Gå til innhold

Åreknute opperasjon

Fremhevede innlegg

Gjest Frustrert
Skrevet

Er arveilg annlagt for å få åreknuter og sprengte årer i begge bena.

Har hatt åreknuter av mindre skala så lenge jeg kan huske tilbake.

Ble værre etter 2 graviditeter. Også her annlegg med å gå opp mye i vekt under graviditet.

Gikk opp 30 kg med første og 25 kg med andre gutten.

Åreknutene ble forværret kraftig.

Har flere åreknuter og flere sprengte "roser" på begge ben. Både lår, kne, legg og ankel.

Blir jeg varm ved høy sommertemperatur eller har feber i kroppen eser årene ut enda mer. Da verker det, klør og kan gi smerter. Av og til får jeg også irritasjon og betennelser i disse årene.

For 8 år siden var jeg inne til opperativt inngrep på sykehuset. Da hadde jeg gått ned alle kg etter graviditetene.

Fikk fjernet en kraftig åre fra midt på låret som slynget seg nedover låret og over kneet.

Åren gikk også nedover leggen, men legene vurderte det slik at det var unødvendig å ta også denne.

Etter opperasjonen hadde jeg store smerter i lår og kne. Siden jeg har medisin allergi fikk jeg lite smertestillende, kun paraset som virket dårlig.

De to første ukene var mildt sagt grusom. Første forsøk på å gå litt sprengte jeg også en åre i starten av oppreasjons stedet på låret. Fikk en stor blåflekk. Legene mente det ikke var noe å bekymre seg for. Har siden fått en kul under huden i dette området.

Etter 2 uker var endelig smertene borte.

Har 5 synlige arr nedover lår og kne etter opperasjonen, men åren var borte og benet har vært bedre.

3 år senere begynnte jeg merke at åren i samme benet begynnte å ese ut igjen, bare på et annet sted.

Nå går åren i sikksakk over hele låret. I tillegg er åren i leggen blidt værre. 2 store roser med sprengte årer på leggen og en på baksiden av kneet er det også blidt.

Litt skuffet over at opperasjonen med så mye plager etterpå ikke varte så lenge.

I senere år har jeg hatt mye sykdom og skader.Det har blidt mye inaktivitet og ro på grunn av svært mye smerter.

Har en kropp som er avhengig av høy aktivitet for å holde vekten nede. Med så lite aktivitet har kiloene rast på. Hele 17 kg opp på få år.

Nå har åreknutene forværret seg mye. Ikke bare i benet som ble opperert men også i andre.

Vegrer meg for en ny opperasjon om virkningen har så kort varighet.

Lurer på hvilke erfaringer andre har med slike opperasjonen ?

Lurer også på om noen har forsøkt dette ?http://www.svcnorge.no/aareknuter/behandlinger/laserbehandling.html?gclid=CPWt6fOl_qoCFcQl3godBnPF0A

Videoannonse
Annonse
Gjest regndråpe
Skrevet

Hei :)

Jeg har ei venninne som har vært plaget en god del med åreknuter. Hun var faktisk hos SVC Norge som du linker til og fikk sine fjernet. Så vidt jeg vet er hun kjempefornøyd, og har fått bra oppfølging av legene der. Hun anbefalte dem videre på det varmeste, så jeg kommer nok til å dra dit om jeg skulle bli plaget med åreknuter.

Fulgte linken din og leste litt mer på sidene deres. At man blir kalt inn til etterkontroll etter 12 mnd for å sjekke at behandlingen ble tilfredsstillende høres jo også ikke verst ut.

Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...