Gå til innhold

Dere som har småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har en sønn på rundt året, og samboeren min har en hobby som gjør at han er borte tre kvelder hver uke. Da går gjerne hele kvelden, to kvelder ca 18.30-23.00, en av kveldene ca 17.00-23.00. Må innrømme at jeg syns det er litt mye, sønnen vår legger seg ca klokken 19, så jeg blir jo bare sittende hjemme alene og sture for det meste, og jeg har ofte lagt meg når han kommer hjem. Selv har jeg ingen spesielle hobbyer jeg holder på med lenger (ihvertfall ikke utenfor hjemmet). Hadde jeg vært borte tre kvelder i uka også så hadde vi jo ihvertfall ikke hatt noe tid sammen bare jeg og han (vi jobber begge fulltid i tillegg).

Hvis jeg nevner at jeg syns det er litt mye så blir det bare krangling.

Bare for å ha sagt det så syns jeg ikke han skal være hjemme hele tiden, men at to kvelder kanskje er mer passelig.

Hvor mye bruker dere på hobbyer utenfor hjemmet? Evt. hvor mye syns dere det er greit at partneren bruker på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt, det var mye! Det ville ikke jeg godtatt, rett og slett...

Synes han det er greit hvis du tar tre kvelder "fri" i uka?

Skrevet

Han sier at det er greit at jeg også er ute tre dager i uka, men det tror jeg vel ikke han egentlig mener..

Skrevet

Hadde aldri godtatt det! Mannen min var borte tre kvelder i uka før, fra rett etter jobb til ca kl 20. Ble mye krangling av det, og nå har vi det ikke slik lenger ;) Føler med deg :klem:

Skrevet

Jeg og min mann har en kveld i uken hver borte fra hjemmet , og det syntes jeg er nok ! Om det er noe spesielt en er blitt invitert på så går en jo da også. Men det er kveldene sammen som prioriteres!

Skrevet

Hei.

Vi har en sønn på rundt året, og samboeren min har en hobby som gjør at han er borte tre kvelder hver uke. Da går gjerne hele kvelden, to kvelder ca 18.30-23.00, en av kveldene ca 17.00-23.00..

På meg høres dette ut som oppskriften på å drepe et forhold :sjokkert: . Du sier i tillegg at dere jobber full tid begge to. Hvilket betyr at ettermiddag og kvelder er den tida man har til å gjøre husarbeid, og stell/ samvær med ettåringen. Om din samboer mener at han rekker å ta sin del av dette når han er borte 3 kvelder i uka, kan han neimen ikke rekke å sove mye.. :forvirret: Så ja, jeg synes det var mye.

• Liker 2
Gjest Annaires
Skrevet

Han sier at det er greit at jeg også er ute tre dager i uka, men det tror jeg vel ikke han egentlig mener..

Så da syns han det er greit at dere som familie har en kveld i uken sammen?

• Liker 5
Skrevet

På meg høres dette ut som oppskriften på å drepe et forhold :sjokkert: . Du sier i tillegg at dere jobber full tid begge to. Hvilket betyr at ettermiddag og kvelder er den tida man har til å gjøre husarbeid, og stell/ samvær med ettåringen. Om din samboer mener at han rekker å ta sin del av dette når han er borte 3 kvelder i uka, kan han neimen ikke rekke å sove mye.. :forvirret: Så ja, jeg synes det var mye.

Han kommer hjem ca klokken 16 hver dag, og de dagene han er borte drar han da igjen enten ca 18.30 eller 17 den ene dagen. Ettåringen er han jo fortsatt en del sammen med to av dagene han er der (utenom at det er jeg som må ta meg av legging de dagene). Er liksom forholdet vårt jeg føler det går mest utover.. Godt det ikke bare er meg som syns det var mye.

Ja, det blir jo evt. bare en kveld i uka jeg og han er sammen hvis jeg også skulle vært så mye borte. For å være ærlig ser jeg da ikke poenget med å være sammen i det hele tatt, så det sier seg selv at det ikke går.

Skrevet

TS her igjen: Jeg tror ikke han heller hadde syns det hadde vært ok med bare en dag i uken sammen.

Det sier også seg selv at mesteparten av husarbeidet faller på meg, jeg lager også alltid middag, men han er flink til å gjøre ting når han først er hjemme (husarbeid, og det er han som tar seg av ting ute).

Skrevet

Er enig i at 3 kvelder er mye...

Skrevet

Jeg tror jeg hadde begynt med å dra å trene og eller kafe/besøk tre dager i uken selv med omtrentlig samme klokkeslett som han bruker, så slipper dere å krangle om det, det at han bruker for lang tid, men heller får erfare hva som skjer med forholdet når dere aldri sees. Jeg tror jeg rett og slett bare ville forsøkt det ut i praksis... menn!!! :-\

Skrevet

Jeg har tre faste dager hvor jeg har aktiviteter. 2 dager hvor jeg er borte 3 timer, men kan velge selv hvilket tidspunkt jeg drar bort, så da er det ikke samme tidspunktet hver uke, men er alltid hjemme før 20.00. En kveld er jeg borte fra 19.00-22.00.

Hadde jeg hatt 3 kvelder hvor jeg hadde vært borte hadde min mann syntes det hadde vært alt for mye.

Skrevet

Samboeren min har ingen hobbyer utenfor hjemmet, så han er alltid hjemme på ettermiddag/kveldstid.. Jeg har håndballtrening 2 kvelder i uka er borte fra kl 20 til 22.30) i tillegg til at jeg jobber kveldsvakt 2 dager i uka.. Samboer er ikke alltid like fornøyd med dette, da han synes det kan bli litt mye, særlig siden jeg gjerne er borte halve dagen enten lørdag eller søndag pga kamper.. Men jeg prøver å kanskje kutte ut en trening i uka i ny og ne slik at vi kan ha litt familietid sammen.. Uansett får vi jo spist middag og slappet av litt sammen på ettermiddagen før jeg reiser på trening i og med at den er såpass seint..

Han har uansett hele tiden vært klar over at håndball er min andre kjærlighet ved siden av familien og noe jeg ikke kommer til å slutte med. Før vi fikk barn trente jeg håndball 4/5 dager i uka, så jeg har jo faktisk tilpasset meg en del til livet med barn;D

Skrevet

Jeg tror jeg hadde begynt med å dra å trene og eller kafe/besøk tre dager i uken selv med omtrentlig samme klokkeslett som han bruker, så slipper dere å krangle om det, det at han bruker for lang tid, men heller får erfare hva som skjer med forholdet når dere aldri sees. Jeg tror jeg rett og slett bare ville forsøkt det ut i praksis... menn!!! :-\

Enig. Så får han se hvordan det er

Skrevet

Å bruke så mye tid på seg selv hadde vært uaktuelt i vårt hjem.

Mannen min har allerede mye kveldsarbeid, og trener fotball 1-2 ganger i uka (20-21.30). Jeg er er deltidsstudent og bruker mye av kvelden på lesing, så det er helt ok. Jeg er alltid hjemme på kveldstid, først og fremst fordi jeg er veldig gravid, men også fordi mitt sosiale behov er lik 0. Etter fødselen forventer jeg å kunne trene en kveld i uka, men bortsett fra det vil jeg at vi skal være sammen på kveldstid.

Arbeidskompisene til mannen min, som spiller på samme fotballag, trener opptil 4 ganger i uka og har kamper i helgene når de har fri. Deres oppgaver i heimen ser ut til å være ikke-eksisterende, og slik hadde jeg aldri i verden gått med på å ha det. Når mannen sier ja til å få barn, sier han også opp en del av friheten til å styre kveldene sine selv.

Skrevet

Jeg er alene, så sist jeg hadde helgefri var en helg i 2008...:P Ellers er jeg jo alene hver kveld da, så selv om jeg ikke kan gå ut så er det jo alltids ting å putle med her hjemme..:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Samboeren min har fotball 3 ganger i uka stort sett, noen ganger 4, og har flere andre hobbyer i tillegg som prioriteres litt etter hvor mye tid han har, så de fleste dagene i uka driver han med et eller annet. Men vi har ikke barn.

Det jeg likevel synes er ILLE, er når han er hjemme, men sitter på kontoret og spiller dataspill. Da er han jo hjemme, men likevel absolutt ikke tilstede. Forferdelig passiv hobby og drepen for sexlivet da han ofte blir sittende oppe lenger enn meg.

Da tar jeg heller aktive hobbyer utenfor husets fire vegger!

Skrevet

Hobby?

Alenetid?

Jeg er alene på kvelden, når han sover.

Da gjør jeg husarbeid. Teller det som hobby?

Over til et mer ordentlig svar, 3 kvelder i uka så mange timer hadde ikke jeg vært så begeistra for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...