AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #1 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg er en amerikaner som har bodd mange år i Norge, og kan forsåvidt norsk ganske godt, men synes fortsatt at kommaregler kan være vanskelige. Jeg har den siste tiden prøvd å legge merke til hvor komma blir plasert når jeg leser innlegg her er på kvinneguiden, men stusser stadig over plaseringene. Jeg leste nettopp dette: "En annen ting, er at med en bachelor i markedsføring, så er du ikke veldig attraktiv på jobbmarkedet, med mindre du har relevant erfaring å vise til. For i det hele tatt å bli tatt med i vurdering i en jobbsøkerprosess, må du nesten ha master." Jeg hadde skrevet det slik: En annen ting er at med en bachelor i markedsføring så er du ikke veldig attraktiv på jobbmarkedet, med mindre du har relevant erfaring å vise til. For i det hele tatt å bli tatt med i vurdering i en jobbsøkerprosess må du nesten ha master. Kan noen forklare meg reglene for hvorfor en trenger de 3 kommaene som jeg ikke tar med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #2 Del Skrevet 2. september 2011 Det er ikke alle nordmenn heller som er støe i kommareglene (eller det norske språk, for den saks skyld). Her kan du finne en test der du kan se om du har forstått kommareglene riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #3 Del Skrevet 4. september 2011 Ay ay ay, fikk ikke mange poeng på den quizen. 3 av 10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 4. september 2011 #4 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Jeg synes kommaplassering er mye enklere når jeg skriver engelsk. Det er garantert mange overflødige (og i blant manglende) komma i mine innlegg, men jeg gjør så godt jeg kan. Fikk forøvrig 8/10 poeng. Endret 4. september 2011 av Antlers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå