AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 Heisann! Jeg har en såkalt kosedag hver uke, som regel på fredager (i dag, woo:) ) "Problemet" med denne helgen, er at jeg skal i bursdag i morgen. Her blir det taco til middag, for så å drikke seg god og full til en fuktig aften på byen :gjeiper: Er det dumt av meg å spise noe godt i dag i tillegg? Tenkte å spise litt tortillachips, og noen få biter smørbukk samt brød med brunost på (mmm). Kan nevne at det blir fullkornslefser samt kyllingkjøttdeig i bursdagen, da bursdagsbarnet er opptatt av sunnhet. Har også kjøpt meg to cider uten tilsatt sukker, samt sprit (fyfy, jeg vet). Ellers skal jeg holde meg unna godteri, har faktisk gått overraskende bra i de siste vorsene jeg har vært på. Hva mener dere jeg bør gjøre? Er ferdig med diett, så prøver å spise så normalt som mulig, men sunn mat og kun, som sagt, godteri én dag i uken. Råd taes imot med stor takk
Gjest badeand1 Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Syns du skal unne deg det bare for denne gangen jeg.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 Godt å høre Jeg tenker ikke så mye på at det er usunt, er mer redd for å gå opp i vekt. Men man gjør vel ikke det av å spise usunt to dager i uken, av og til. Håper jeg? :gjeiper:
Gjest badeand1 Skrevet 2. september 2011 #4 Skrevet 2. september 2011 spørs jo akkurat hva du spiser og i hvor store mengder da.. =) og hvor mye du trener og forbrenninga lissom.. men gjør det forde du. =) tror ikke to dager skader så mye. og det du skal spise er absolutt ikke mye godis altså. ^^ så det går nok bra.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #5 Skrevet 2. september 2011 Kommer da helt an på hvor mye du trener, og forbrenner ja. Jeg har 3 kosedager i uken jeg, fredag til søndag, og da sparer jeg ikke på kaloriene.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #6 Skrevet 2. september 2011 Vel, det spørs hva som legges i ordet trening. Aktiv jobb, løfter blant annet kasser med frukt (poteter, kålrot ol.) som veier rundt 15 kg. Etter at jeg begynte å gå ned i vekt, fikk jeg mer definerte muskler som følge av disse løftene. Jeg jogger ikke, men kompenserer med lange turer i middels til raskt tempo (har hund som stopper litt opp på veien). Dette er min form for "trening."
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #7 Skrevet 2. september 2011 Og ja, tenkte også å kjøpe en god morgen yoghurt med vanilje og nøtter, den brune. Har hatt sunn middag i dag da, hjemmelaget lapskaus med mors flatbrød
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #8 Skrevet 2. september 2011 TS her Ble bare tortillachips, og herregud så godt! Klarte meg med en liten dessertskål, ca 30 gram, fornøyd med den. Hehe. Kanskje jeg sparer yoghurten til i morgen, får se Evt litt mer tortillachips i løpet av kvelden, eller er det litt dumt? :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #9 Skrevet 2. september 2011 Så forresten at det er palmeolje i chipsen Er det sånn superusunt, eller går det greit en gang i blant, sånn som i dag?
Gjest badeand1 Skrevet 2. september 2011 #10 Skrevet 2. september 2011 Du er forferdelig streng med deg selv.. :/ "Palmeolje, som blir brukt stadig oftere i ferdigmat, er et klart unntak. Denne oljen øker kolesterolkonsentrasjonen i blodet, og er dermed ugunstig for både barn og voksne" fant det på nettet. men bare spis du =)
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #11 Skrevet 2. september 2011 Hehe ja, var nettopp utskeielser som førte til vektøkning, så prøver å være viljesterk. Takker for svar, greit å se at man kan spise det man vil en gang i blant og
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #12 Skrevet 2. september 2011 Så lenge du ikke overstiger ditt daglige kcal behov, over uken som går så vil vekten være stabil, og du virker en smule hysterisk. En annen ting er at det viser seg det at det er ikke så ille med med palmeoljen som er i visse Nacho Chips. Jeg fant en artikkel om det, og der uttaler ernæringsproffesor Christian Drevon at: "- Ikke usunt- Ernæringsprofessor Christian A. Drevon frikjenner derimot langt på vei tacopakkene. - Det blir feil å fokusere ensidig negativt på E-stoffene i tacopakken. Det er ikke her gevinsten for et sunnere kosthold ligger, mener han. Saltmengden i både skjell, sauser og dipper kan være et problem. - Krydderblandingen bidrar derimot til gunstige stoffer i maten. Ifølge Drevon representerer heller ikke palmeoljen i tacoskjellene mange gram."
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #13 Skrevet 2. september 2011 Hehe, så psyko sånt som dette virker for slanke folk. EN dag har da ingen ting å si. 365 dager har noe å si. Men jeg skjønner, det er sikkert lett å lure seg selv med en dag her og en dag her, så blir det alt for mange dager tilsammen. Hold øye med DET du. 1
Britt Banditt Skrevet 2. september 2011 #14 Skrevet 2. september 2011 30 gram med chips.. Det har ingenting å si. Det er vel kanksje 160kcal, så lover deg at du ikke legger på deg kilovis av det. Du skal spise 7000kcal ekstra (altså i tillegg til de ca 2000kcal du trenger per dag) for å legge på deg ÉN kilo.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #15 Skrevet 2. september 2011 Hva med dersom man spiser litt godt hver dag? La oss si jeg spiser en sjokoladeplate opp på 7 dager istedenfor å trykke i meg hele på en dag. Er dette 50/50 eller?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #16 Skrevet 3. september 2011 Hvorfor får jeg en følelse av at ts er samme person som startet tråden "har spist sjokoladeplate hver dag++ i en måned"?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #17 Skrevet 3. september 2011 Hvorfor får jeg en følelse av at ts er samme person som startet tråden "har spist sjokoladeplate hver dag++ i en måned"? Det kan jeg garantere at jeg ikke er
Britt Banditt Skrevet 3. september 2011 #18 Skrevet 3. september 2011 Hva med dersom man spiser litt godt hver dag? La oss si jeg spiser en sjokoladeplate opp på 7 dager istedenfor å trykke i meg hele på en dag. Er dette 50/50 eller? Det er jo like mange kalorier, så ja, det er det samme om du spiser den hele uka.
baltazar Skrevet 3. september 2011 #19 Skrevet 3. september 2011 Heisann! Jeg har en såkalt kosedag hver uke, som regel på fredager (i dag, woo:) ) "Problemet" med denne helgen, er at jeg skal i bursdag i morgen. Her blir det taco til middag, for så å drikke seg god og full til en fuktig aften på byen :gjeiper: Er det dumt av meg å spise noe godt i dag i tillegg? Tenkte å spise litt tortillachips, og noen få biter smørbukk samt brød med brunost på (mmm). Kan nevne at det blir fullkornslefser samt kyllingkjøttdeig i bursdagen, da bursdagsbarnet er opptatt av sunnhet. Har også kjøpt meg to cider uten tilsatt sukker, samt sprit (fyfy, jeg vet). Ellers skal jeg holde meg unna godteri, har faktisk gått overraskende bra i de siste vorsene jeg har vært på. Hva mener dere jeg bør gjøre? Er ferdig med diett, så prøver å spise så normalt som mulig, men sunn mat og kun, som sagt, godteri én dag i uken. Råd taes imot med stor takk Har du glemt alkoholen? En helaften med god mat og drikke kan doble det normale kaloriinntaket ditt.
Gjest badeand1 Skrevet 3. september 2011 #20 Skrevet 3. september 2011 er faktisk ganske mange kalorier i alkohol ja..så er det noe du burde kutte ut så er det dèt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå