Gå til innhold

Dokument 2 - brevet til Jens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg også! Helt utrolig bra laget film/dokumentar, jeg lærte mye og kjedet meg absolutt ikke. Har dessverre det med å kjede meg med dokumentarer, men denne var utrolig fengende fra første minutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sier veldig mye om menneskesyn og synet på funksjonshemmede synes jeg.. Ble veldig beveget av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vondt av Stine jeg. Får en stusselig nyttårsaften.

Hadde kjedet meg i hjel hvis jeg måtte bo der hun bodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en klump i halsen av situasjonen til Stine. Det er helt urimelig å forvente at et oppegående menneske skal leve på en institusjon uten mulighet til privatliv og uten å få bestemme over sitt eget liv.

Rita, du har litt å svare for! (Les: Ordfører Trondheim)

Og den pleieren som var fremme på slutten! "Nu e det Æ som bestemme!"

SKJERP DEG! Du kan IKKE snakke sånn til voksne mennesker! :nei: Kjente at jeg ble sint her jeg satt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det jeg også og fikk utrolig vondt av Stine.. For ei jente! Jeg hadde aldri klart å vært like blid! Håper inderlig det ordner seg for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble utrolig rørt, for en utrolig trist historie. Stine sin historie var utrolig trist, og å se hvor hun bodde og hvor lei seg hun så ut var tøft! Ble utrolig glad da jeg på slutten av dokumentaren så at hun hadde flyttet til Oslo for å studere og nå selv har personlige assistenter istedenfor å bo på en institusjon.

Det som gjorde meg mest sint var spm de stilte de, om dobesøk og hygiene, herregud så frekt. Og hvordan de hadde kartlagt henne bak ryggen hennes, stakkars jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en utrolig sterk dokumentar, jeg har tidligere jobbet med funksjonshemmende på institusjon og jeg følte selv på at mye av det som foregikk der føltes helt feil. Blant annet dette med registreringer av intime detaljer.

Jeg skulle så inderlig ønske at vi hadde kommet lenger i 2011, og jeg betaler gladelig mer i skatt, hvis vi kan få en verdig behandling av funksjonshemmede og andre som trenger hjelp i samfunnet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjorde meg mest sint var spm de stilte de, om dobesøk og hygiene, herregud så frekt. Og hvordan de hadde kartlagt henne bak ryggen hennes, stakkars jente.

Ja, og at de skrev opp ting som f.eks. om hun hadde bæsja, som om hu var to år gammel :hakeslepp:

Helt grusomt å se hvordan hun måtte bo, hvordan hun ble snakka til og at hun måtte bo med så mange med helt andre behov enn henne selv. Jeg hadde blitt dypt, dypt deprimert om jeg måtte bo sånn :tristbla:

Jeg ble også kjempeglad for å lese at hun heldigvis har flytta og fått personlige assistenter nå!

Endret av Dragonfly84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som BPA - og det er en utrolig givende jobb! Jeg er veldig glad jeg fikk den jobben, jeg har fått mye større forståelse for hva funksjonshemmede må gå igjennom hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...