Gå til innhold

Datteren din blir voldtatt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan hadde du reagert dersom datteren din ble voldtatt? Og hva hadde du gjort dersom du kjente personen som voldtok datteren din?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan hadde du reagert dersom datteren din ble voldtatt? Og hva hadde du gjort dersom du kjente personen som voldtok datteren din?

Jeg hadde nok reagert med fortvilelse og sorg .

Jeg hadde satt all min energi inn på å hjelpe min datter .

Jeg hadde satt min lit til rettsvesenet .

Dersom jeg kjente vedkommende og han ikke ble tatt ville jeg anmeldt ham selv .

Dersom ikke rettsvesenet gjorde jobben sin , ville jeg antagelig bli rødglødende av rettferdig harme , uten at det egentlig ville hjelpe min datter .

Men jeg ville nok bli det likevel , og kanskje være tilbøyelig til korporlig avstraffelse av gjerningsmannen .

Dessverre , jeg tror det er ganske menneskelig .

• Liker 3
Gjest Leonidene
Skrevet

Eg hadde blitt fortvilet og sinna. Hadde sørget for at dattera mi fikk hjelp og støtte og prøvd å gjøre alt eg kunne for at ho ikkje skulle få varige mèn etter den grusomme opplevelsen.

Om rettsvesenet ikkje straffet jævelen så hadde eg og mannen sørget for at han fikk akkurat det han fortjente. :kjefte:

• Liker 2
Skrevet

Ettersom temperamentet mitt er litt ute av kontroll så hadde jeg kanskje gjort noe jeg ikke burde. Så la oss håpe at jeg ikke får en datter :lur:

Skrevet (endret)

Hvis du spør folk hva de ville gjort i en slik situasjon, virker det som ganske mange ser for seg en form for fysisk hevn over gjerningsmannen. Det er forståelig. Men det rimer ikke helt med det inntrykk jeg har av virkeligheten. Det skjer massevis av voldtekter, men det er svært svært sjelden man hører om voldtektsmenn som får unngjelde fysisk for det de har gjort.

Det er ting som tyder på at vår oppdragelse og samfunnets innprenting av at politiet har voldsmonopol gjør noe med oss. Om dette er negativt eller positiv har jeg ikke lyst til å uttale meg entydig om, men det er interessant å se at kulturen har en sterkt dempende effekt på vår trang til hevn.

Endret av Cuckold
Skrevet

Jeg tror at jeg hadde blitt så forbanna at jeg hadde blitt drapsmann. Jeg tror ikke jeg hadde klart å levd med at en slik person kun hadde fått en fengselsstraff.

Skrevet

Jeg tror at jeg hadde blitt så forbanna at jeg hadde blitt drapsmann. Jeg tror ikke jeg hadde klart å levd med at en slik person kun hadde fått en fengselsstraff.

Ja, kort tid i fengel om ikke saken blir henlagt "pga bevisets stilling"/whatevs - aka, liten klaps på hånden og en skjennepreken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...