Gjest m-28 Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 Stopper det bare helt opp i 1 uke? har hatt dame i 4 år nå, å hver gang mensen er på plass blir det ingen sex, suging, ingenting på 1 uke. Jeg forstår at noen jenter føler seg ekkel i den perioden å flere har vanvittige mensen smerter som jeg ikke kan forestille meg. Vil gjerne ha noen tilbakemeldinger på dette
Gjest anoMeesa Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Som så mange andre ting, avhenger dette av hver enkelt person. Personlig liker jeg ikke å utføre noe som helst seksuelt når jeg har mensen, i og med at man 1)føler seg meget lite attraktiv, 2) kan lukte rart der nede uansett om man bruker tampong eller ikke, 3) er amper/humørsvingende, 4) sliter med smerter. ++ Men for all del, noen ganger blir man ekstra kåt når man har det. Men det kan hende det er fordi man føler man ikke "kan", så følelser forsterkes? Og noen sier at sex er smertestillende, for all del det tror jeg på, men menssmerter er på sett og vis noe helt annet, man føler seg litt ut-av-seg-selv. Finnes sikkert de som liker å kjøre brannbil, men jeg kan ikke tenke meg at det er litt smånasty for ham å se seg selv full av blod etter samleiet. hmm. 1
Gjest Raindrops Skrevet 3. september 2011 #3 Skrevet 3. september 2011 Da gjør vi alt annet, oralsex, analsex eller bare kos. De dagene jeg føler at det funker for meg så har vi sex i dusjen. Men jeg er veldig heldig i og med at jeg ikke er spesielt plaget med smerter, og jeg forstår godt at man ikke vil ha sex når hele eller deler av kroppen verker.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 3. september 2011 #4 Skrevet 3. september 2011 Jeg har ikke sex i de dagene da jeg blør som verst, men jeg gir gjerne oralsex eller litt håndkos. Men det har hendt, at hvis jeg har følt at sex har vært et voldsomt press fra typen, at jeg har brukt mensen som en unnskyldning for full sexpause, bare for å "komme til hektene" igjen..
spinnwild Skrevet 3. september 2011 #5 Skrevet 3. september 2011 Stopper det bare helt opp i 1 uke? har hatt dame i 4 år nå, å hver gang mensen er på plass blir det ingen sex, suging, ingenting på 1 uke. Jeg forstår at noen jenter føler seg ekkel i den perioden å flere har vanvittige mensen smerter som jeg ikke kan forestille meg. Vil gjerne ha noen tilbakemeldinger på dette Jeg har menstruasjon i 3 dager, og da er det som oftest full stopp. Både pga store smerter og fordi han ikke liker blod Er det noe spesielt, eller vi bare er i humør, så kan jeg finne på å ta meg av ham likevel da :gjeiper: Men like før og like etter mens så er jeg ekstra kåt og vi har da mere sex, noe som utligner disse dagene uten
Eske Skrevet 3. september 2011 #6 Skrevet 3. september 2011 Jeg håper du ikke bruker disse svarene i mot kjæresten din, for jeg forstår veldig godt at noen, spesielt om hun blør mye eller har store smerter, holder seg unna sex under mensen. Selv prøver jeg så godt jeg kan å være behjelpelig til diverse under mens, eventuelt har vi sex i dusjen når de første dagene er over. 2
Gjest BabyBlue Skrevet 3. september 2011 #7 Skrevet 3. september 2011 Det er noen som føler seg ganske usexy i de dagene de har mensen. Det trenger ikke bare gjelde sex, men også andre intime aktiviteter. Man kan føle seg oppblåst, hoven, øm, sliten, irritabel osv. Det er ikke bare selve blødningen som gjør mensen til noe herk altså.
Gjest HunterLady Skrevet 3. september 2011 #8 Skrevet 3. september 2011 Her blir det som oftest oralsex eller analsex. Analsex kommer litt an på, siden man av og til kan bli svært oppblåst og uvel i magen. Lite sexy med analkos da... :gjeiper:
spinnwild Skrevet 3. september 2011 #9 Skrevet 3. september 2011 Jeg legger til at han som oftest må ta seg av seg selv, da jeg sjeldent har sexlyst under mensen... 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #10 Skrevet 3. september 2011 Jeg stopper helt opp. Føler meg så helt utrolig uggen og uvel, og smerter som plutselig kan komme.
