Glamann Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Nå er jeg lei. Har jobbet på samme plassen i flere år og etterspurt flere ganger nye eller andre arbeidsoppgaver. Kjenner at jeg blir tung og sliten i hodet av å sitte på telefon dag ut og dag inn. Tankesurret kverner både under og etter jobb. Kjenner at jeg ikke takler å gå på jobb og gjøre samme tingene jeg alltid har gjort. Hadde tre ukers ferie og merket da den var over at jeg ble bedre, men kom på jobb så ble alt ved det gamle. Har aldri hatt sykemelding og veldig nesten ingen sykedager de fire årene jeg har jobbet der. Det er et ork å lete opp og skrive søknader til andre jobber også. Er vel legen som bestemmer om jeg har rett på sykemelding, men føler jeg ikke har fått noe utelling for å jobbe så bra som jeg har gjort.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Det er et ork å lete opp og skrive søknader til andre jobber også. Du skal altså være sykemeldt resten av livet fordi du ikke orker å søke ny jobb? 2
Rødtoppen86 Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 Hvis man ikke trives på jobben lenger, så er løsningen å finne ny jobb rett og slett. Av og til kan man trenge en liten pause fra alt og alle, men ikke over lang tid. Det vil bare gjøre vondt verre. Jeg jobbet en plass et halvt år og trivdes kjempegodt, men det var dessverre bare et vikariat, så jeg måtte finne en ny jobb etterpå. Det gikk greit i begynnelsen, men jeg kjente at det var et ork å dra på den nye jobben, jeg ønsket heller å være syk enn å jobbe, men penger trenger man så jeg jobbet ut det vikariatet også. Til min store lykke hadde gamlejobben ledig stilling til meg, så nå er jeg tilbake der og det er helt fantastisk. Det er en glede å dra på jobb igjen rett og slett. Jeg ville vel egentlig bare frem til at mye kan fikses med å jobbe på riktig plass, men det krever litt å finne den rette plassen da. Løsningen er ikke å sitte hjemme for evig og alltid
Tropic Skrevet 1. september 2011 #4 Skrevet 1. september 2011 Ønsker du sykemelding fordi du er sliten av jobben og ikke ønsker å jobbe der lengre eller fordi du blir syk av jobben? Om det er det første er ikke sykemelding løsningen, da må du søke deg ny jobb!
Glamann Skrevet 1. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2011 Var en spissformulering at jeg ikke orket å søke jobb. Joda gjør det, søker flere jobber, men ikke lett. Blir syk av jobben og av å ikke komme noe videre der. Har vist interesse og søkt på flere oppgaver, men ikke fått noen. Virker som jeg har grodd fast. Blir bare en midlertidig sykemelding for å komme litt ovenpå eventuellt. Skal høre med fastlegen.
Gjesten Skrevet 1. september 2011 #6 Skrevet 1. september 2011 Å være lei er ikke det samme som å være syk. Mange mennesker liker ikke jobben sin, men man må stille opp allikevel vel, og aktivt søke på andre jobber til man får en. 1
Eudyptula Skrevet 1. september 2011 #7 Skrevet 1. september 2011 Hva skjer når du så har vært sykmeldt og "kommet deg ovenpå"? Orker du jobben, eller å søke nye jobber? Eller er det tilbake til det samme gamle?
Glamann Skrevet 1. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2011 (endret) Bruke dagene til å søke jobber. Er litt mer også på jobben, men ønsker ikke å gå i detalj. Blir tung i hodet og uvel når dagen er over. Er fryktelig sliten i hodet når dagen er omme. Endret 1. september 2011 av Glamann
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #9 Skrevet 2. september 2011 Hvis du er lei av jobben din er det bedre å finne seg en annen jobb som du kanskje kommer til å trives i, enn å sykemelde seg. Jeg er også noen ganger fryktelig lei av jobben min og har dager hvor jeg ikke vil på jobb, men jeg må jo. Sånn er livet. Hvis alle skulle sykemelde seg pga de var dritt lei jobben sin, så hadde blitt mange som ble sykemeldte. Noen ganger må man bare bite tenna sammen. Det gjør jeg. Jeg synes det er deilig å kunne tjene mine egne penger og ikke måte leve på andres skattepenger liksom. Alle har gode og vonde dager på jobb. Når man søker jobb, så kan man ikke forvente å få napp med en gang, En venninne av meg gikk uten jobb i 6 månder. Hun søkte på mange jobber, men fikk avslag hver gang. Til slutt fikk hun endelig napp. Det er viktig å ikke gi opp. Å hvis du nå skal sykemelde deg, åssen vet du at du ikke kommer til å være dritt lei jobben din? Du sa selv du var på ferie i 3 uker, men så fort du kom tilbake på jobb så var du dritt lei. 1
Glamann Skrevet 3. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. september 2011 Det er derfor jeg vurderer det. Hodet har ikke godt av jobben lenger. Har bitt tenna samme og presset meg på jobb litt for lenge,kjenner at jeg ikke har noen glede av det lenger.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #11 Skrevet 3. september 2011 Skal det virkelig ikke mer til før man går til legen og ber om sykmeldig? Folk tåler jo ingen ting lenger! Hver gang noe blir vanskelig så er det bare å flykte unna, de er ingen som står i vanskelige situasjoner lengre! Livet består av gode og dårlige perioder og det er faktisk meningen. Hvis man holder ut de dårlige periodene så kommer man styrket ut av dem. Du er jammen ikke mye til mann som skal sitte hos legen og sippe fordi du har det så fælt på jobben. 1
Jade Skrevet 3. september 2011 #12 Skrevet 3. september 2011 Jeg jobbet tidligere i en jobb jeg ikke trivdes i. Jeg fikk vondt i hodet og nakket pga stress. Jeg søkte og søkte og fikk mange avslag. Det var slitsomt å søke og søke og "vite" at man sikkert fikk avslag uansett. Men jeg ga ikke opp og fikk til slutt en annen jobb. Der stortrives jeg, og alle stressproblemene er borte! Jeg sykemeldte meg aldri. Tanken slo meg ikke engang. Så finkjem avisene og finn.no og søk og søk og søk. Ja, du er sliten nå, og det er slitsomt å søke. Men det er verdt det når du en dag kan glede deg til å gå på jobb!
Glamann Skrevet 5. september 2011 Forfatter #13 Skrevet 5. september 2011 Skal det virkelig ikke mer til før man går til legen og ber om sykmeldig? Folk tåler jo ingen ting lenger! Hver gang noe blir vanskelig så er det bare å flykte unna, de er ingen som står i vanskelige situasjoner lengre! Livet består av gode og dårlige perioder og det er faktisk meningen. Hvis man holder ut de dårlige periodene så kommer man styrket ut av dem. Du er jammen ikke mye til mann som skal sitte hos legen og sippe fordi du har det så fælt på jobben. Hvor mange år skal man holde ut før det sier stopp? Hva faan vet du om at jeg ikke har tålt noen ting? Det har vært vanskelig i flere år så jeg synes jeg har stått en vanskelig situasjon litt for lenge. Synes du skal være forsiktig med å uttale deg om ting du tydeligvis ikke har det minste peiling på.
Eudyptula Skrevet 5. september 2011 #14 Skrevet 5. september 2011 Hvor mange år skal man holde ut før det sier stopp? Hva faan vet du om at jeg ikke har tålt noen ting? Det har vært vanskelig i flere år så jeg synes jeg har stått en vanskelig situasjon litt for lenge. Synes du skal være forsiktig med å uttale deg om ting du tydeligvis ikke har det minste peiling på. Vi vurderer og kommenterer utfra det su skriver her, og det virker faktisk ikke så veldig ille. Du skriver at du er lei, sliten i hodet og ikke har glede av jobben lenger, og det virker ikke umiddelbart som sykmeldingsgrunn.
Glamann Skrevet 11. september 2011 Forfatter #15 Skrevet 11. september 2011 Kunne skrevet mer, men er redd for å røpe så mye at jeg blir identifisert. Mangler energi når jeg kommer hjem. Det eneste jeg orker er å syte på nettet og se TV. daglige gjøremål er et slit. Hadde fire ukers sammenhengende ferie jeg hadde håpet skulle gi meg tilbake litt energi og overskudd, men nei, det hjalp ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå