Ayesh Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 hei når man har fylt 23 år kan man oppfylle fag kravene og få generell studiekompetanse. fagkravene er: matte norsk engelsk naturfag sammfunnsfag historie det jeg lurte på er at jeg har krakter fra vg1 i engelsk og naturfag. betyr det at jeg slipper å ta disse 2 fagene nå???
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 Nå begynner det å blir lenge siden jeg gjorde dette, men noen av fagene er allmennfag og noen er fra yrkesfag. Så det spørs litt hva du har gått. Men det er mulig at 1.klasse fagene er like. Du ble ikke så mye klokere, dessverre. Men om man har tatt de samme fagene så slipper du å ta dem en gang til.
Ayesh Skrevet 1. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2011 takk for at du sarte jo det er snakk om allmenn fag, jeg har gått på allmenn.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #5 Skrevet 1. september 2011 takk for at du sarte jo det er snakk om allmenn fag, jeg har gått på allmenn. Da er det ikke noe problem ihvertfall. Da slipper du å ta de to fagene om igjen.
Ayesh Skrevet 1. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2011 tusen takk for svaret Anonym bruker
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #7 Skrevet 2. september 2011 Men det spørs om du hadde R94 eller KL. Jeg er selv i samme bås som deg, og jeg har naturfag og engelsk fra før, men i R94. Noen sa at jeg måtte ta alt i KL nå, så da må jeg at alle 6 fagene... Jeg trodde vi kunne bruke karakteren fra R94, for jeg gruer meg til å ta engelsk om igjen.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #8 Skrevet 2. september 2011 Merkelig. Hvem har sagt det? Har du fått det bekreftet av samordna opptak? Jeg har vanskelig for å tro at det er noe annerledes for 23/5 enn for vanlige kompetansebevis/vitnemål der man kan konvertere R94-fagene til KL-fag etter listen her.
jente84 Skrevet 2. september 2011 #9 Skrevet 2. september 2011 Da jeg for noen år siden drev og ringte rundt til samordna opptak osv og lurte på bl.a det samme, sa de at det gjør ikke om man har noen fag fra KL og noen fra reform 94. Men det heter jo at man må ha 5 års heltids yrkespraksis/utdanning for å få studiekompetanse etter 23/5 regelen. Noen som vet om man får det hvis man har jobbet deltid i 6 år + utdanningen.?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #10 Skrevet 3. september 2011 Da jeg for noen år siden drev og ringte rundt til samordna opptak osv og lurte på bl.a det samme, sa de at det gjør ikke om man har noen fag fra KL og noen fra reform 94. Men det heter jo at man må ha 5 års heltids yrkespraksis/utdanning for å få studiekompetanse etter 23/5 regelen. Noen som vet om man får det hvis man har jobbet deltid i 6 år + utdanningen.? Du må ha jobbet over 50%, om du har to år med 50% så blir det tilsammen ett år med 100%. De teller ikke årene med under 50%. Utdanning, hjemme med barn og førstegangstjeneste teller i tillegg til jobb over 50%.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå