Gå til innhold

Store krav til forloverene...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå jeg leser her inn og hører om brudepar så har jeg et inntrykk av at forloveren til bruden skal være med på alt fra første dag.

Nå skal jeg ikke ta alle over en kam, men det virker litt som om noen bruder forlanger at forloveren skal stille opp og nærmest holde bryllupet for brudeparet.

Men en gang bruden knipser med fingrene skal forloveren komme løpende. Forloveren må hjelpe til med nesten alt fra første stund og det forventes nærmest at hun gjør det, hvis ikke blir hun kastet på dør.. (litt overdrevet men)

Selvfølgelig skal forloveren være med bruden og hjelpe henne og støtte henne og valget av forlover er jo i hovedsak en person som du liker og glad i, og at forloveren gjør oppgaven sin som er faktisk er et vitne.

Men fordi om et brudepar skal gifte seg og det er deres dag og allt ting, så må de jo forstå at andre har ikke samme interesse for å bruke tid og krefter på å stille opp hele tiden. De har jo tross alt sitt eget liv utenom også.

Forloveren er jo tross alt en gjest hun også.

Jeg har aldri i verden ønsket å være forlover for en brud som hadde vært slik at hun forlangte at jeg skulle ha like stor interesse for hennes bryllup.

Det virker litt som om noen glemmer at det skal være en dag for brud og brudgom og hva den egentlig står for... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg krever veldig lite av min forlover egentlig, synes nesten litt synd på henne som må holde ut med alt bryllupsnakket mitt. Det forloverne våre får ansvar for er ting de selv har gitt uttrykk for at de vil ordne, ellers ordnes alt selv. Dessuten har jeg spurt om hun vil sove hos mamma sammen med meg natten før bryllupet, men det blir bare for å ha en hyggelig jentekveld. Hadde ikke blitt skuffet hvis hun hadde sagt nei. Skal forøvrig betale frisør for henne sansynligvis, derfor blir hun naturlig nok med til samme frisør på samme tidpunkt som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

Jeg er litt enig med deg i det, ja. Det er mange som er helt ekstreme på det området! Føler kanskje at de glemmer at forloveren er en forlover og ikke en tjener..

Heldigvis så har jeg verdens beste søster og når jeg var hennes forlover, så var det aldri noe tull der. Var vel heller meg som maste litt masse kanskje, stakkar... hehehe!!

Men jeg kunne aldri vært innvolvert i ett bryllup der bruden hadde behandlet meg som en slags slave og forventet at jeg hadde kommet løpendes når hun knipset med fingrene sine.. Ikke på den måten jaffal!!

Jeg vet om noen som giftet seg i høst og der var det sånn.. Bruden behandlet forloveren sin og mannen sin på den måten.. Helt sykt!!! Er bare glad jeg ikke var i det bryllupet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen forventninger til min forlover på forhånd. Da jeg spurte om hun ville være forloveren min var hun 3 uker unna fødselen, og bryllupet var 8 måneder unna... Det eneste jeg forventet var at hun var der på dagen og at hun skrev under på erklæringen.. That's it!

Men så viste det seg at hun elsket bryllupsplanleggingen nesten like mye som det jeg gjorde, og vi endte opp med å gjøre masse av den sammen! Vi lagde invitasjoner, serviettringer osv sammen! Og det var bare koselig! Ingen press fra min siden, håper og tror jeg! Hun var med den dagen jeg kjøpte kjolen (satt der og sippet litt :wink: ), og var fast telefondate med masse bryllupsprat gjennom de 8 månedene!

Hun ønsket å gjøre det, og da fikk hun seff lov til det!

På dagen var hun med til frisøren (som jeg betalte for! Var ingen press at hun skulle bruke penger på noe hun ikke ville!) Og iløpet av dagen passet hun på meg fra hun kom til frisøren til vi satt oss inn i bilen for å dra til hotellet på kvelden! Hun hjalp meg å holde SVÆR kjole når jeg skulle tisse *tenker tilbake og ler*, passet på hår og kjole osv..

Hun leste også dikt i kirken, som vi letet etter sammen.

Hun var nok verdens beste forlover!!

Tror det er viktig at bruden og forloveren hennes snakker om hva forventninger som er der, og hva forloveren forventer å gjøre.. Er ikke noe gøy for noen av partene hvis den ene sitter med en kjip følelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men en gang bruden knipser med fingrene skal forloveren komme løpende. Forloveren må hjelpe til med nesten alt fra første stund og det forventes nærmest at hun gjør det, hvis ikke blir hun kastet på dør.. (litt overdrevet men)

*snip*

Forloveren er jo tross alt en gjest hun også.

Forloveren må for all del ikke ha små barn som må være med i bryllupet, hun må ikke være penere enn bruden, osv...

I mitt bryllup var forloverne blant æresgjestene, og hadde ingen oppgaver bortsett fra de oppgavene forloverne egentlig skal ha: å være brudeparets vitner ved vielsen.

Jeg blir gal av bryllupshysteriet her inne.

Med slike forventninger som vises her er da et hvert bryllup nærmest dømt til å framstå som et antiklimaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Min forlover fikk se kjolen min på Internett :P siden hun bor i Australia.

Ellers har jeg på en humoristisk måte forlangt en tale :hoho: det er bare fordi jeg vet at hun ikke liker slikt :ler: men vil hun ikke slipper hun selvfølgelig :wink:

Som jeg har sagt til henne, holder det at hun stiller som vitne i bryllupet, og er der for meg på dagen om jeg behøver litt hjelp med kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min forlover er på langtur nå og frem til april neste år - så her er det ikke noe fingerknipsing nei. Forventer ikke stort av henne (noe hun også selv mener) annet enn utdrikningslag (som hun gleder seg til å planlegge), tale (som hun visstnok har begynt på) og støtte innimellom. Og så må hun selvfølgelig skrive under på papirene. Hun har også nydelig håndskrift, så hun har sagt ja til å skrive navn på bordkortene.

Forloveren min trodde det skulle bli mye arbeid som forlover, men mye er allerede i boks eller i planleggingsfasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig ingen forventninger til forloveren min, annet enn at hun ville være vitne og skrive under på papirene (jo, innerst inne så forventer jeg vel at hun arrangerer et utdrikningslag for venninnegjengen da :wink: ). Etter at jeg spurte henne har hun overrasket meg veldig positivt. Hun (og de andre venninne) har vist stor interesse og planlegger mer rundt bryllupet enn jeg nesten gjør selv, og kommer med tips og råd hele veien.

Jeg hadde ingen forventninger til tale siden jeg vet hun ikke er så glad i å snakke i forsamlinger, men tale har hun bestemt seg for å holde allikevel.

Kjole skulle hun være med å kikke på, og når kjolen var i boks begynte hun å planlegge forloverkjole ut ifra brudekjolen (har tenkt å få sydd kjole).

Jeg ville aldri i livet ha forlangt at hun skulle gjøre både med det ene og det andre i forbindelse med bryllupet, men det at hun oppriktig bryr seg om min store dag varmer veldig, og jeg vet at jeg har valgt riktig :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen store forventninger til min forlover, men hun er veldig ivrig.

Hun ble nesten fornærmet da hun fikk vite at jeg hadde vært ute og tyvtittet på kjole uten at hun var med, hun har på eget initiativ funnet mønster til brudepikekjoler og sagt hun vil sy disse, hun ønsker å være med å lage inbydelsene og hun er i det store og hele veldig engasjert og hjelpsom. Jeg er kjempeglad for alt hun gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig. Personlig synes jeg ikke at an skal pålegge forloveren noen oppgaver jeg, med mindre hun selv veldig gjerne vil ha noen. Når man bestemmer seg for å gifte seg og skal planlegge bryllup, kan man ikke forvente at alle andre skal stille opp 100% og hjelpe til med å arrangere bryllupet.

Jeg synes folk heller bør ta en prat med sin forlover jeg, for å snakke litt om hva man forventer av en forlover, hva man ønsker og hva hun/han selv ønsker å bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Lotte-ikke innlogga

Jeg blir gal av bryllupshysteriet her inne.

Med slike forventninger som vises her er da et hvert bryllup nærmest dømt til å framstå som et antiklimaks...

...så hvorfor er du her inne da?? Hvis du blir gal av det, mener jeg?? :o :o :o :o :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlover har slett ikke blitt overøst med bryllupsprat og krav om å stille opp!

Hittil har hun deltatt minimalt, og det er helt greit.

Hun kommer til å være der på dagen, holde tale og arrangere utdrikkingslag (som hun har sagt at hun gleder seg til), men det blir ikke stilt noen andre krav til henne. Hun kommer sikkert til å være med på endel ting etterhvert, men det blir opp til henne selv.

Så langt har jeg og brudgommen (for dette er ikke noe sololøp fra min side!) tatt oss av alt selv.

Jeg har egentlig ikke inntrykk av at det er så mange her inne som krever så mye av forloverene sine, jeg?

(Men det er ikke et tema jeg har festet meg spesielt ved heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg spurte min venninne om å være forlover, var jeg rask med å presisere at det eneste jeg forventer er at hun skriver under på at jeg har lov til å gifte meg. Har litt vanskelig for å be folk om å gjøre ting for meg.

Hun selv nevnte ting som å være med å se på kjole :P , utdrikningslag :o , og med litt mindre begeistring i stemmen; tale :lol: .

Jeg setter selvfølgelig veldig stor pris på at hun vil det, men de forventningene som evt ligger til grunn her ligger i selve rollen som forlover i samfunnet, de kommer ikke fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

...så hvorfor er du her inne da?? Hvis du blir gal av det, mener jeg?? :o :o :o :o :roll:

Det lurer jeg også på!

Det er bare å holde seg unna hvis du blir så provosert. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Og de som blir 'gale' og 'provosert' av dette forumet kan jo i grunnen bare holde seg vekke - spør du meg! Hva gjør de her hvis de irriterer seg grønne over bridezillaer på krigsstien?? :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest sexysadie

Forloveren må for all del ikke ha små barn som må være med i bryllupet, hun må ikke være penere enn bruden, osv...

quote]

Vanskelig å ikke være penere enn ei som ligner ei kremkake.

spebarna må nesten være der hu mor er

(man kan vel da velge en annen forlover hvis man ikke vil ha spebarna med..)

vi kikker igjennom dette forumet i ny og ne fordi vi liker å bli moret. :hoho: '

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Enig. Og de som blir 'gale' og 'provosert' av dette forumet kan jo i grunnen bare holde seg vekke - spør du meg! Hva gjør de her hvis de irriterer seg grønne over bridezillaer på krigsstien??  :ler:  :ler:

Det er jo ikke snakk om å irritere seg grønn, men å prøve å forstå hvordan noen i heletatt kan behandle forloverne sine på denne måten.

Skal det ikke være en flott og trivelig dag for alle parter da??

En gifter seg jo for å være sammens med sin mann for resten av livet, og bare det er jo et symbol.

Kom ikke å fortelle meg at en såkalt "amerikans bridezilla" er normal folkeskikk. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ingenting av henne. Hun har skrevet under de papirene hun skal skrive under på og hun må være i kirka på dagen. Det er det jeg forventer av henne.

Det får da være måte på hva hun skulle måtte være med på. Hun bestemmer selv hvor mye hun vil involvere seg, og siden vi bor langt unna hverandre + en del annet som forgår akkurat nå, så foregår det samtaler på telefon og på mail og hun får svar hvis hun spør om noe. Jeg befaler henne ikke å ha en mening om alt og en "finger" med i alt som skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ingenting av henne. Hun har skrevet under de papirene hun skal skrive under på og hun må være i kirka på dagen. Det er det jeg forventer av henne.

Det får da være måte på hva hun skulle måtte være med på. Hun bestemmer selv hvor mye hun vil involvere seg

:enig:

Har faktisk fått like mye hjelp fra venninner som ikke er min forlover, de har ønsket å bidra og jeg er kjempe takknemlig for det.

Faktisk har min mor vært den som virkelig har stått på og hjulpet meg med de mest utroligste ting. Og det beste med det, er at jeg ser at hun stoooor koser seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...