Gå til innhold

Sauen begynner på'an igjen med trening!


sauen87

Anbefalte innlegg

Ja, da var det bestemt igjen. Jeg skal gå ned i vekt, og denne gangen skal jeg klare det!

Har tidligere gått ned ca 10 kilo, men disse har kommet på igjen. Sist gang prøvde jeg lavkarbo, og det var veldig effektivt. Denne gangen blir det imidlertid sunn og mager mat, og masse trening. Jeg syns det fungerer bedre i forhold til at jeg må ha med meg mat på skole osv.

Høyde: 170 cm

Vektmål: -10.5 kg

Første delmål: Ned under 75 kg (altså ned 2.5 kg)

Har tenkt å bruke: Noen måneder - vil være nede i 67 kg (BMI på 23) til jul.

Dagens vekt: 77.5 kg

Dagens BMI: Grufulle 26.8!

I dag er det tid for en time på treningssenteret. Blir nok endel løping på tredemøllen, og litt styrketrening :-)

Endret av sauen87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klar for trening igjen, om en times tid blir det en tur på sats for litt spinning og styrketrening :-) Det har vært en helg med litt for mye god mat og drikke. Taco på fredag (byttet rømme ut med lettdressing, MASSE grønnsaker og litt kjøttdeig), pizza i går (men spiste bare 2 stykker) og så blir det biff, ovnsbakte poteter og salat i dag. Får holde litt tilbake på potetene :-)

Jeg håper å gå ned de første 2.5 kiloene på rundt 3 uker. Tror det er greit å ha delmål, det virker så fryktelig mye med 10 kilo, så jeg tar 2.5 kilo om gangen :-)

Første delmål: 75 kg

Andre delmål: 72.5 kg

Tredje delmål: 70 kg

Fjerde delmål: 67 kg (og en BMI på 23)

Om jeg skal få til dette til jul har jeg 16 uker på meg, og må gå ned 0,65 kg i uken. Det tror jeg skal gå greit. (Og så må jeg unngå å legge alt på meg i julen igjen, hehe :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på trening i dag, og følte jeg fikk trent skikkelig godt! Gikk 30 minutter på tredemølle, helning 5,5 og tempo 6.0 . Er ikke helt klar for løping enda, men kjenner det tar godt i lårene, og at jeg blir varm og får pulsen opp av å gå raskt med litt helning :-)

Etterpå trente jeg 25 minutter styrke på apparater. Syns det var en grei økt når jeg nettopp har begynt igjen, etter en lang pause uten trening. Merker også at jeg ikke er i SÅ dårlig form som jeg trodde, og tror nok jeg skal klare å komme meg tilbake der jeg var før sommeren innen rimelig tid.

Gøy var det også i dag! Absolutt ikke så ille som jeg så for meg. Blir nok trening i morgen også, en time med yoga, siden de bare går på mandagene. Elsker yoga! <3 Jeg har virkelig godt av yoga, siden jeg fort blir stiv, har problemer med rygg, hofter og ankler, og ikke minst fordi jeg har verdens dårligste balanse! Føler yoga gir meg masse energi, treningsglede og avslapping. Yoga er vel det eneste jeg har drevet med så lenge jeg har trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har skikkelig gangsperr etter treningen i går - dette blir bra! Gleder meg til yoga i kveld, så jeg får tøye litt ut. Vondt i ryggen i dag også (har ofte det...), så da hjelper yoga på =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...Tilbake fra yoga, og må meddele at det var fantastisk å trene yoga igjen! Klart det er tungt til tider, og med gangsperr fra i går ble det litt ekstra vondt, men nå kjenner jeg ikke gangsperren, og jeg har ikke vondt i ryggen lenger heller... Når timen er ferdig har vi 10 minutter med avspenning (rolig musikk, lysene av osv), og det er helt fantastisk!

Kommer til å sove såååå godt i natt (og ha sååå mye gangsperr i skuldre og armer etter kriger 1,2 og 3 i morgen)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk en kort treningsøkt i dag også (20 min løping, 20 min lette vekter), så nå har jeg faktisk trent 3 dager på rad. Det blir neppe noen vane, men det har passet seg sånn de siste dagene. Rakk å bli litt varm i dag ihvertfall, men måtte ta det litt rolig med vektene i dag pga gangsperr... I morgen blir det nok treningsfri, og torsdag er hele dagen stappet, så fredag blir nok neste sjanse... Hvis ikke jeg får lurt inn en kveldstur i morgen eller torsdag=)

I dag har datteren min bursdag, så her blir det spagetti til middag og sjokoladekake til dessert. Kan ikke slanke seg HVER dag heller =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært helt i form de siste dagene, så det har blitt dårlig med trening... Får se om jeg kanskje kommer meg en tur på trening i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...