunt, og oppskjærte grønnsaker med dip kan vel være et alternativ? Men dip er jo ikke sunt da :fnise:

Æsj, jeg er dårlig på sånt. Dessuten frister det usunne myye mer...som sjokolade, potetgull og sånn.... :sjenert: Men det er jo egentlig fy-fy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frukt og grønnsaker er jo godt :) særlig appelsin! Men jeg er på jakt etter noe som liksom kan stå på kontorpulten min gjennom uka, som jeg bare kan strekke ut en hånd og ta en liten neve når fysen kommer som værst.. ;) nøtter er jo det geniale, men noe annet også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med meg en boks med gulerot(i biter) og sukkererter på jobb en dag, det fungerte veldig bra. Gulrot er jo ikke så dyrt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde falt for fristelsen og valgt nonstop... men det er jo ikke lurt!! ;) Sånn det er nå, går jeg og henter meg druer i kantina hvis jeg skal kose meg på kontoret! Det funker veldig bra! Holder seg kanskje noen dager på pulten også...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde med meg en boks med gulerot(i biter) og sukkererter på jobb en dag, det fungerte veldig bra. Gulrot er jo ikke så dyrt. :)

Ja, det kan jeg jo prøve! :) Men da må jeg forberede på morgenen da... :Gjesp:

Tror jeg hadde falt for fristelsen og valgt nonstop... men det er jo ikke lurt!! ;) Sånn det er nå, går jeg og henter meg druer i kantina hvis jeg skal kose meg på kontoret! Det funker veldig bra! Holder seg kanskje noen dager på pulten også...?

Ja, alltids noe deilig snop som kan stå der :ler: Men litt av poenget er at det skal være noe sunt snacks ;) Druer funker bra ja, men føler det er ganske dyrt.. Men men. Får prøve å veksle litt mellom druer, gulrøtter, mandler, lacerol og appelsin :biggrin: Se om det funker.. Hvis ikke gir jeg opp og kjøper peanøtter eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... jeg har heldigvis for lite stillesittende tid på kontorplassen min til å ha sånne bekymringer for ofte (hadde nok bukket under ganske snart!)... Men det høres ut som en god ide å ha en blanding, så går man ikke lei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg jo prøve! :) Men da må jeg forberede på morgenen da... :Gjesp:

Ja, alltids noe deilig snop som kan stå der :ler: Men litt av poenget er at det skal være noe sunt snacks ;) Druer funker bra ja, men føler det er ganske dyrt.. Men men. Får prøve å veksle litt mellom druer, gulrøtter, mandler, lacerol og appelsin :biggrin: Se om det funker.. Hvis ikke gir jeg opp og kjøper peanøtter eller noe :P

Neida, jeg ordnet det på formiddagen før. Går helt fint å ha det i kjøleskapet i 1 dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen har virkelig poppet denne uka! :gravid: Det er stas! Men litt rart også...

Vesla sparker litt hver dag, stort sett midt på dagen, og noen ganger på kvelden. Er glad hun gir livstegn fra seg!

I dag er jeg utrolig sliten! Akkurat som alle krefter er dratt ut av kroppen.. Er det vesla som vokser mon tro? Er så sliten at jeg bare vil sitte for meg selv og være asosial.. Stusselig.. :sjenert: Men er litt "sosial" med KG da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alle krefter dratt ut av kroppen også, jeg har ikke orket noe særlig med hekling i dag og heller ikke orket å hente pakken min på posten som det tar knappe fem min til... Var på kare med ei venninne på dagen i dag og etter jeg kom hjem litt over ett har jeg vært slakk, poff sa det i ballongen.

Stas med mage da :hjerte: og i alle fall stas at vesla sier i fra at hun er på innsiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff, ikke godt å være så slapp. Er jo så mye man vil ha gjort! Men i dag føles det som energien er tilbake :) håper det!

I dag har jeg og kjære tenkt å gå på ski :) spent på hvordan det går, og håper inderlig jeg ikke faller.. :S det er vel ikke ikke anbefalt for gravide å gå på ski, så da håper jeg det går bra!

Magen har begynt å bli hard noen ganger i løpet av dagen. Noen som vet hva det er? Akkurat som en hard ball på ene eller andre siden, skikkelig rart! Tenker noen ganger at det kjennes ut som hodet til vesla.. Men det er vel ikke så stort ennå heller.. Kjenner jo at livmora liksom knyter seg hver gang det skjer. Ikke vondt, men rart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som at du har kynnere, noe som er helt normalt. Har det slik innimellom jeg også, og det går som regel over i løpet av 5-10 min :jepp:

Går helt sikkert fint å gå på ski så lenge man ikk går i altfor mange bratte bakker, og avpasser farten. Kos deg på skitur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...