AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #21 Skrevet 13. september 2011 Det jeg likevel synes er ILLE, er når han er hjemme, men sitter på kontoret og spiller dataspill. Da er han jo hjemme, men likevel absolutt ikke tilstede. Forferdelig passiv hobby og drepen for sexlivet da han ofte blir sittende oppe lenger enn meg. Da tar jeg heller aktive hobbyer utenfor husets fire vegger! Beklager litt OT her, men det var som å lese om mannen min
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2011 #22 Skrevet 13. september 2011 Synes du skal snu det rundt og ta "dine" tre dager ute, glem husarbeid eller gi ham rett og slett instrukser. Vær EGO!! Så kan han prøve den andre siden av det også. Over til problemet her, så blir det jo sånn at han må innse at dere må dele oppgavene som følger med å ha barn. Ellers er forholdet i fare. Du står i fare for å bli bitter hvis du lar ham holde på slik og gå over dine grenser hele tiden. Da ryker ihvertfall forholdet ihvertfall...Lære ham å ta hensyn... Vi kvinner er flinke til å ta oss av barn, husarbeid og alt rundt dette, gode kvinner og mødre som vi skal være. Men den som sitter tilbake med problemene er også vi, og det virker for meg (utifra egen situasjon) som at det alltid er vi som må ta fatt i dem. Kanskje det er vi som skaper dem også? Skjemmer bort mennene uten at vi ser det selv? Urettferdig, men vi må rett og slett ta fatt i mannfolkene. Noen av dem må dette staves for, andre skjønner det av seg selv. Håper dere finner balansen, de første årene er slitsomme... Ps. hva med et samlivskurs, der lærer man å kommunisere konstruktivt og får ypperlig sjanse til å se verden gjennom den andres øyne..
Gjest Mamma mia Skrevet 13. september 2011 #23 Skrevet 13. september 2011 Som de fleste andre her synes jeg det var mye med tre kvelder borte ja. Jeg hadde ikke blitt noe blid og lidenskapelig kone av slikt =D Ville absolutt laga meg kveldsavtaler tre kvelder ei uke eller to og latt oppvasken osv stå så han fikk være hjemme og prøve seg selv. Håper han fort finner ut av at den ikke er noe ønskesituasjon. Her i huset er jeg på sangøvelse en kveld i uka mens mannen ikke har noe fast hobby. Hender det er et møte han må på eller han har noe andre ærend han gjør på kveldstid, men stort sett har vi kveldene disponibel sammen og vi samarbeider om stell og legging av barna. Hender jeg også har et jobbmøte på kveldstid i tillegg eller syforening med venninner, men sjelden borte mer en to kvelder i uka max. Godt å slappe av hjemme om kveldene =)
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #24 Skrevet 13. september 2011 Han tar tre kvelder alenetid hver uke, og du tar tre kvelder alenetid, og sammen får dere en kveld i uken sammen. Høres ikke ut som noen som burde vært i et forhold, men heller vært singel.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #25 Skrevet 13. september 2011 Frem til nå har jeg ikke hatt noen hobby jeg har kunne "dyrke", da barnet vårt har vært ekstremt avhengig av meg, og far ikke har taklet veldig godt å være alene med barnet over lengre perioder (som i mer enn en times tid). Men nå skal jeg begynne å trene et par kvelder i uka - det blir jo maks 1 times tid hver av de kveldene da, og evt en gang pr helg. Utover det føler jeg egentlig ikke tiden strekker til noe som helst noengang jeg for min del
Gjest HunterLady Skrevet 13. september 2011 #26 Skrevet 13. september 2011 Det synes jeg også var mye, og hadde blitt sur dersom han var så mye borte pga en jævla hobby. Her er han hjemme stort sett hele tiden. Er selvfølgelig ute og treffer kompiser eller trener, men han bli aldri lengre vekke enn 2-3 timer.
Gjest Okusan Skrevet 14. september 2011 #27 Skrevet 14. september 2011 Jeg synes det høres mye ut. Særlig når barnet er så lite at TS i realiteten blir bundet- med en god del alenejobb- tre ganger i uka. Hadde ikke vært aktuelt her hjemme. Jeg har nettopp begynt på et kurs som går annenhver uke frem til jul, to timer hver gang. Første hobbytingen jeg har gjort på ti år, og jeg føler meg fremdeles litt egoistisk og uansvarlig Mannen min har lønningspils en gang i måneden. Og- det er i grunnen det det blir til av hobbyer her i huset. Satser på å ta det igjen når det blir litt mindre travelt med barna! Så jeg reagerer både på mengden og på det at gutten er så liten at han krever mye. Da blir det liksom enda litt verre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå