AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Hei, Er det noen der ute som har oppskrift til saftige luftige gode brød uten elting som dere vil dele med meg?! Gjerne oppskrift til 2 - 3 brødform på 1,5l. Jeg har verken kjøkkenmaskin eller tid til elting På forhånd takk for hjelpa!
Safira Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Her er noen oppskrifter på "no-knead bread", har ikke prøvd de selv men det er visst ganske populært for tiden med eltefritt brød.
Frk. Belle Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 (endret) Jeg lager eltefrie brød og til grove brød bruker jeg: 100g fin hvete 100g havregryn 50g rugmel (finmalt) 250g grov hvete (finmalt) 50g solsikkekjærner 2ts glutenmel (fås på helskekostbutikker, funker OK uten) 1.5ts salt 1/4 ts tørrgjær (bitte lite!) 4-5dl vann (evnt yoghurt + vann). Metoden er som breskrvet på bloggen Matpåbordet. Jo mindre grovt mel jo lufigere blir brødet er min erfaring Synes det er genialt å bake på denne måten! Endret 6. september 2011 av Frk. Belle
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 I Trines matblogg er det noen oppskrifter på eltefritt brød.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Jeg er over middels opptatt av surdeigsbaking og anbefaller det. Sunt og saftig og enkelt brød finner du her http://godeigen.edicypages.com/oppskrift . Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå