Gå til innhold

kommaregler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en amerikaner som har bodd mange år i Norge, og kan forsåvidt norsk ganske godt, men synes fortsatt at kommaregler kan være vanskelige. Jeg har den siste tiden prøvd å legge merke til hvor komma blir plasert når jeg leser innlegg her er på kvinneguiden, men stusser stadig over plaseringene. Jeg leste nettopp dette:

"En annen ting, er at med en bachelor i markedsføring, så er du ikke veldig attraktiv på jobbmarkedet, med mindre du har relevant erfaring å vise til. For i det hele tatt å bli tatt med i vurdering i en jobbsøkerprosess, må du nesten ha master."

Jeg hadde skrevet det slik:

En annen ting er at med en bachelor i markedsføring så er du ikke veldig attraktiv på jobbmarkedet, med mindre du har relevant erfaring å vise til. For i det hele tatt å bli tatt med i vurdering i en jobbsøkerprosess må du nesten ha master.

Kan noen forklare meg reglene for hvorfor en trenger de 3 kommaene som jeg ikke tar med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alle nordmenn heller som er støe i kommareglene (eller det norske språk, for den saks skyld).

Her kan du finne en test der du kan se om du har forstått kommareglene riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kommaplassering er mye enklere når jeg skriver engelsk. Det er garantert mange overflødige (og i blant manglende) komma i mine innlegg, men jeg gjør så godt jeg kan. Fikk forøvrig 8/10 poeng.

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...