AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 Jeg er en amerikaner som har bodd mange år i Norge, og kan forsåvidt norsk ganske godt, men synes fortsatt at kommaregler kan være vanskelige. Jeg har den siste tiden prøvd å legge merke til hvor komma blir plasert når jeg leser innlegg her er på kvinneguiden, men stusser stadig over plaseringene. Jeg leste nettopp dette: "En annen ting, er at med en bachelor i markedsføring, så er du ikke veldig attraktiv på jobbmarkedet, med mindre du har relevant erfaring å vise til. For i det hele tatt å bli tatt med i vurdering i en jobbsøkerprosess, må du nesten ha master." Jeg hadde skrevet det slik: En annen ting er at med en bachelor i markedsføring så er du ikke veldig attraktiv på jobbmarkedet, med mindre du har relevant erfaring å vise til. For i det hele tatt å bli tatt med i vurdering i en jobbsøkerprosess må du nesten ha master. Kan noen forklare meg reglene for hvorfor en trenger de 3 kommaene som jeg ikke tar med?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Det er ikke alle nordmenn heller som er støe i kommareglene (eller det norske språk, for den saks skyld). Her kan du finne en test der du kan se om du har forstått kommareglene riktig
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Ay ay ay, fikk ikke mange poeng på den quizen. 3 av 10.
Antlers Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 (endret) Jeg synes kommaplassering er mye enklere når jeg skriver engelsk. Det er garantert mange overflødige (og i blant manglende) komma i mine innlegg, men jeg gjør så godt jeg kan. Fikk forøvrig 8/10 poeng. Endret 4. september 2011 av Antlers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå