Gå til innhold

Er jeg virkelig helt unormal?

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Snakker du på denne måten i alle sammenhenger, eller justerer du deg etter situasjonen, som jeg antar de fleste gjør? Hva betyr forresten "eid", bortsett fra at det er perfektum partisipp av å eie?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakker et mer ungdommelig språk enn andre voksne. Jeg bruker mange engelske ord som feks. "chill", nice og fucked up. Jeg vet hva "eid", "seff" og "særr" betyr, og bruker ordene i dagligtalen. Jeg vet hva Skype, app og Ipad er. Dette er ikke produkter bare for ungdommer, men jeg har oppdaget at mange voksne(mødre) ikke aner hva det er.

Hadde jeg stått og snakket med en dame på rundt 40 som begynte å bruke uttrykk som eid, chill, fucked up og særr - så hadde jeg gått i bakken av latter. Fint for deg at du er akkurat slik du har lyst til, en for min hadde jeg syntes at det var litt for merkelig.

• Liker 2
Skrevet

Snakker du på denne måten i alle sammenhenger, eller justerer du deg etter situasjonen, som jeg antar de fleste gjør? Hva betyr forresten "eid", bortsett fra at det er perfektum partisipp av å eie?

Nå bruker ikke jeg dette ordet selv, men jeg tror at det er det samme som når man sier "owned" på engelsk, noe som jeg gjør. Det er noe man sier hvis man dummer ut noen andre. For eksempel vinner et vedde mål, eller sier en skikkelig frekk kommentar eller noe sånnt. Det tenger ikke for å være slem, det kan være på tull. Hvis man sier det betyr det at man "vinner" over den andre personen på en måte.

Gir det mening? Feel free to correct me her folkens. Det er bare min oppfatning.

Skrevet

Eg tykkjer det høyrast dumt ut når vaksne folk brukar ungdomsslang.

At du er interessert i elektronikk og ny teknologi er vel ikkje uvanleg? Og eg kan heller ikkje sjå korleis det gjer deg verken kul eller ikkje kul. Foreldre er ein masse ulike mennesker, ikkje ei gruppe med identiske haldningar og interesser. Ganske fordomsfullt av deg å tru at alle som ikkje har dei same interessene som deg, dermed er ei identisk gruppe som berre har interesse for ungar, cafébesøk og interiørmagasin (for å ta eit døme).

Gjest Annaires
Skrevet

Jeg vet fint hva alle disse uttrykkene du bruker betyr, men for meg er det skikkelig fjortisspråk, og når jeg hører voksne mennesker prate slik tenker jeg at de prøver veldig på å være "kul", og virker for meg bare veldig harry.

Og de aller fleste legger fra seg et slikt språk når de vokser opp heldigvis.

Jeg kan ikke helt se at språket ditt gjøre deg til en "kul" mamma.

Alt det andre du nevner er jo normalt for folk under 50 å vite.

Ja, sånn bort sett fra det spill-greine da. Jeg interesserer med ikke for dataspill, så det aner jeg ikke hva er.

Nå er jeg en temmelig ung mamma selv, som ikke har rundet 30.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...