Gå til innhold

Attest/referanse fra arbeidsgiver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20 som snart er ferdig med sommerjobben jeg har hatt et par mnd nå. Jeg flytter snart, og har sett fram til å få en god attest fra sjefen min som jeg har et ganske godt forhold til selv om jeg ikke har sett mye til ham i løpet av sommeren(han har det veldig travelt). Jeg spurte ham idag om jeg kunne sette ham opp som referanse fordi jeg vil søke på deltidsjobber i min nye by. Det sa han ja til, og jeg skulle til å snakke mer men så kom det kunder jeg måtte hjelpe. Da jeg kom tilbake begynte han å snakke om noe annet. Han har ikke nevnt det siden, og jeg har ikke fått noen skriftlig attest av ham, ei heller har jeg epostadressen hans. Imorgen er min siste dag, og det er ikke meningen han skal være på jobb. Bør jeg ringe/sende mld og spør etter en attest? Er det egentlig vanlig at man får en skriftlig referanse, eller skal jeg bare gi evt ny arbeidsgiver navn og tlfnummer på ham?

På forhånd takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må få deg en skriftelig attest! Det er viktig. :rope:

Når du skal oppgi han som referanse må du kontakte han for hver jobb du søker på (i allefall hver gang du skal bytte jobb)og informere han. På denne måten er han forbredt på å få en telefon fra en som kanskje vil ansette deg.

Lykke til med jobbsøkingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...