HopelessFear Skrevet 3. september 2011 #11 Skrevet 3. september 2011 Jeg har akkurat det samme sexlivet når jeg menstruerer som ikke. Smertene forsvinner helt når en har sex, og en blør til og med mindre. Om typen ikke er så begeistret for blod en dag, så finnes det andre ting.
spinnwild Skrevet 3. september 2011 #12 Skrevet 3. september 2011 (...) Smertene forsvinner helt når en har sex, og en blør til og med mindre.(...) Alt for generelt skrevet, det er ikke slik for alle! Har jeg noen av mine verste menssmerter, så vil sex (både vaginal og anal) forverre smertene mine. Og jeg blør som oftest mer etter sex under mensen (blør generelt lite, sexen åpner vel opp mer og skyller ut...?). 5
Gjest haien Skrevet 3. september 2011 #13 Skrevet 3. september 2011 Det har variert med hvordan plagene har vært underveis. I starten av forholdet gikk jeg på p-piller, og hadde veldig lite både smerter og mengde. Hverken han eller jeg har hatt spesielt lyst å ha samleie under menstruasjon(jeg har spurt på et generelt plan), så da ble det at jeg gav ham diverse ting. Jeg kunne ha ekstra lyst da, og det var sikkert fordi jeg ikke hadde noe vondt. Når jeg kuttet p-pillene(tåler de ikke) så var jo helvetet løs, tilbake i "tenår-tid" med både moderate til kraftige smerter, både før og under selve menstruasjon. Var gjerne kvalm, vondt i ryggen, kraftige kramper i mage og underliv - og mengdene.....la meg ikke gå inn på detaljer, men la oss bare si at jeg måtte sette på vekkerklokke om natten for å bytte alskens ting = lite søvn i tillegg. En beskyttelse alene holder ikke - så man stresser jo med å bytte hyppig nok. Kunne ikke trene heller. Slet litt på jobb også de to første dagene somregel(pga smerte). Da ble det ingenting av noesomhelst, og jeg tror ikke han hadde lyst han heller. Nå har smertene gitt seg endel, og mengden er mer moderat/normal på slutten av uken. Dermed har lysten kommet mye mer tilbake, og jeg kan gjerne gi oralsex, da av egen lyst. Har ei venninne som spurte "kan du ikke bare gi oralsex da" - og jeg tror ikke de som tenker det kan ha opplevd en kraftig menstruasjon. Da har man hverken lyst til å sitte, ligge eller stå oppreist - hadde blitt en meget laber innsats ja. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #14 Skrevet 3. september 2011 Jeg har ikke sex under mensen. Det orker jeg ikke, det er blod, smerter, oppblåshet og et elendig humør. Jeg kan ikke skjønne at det skal være sååå vanskelig å la vær å ha sex i en uke, runk da vel. 1
Gjest haien igjen Skrevet 3. september 2011 #15 Skrevet 3. september 2011 "Litt blod" kvalifiserer heller ikke til å kalle det en moderat til kraftig menstrusjon. Når man har kraftig menstruasjon er det jo ikke bare frisk rødt blod i mindre mengder, men det koagulerer jo.....ekstremt lite delikat. Jeg har selv store problemer med å akseptere det faktumet, og da kan jeg ikke helt se at en kjæreste skal ta lett på det heller. Jeg har også høyere smertefølsomhet rett etter menstruasjonen er over, og må være forsiktig de første par samleiene med dyp penetrering. Så her er folk sine underliv veldig forskjellige. Sorry for detaljene her, men...... 1
spinnwild Skrevet 3. september 2011 #16 Skrevet 3. september 2011 (...) Har ei venninne som spurte "kan du ikke bare gi oralsex da" - og jeg tror ikke de som tenker det kan ha opplevd en kraftig menstruasjon. Da har man hverken lyst til å sitte, ligge eller stå oppreist - hadde blitt en meget laber innsats ja. Helt enig! 3
Trolljenta79 Skrevet 3. september 2011 #17 Skrevet 3. september 2011 Står over all sex når jeg har perioden, og da mener jeg all sex. Vil ikke få å vil ikke gi.. Har bare med måten jeg føler meg når jeg har den. Forstår godt dama de
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #18 Skrevet 3. september 2011 Jeg har ikke sex under mensen. Det orker jeg ikke, det er blod, smerter, oppblåshet og et elendig humør. Jeg kan ikke skjønne at det skal være sååå vanskelig å la vær å ha sex i en uke, runk da vel. Helt enig. Kan ikke vi kvinner ha den uka fri uten det skal bli noe press om sex? Her har vi store hormonforandringer i kroppen + blødning + smerter. Tro hvor mye gutta ville hatt sex mens slikt pågikk med deres kropp , om de opplevde noe slikt hver mnd! Tror heller ikke det nei... 1
Gjest otrivin Skrevet 3. september 2011 #19 Skrevet 3. september 2011 Jeg har aldri latt vær å ha sex, ettersom jeg så og si ikke blør og man blør jo heller ikke during sex (har jeg ihvertfall aldri opplevd), og hvis jeg ikke har følt for å ha sex har jeg søget/runket den jeg har vært sammen med eller lignende i den perioden.
xol Skrevet 3. september 2011 #20 Skrevet 3. september 2011 Jeg har som regel ikke samleie mens jeg har perioden min, men om kåtheten tar overhånd hender det at vi løper i dusjen. Sørger likevel alltid for å holde samboeren tilfredsstilt den uka
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå