Fruktninja Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Jeg skla begynne å skrive takkekort i dag, og lurer på hva jeg gjør med de vi fikk penger av? Skriver vi feks: kjære tanta olga, takk for pengene vi fikk, eller skriver vi nøyaktig beløp? (feks "takk for 1000 lappen vi fikk") Og hva med takkekort? Skriver til "takk for gavekortet på Ikea" eller bare "takk for gavekortet"?
Niennas Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Jeg gjorde det ganske enkelt. "Tusen takk for gaven vi fikk til vårt bryllupet" (Uansett om det var pengebeløp eller en vase) eller "Tusen takk for den fantastiske kaken du bakte til vårt bryllup" eller "Tusen takk for at du fikset en nydelig brudebukett. Dagen hadde ikke vært den samme uten deg". En sjelden gang nevnte jeg kanskje gaven i takkekortet, men som oftest ikke. Det skyldes jo egentlig at de som fikset gavebordet gjorde en ganske middelmådig jobb.
Gjest Spinell Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 Jeg stemmer for Niennas forslag: "Tusen takk for gaven vi fikk til bryllupet vårt"/"Tusen takk for bryllupsgaven dere gav oss." Hvis du ønsker å spesifisere, ville jeg skrevet "Tusen takk for pengene/gavekortet (enten det ene eller det andre...) vi fikk i bryllupsgave." Man trenger ikke utdype det nærmere. Hva har du tenkt å skrive dersom du har måttet bytte gaver? "Tusen takk for brødristeren vi fikk til bryllupet vårt. Den var en av fem, og ble sammen med tre andre omgjort til kaffemaskin"?
Veronica W Skrevet 1. september 2011 #4 Skrevet 1. september 2011 Jeg ville nok skrevet; Tusen takk for pengene/gavekortet/vasen/lampene etc.. Jeg syns det blir litt mer personlig om man nevner gaven i takkekortet.Det skal hvertfall vi gjøre på våre takkekort! Men dette er jo avhengig av at de som pakket ut har skrevet ned hva man fikk fra hver enkelt da:)
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #5 Skrevet 1. september 2011 Vi skrev "takk for den fine vasen/bestikket/kofferten vi fikk" eller "takk for pengegaven", og ettersom vi ønsket oss penger til et spesifikt formål skrev vi også litt om dette
Daria Skrevet 1. september 2011 #6 Skrevet 1. september 2011 Jeg synes det er naturlig å takke spesifikt for det man har fått (om man velger å bytte det i ettertid har jo ikke noe å si) -særlig i et bryllup hvor andre har stått for utpakkingen og brudeparet ikke har fått sett på gavene før senere. Det er noe med å vise at man faktisk bryr seg nok til at man har oppfattet hva man fikk fra hver enkelt. Har gaveansvarlige rotet det til, så spør -de fleste har forståelse for at det kan ha gått litt i ball underveis, og at brudeparet gjerne vil ha oversikten. For å svare på spørsmålet til TS -jeg synes det holder å skrive "takk for pengene", men jeg ville spesifisert hvor gavekortet var fra.
Anglofil Skrevet 1. september 2011 #7 Skrevet 1. september 2011 Vi kommer til å skrive "Tusen takk for oppmerksomheten vi fikk til bryllupet vårt". Mvh Yvonne
Concertina Skrevet 1. september 2011 #8 Skrevet 1. september 2011 Vi skrev "Tusen takk for pengegaven" (og takket også spesifikt for hver gave, synes også det er mer personlig).
Gjest Adriane Skrevet 1. september 2011 #9 Skrevet 1. september 2011 Jeg stemmer for Niennas forslag: "Tusen takk for gaven vi fikk til bryllupet vårt"/"Tusen takk for bryllupsgaven dere gav oss." Hvis du ønsker å spesifisere, ville jeg skrevet "Tusen takk for pengene/gavekortet (enten det ene eller det andre...) vi fikk i bryllupsgave." Man trenger ikke utdype det nærmere. Hva har du tenkt å skrive dersom du har måttet bytte gaver? "Tusen takk for brødristeren vi fikk til bryllupet vårt. Den var en av fem, og ble sammen med tre andre omgjort til kaffemaskin"? Hehehe, det takkekortet hadde jeg glist godt av!!
Gjest Adriane Skrevet 1. september 2011 #10 Skrevet 1. september 2011 Dersom vi får noen bryllupsgaver/gavekort, så vil jeg være så personlig som mulig i takkekortet. Dvs, at jeg vil skrive "Tusen takk for hundevalpen" eller "Tusen takk for pengene, som vil komme godt med nå som vi har fått en hundevalp" eller "Tusen takk for gavekortet fra Din Hund" Jeg er nemlig også tilhenger av at man viser at man bryr seg litt om hva man faktisk fikk av hver enkelt. (Regner med alle skjønner jeg fleiper litt ang gaveobjektene, og forstår hva poenget mitt er )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå