Gå til innhold

Nettmobbing

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er mye skriverier om nettmobbing om dagen og skjønner ikke helt at de som blir mobbet ikke prøver å stoppe det litt selv.

Blir man mobbet på FB så slett de som mobber og blokker dem.

Blir man mobbet på MSN så fjern de fra lista da vel!

Mail, legg adressen som spam.

Hvorfor gjør dere ikke det? Får sikkert ikke stoppa det helt, men man slipper hvertfall at det popper opp i tide og utide når man er på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye skriverier om nettmobbing om dagen og skjønner ikke helt at de som blir mobbet ikke prøver å stoppe det litt selv.

Blir man mobbet på FB så slett de som mobber og blokker dem.

Blir man mobbet på MSN så fjern de fra lista da vel!

Mail, legg adressen som spam.

Hvorfor gjør dere ikke det? Får sikkert ikke stoppa det helt, men man slipper hvertfall at det popper opp i tide og utide når man er på.

Du er klar over at man ikke bare kan sette et plaster etter at man er blitt mobba.

Når noen mobber via slike nettsteder så er skaden allerede skjedd, hjelper jo ikke om man blokker dem. når en 13 år gammel jente er blitt mobba av flere stykker på facebook så hjelper ikke det henne å blokke disse menneskene. ho kommer til å treffe de igjen så fort ho våkner og skal på skolen igjen, det forsvinner ikke ut av ens hverdag selvom en blokker og fjerner fra nettlister.

Skrevet

Du er klar over at man ikke bare kan sette et plaster etter at man er blitt mobba.

Når noen mobber via slike nettsteder så er skaden allerede skjedd, hjelper jo ikke om man blokker dem. når en 13 år gammel jente er blitt mobba av flere stykker på facebook så hjelper ikke det henne å blokke disse menneskene. ho kommer til å treffe de igjen så fort ho våkner og skal på skolen igjen, det forsvinner ikke ut av ens hverdag selvom en blokker og fjerner fra nettlister.

Jeg skrev ikke at dette var kuren, men en måte å begrense mobberenes muligheter på. Blir de blokkert så mister de også interessen for det.

Hadde det poppet opp hatmeldinger på min MSN daglig så hadde jeg ikke sitti å lest dem, men fjernet personen fra lista.

I tilllegg må man selvfølgelig si fra til foreldre, lærere, osv.

Skrevet

Jeg skrev ikke at dette var kuren, men en måte å begrense mobberenes muligheter på. Blir de blokkert så mister de også interessen for det.

Hadde det poppet opp hatmeldinger på min MSN daglig så hadde jeg ikke sitti å lest dem, men fjernet personen fra lista.

I tilllegg må man selvfølgelig si fra til foreldre, lærere, osv.

Tror du uttaler deg uten å ha noe kjennskap til dette... jeg jobber med barn og unge. mobbere er ikke dem som bregrenses,men den som blir mobba ved slike handlinger.

mobbing på nett er ikke bare hatmeldinger, mobbere er som regel en gruppe mennesker som andre ser opp til og beundrer. for en usikker tenåring er ikke det bare å stå opp imot disse menneskene..

men skjønner tanken din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...