AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Sliter med å finne en plass som selger rimelige Copic sketch markere. De aller fleste nettsteder sender ikke til Norge. Vet at kreaktiv.no selger stykkvis, men disse koster 59,- per stykk, og det er jeg ikke villig til å betale siden jeg trenger et helt sett. Noen som har kjøpt slike markere, og vet hvor man kan få tak i dem relativt billig? Hvilke sett anbefales?
Gjest badeand1 Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 du kan jo sjekke ut ebay..men da må du betale toll hvis prisen er over 200 kr..så litt dumt.. :/
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 du kan jo sjekke ut ebay..men da må du betale toll hvis prisen er over 200 kr..så litt dumt.. :/ Ja har gjort det, men utrolig mange som ikke sender til Norge
Gjest Applecore Skrevet 31. august 2011 #5 Skrevet 31. august 2011 (endret) Sketch-tusjene er dyyre, men herlige! Prøv denne siden: http://www.dickblick.com/products/copic-sketch-marker-sets/ (Ja, de sender til Norge) Endret 31. august 2011 av Applecore
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 Du kan sjekke ut amazon.com. =) Samme problem som ebay dessverre, men takk for forslag
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Sketch-tusjene er dyyre, men herlige! Prøv denne siden: http://www.dickblick.com/products/copic-sketch-marker-sets/ (Ja, de sender til Norge) Kikket der med det stod nederst på siden at de bare sender disse til Nord Amerika..? Blei litt forvirra siden det var denne siden de fleste anbefalte (da jeg søkte rundt på andre forum).
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #8 Skrevet 31. august 2011 Applecore: har du forresten et sett du vil anbefale? Tenker på 72A for å få litt generelt, men det er jo veldig dyrt. Vet jo at jeg kommer til å bruke dem så sånn sett så sparer jeg vel i lengden enn om jeg kjøper mindre sett flere ganger (med tanke på shipping og toll). Hvordan er kvaliteten i forhold til Tria (ikke fornøyd med disse selv) hvis du har peiling?
Gjest Applecore Skrevet 31. august 2011 #9 Skrevet 31. august 2011 Kikket der med det stod nederst på siden at de bare sender disse til Nord Amerika..? Blei litt forvirra siden det var denne siden de fleste anbefalte (da jeg søkte rundt på andre forum). Å nei, så utrolig teit! Det var ikke sånn før, tror jeg.. Men det må da finnes europeiske nettbutikker som også har dem...? Prøvde å google meg frem nå, men fant ikke noe sånn umiddelbart. Hmmm...
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #10 Skrevet 31. august 2011 Å nei, så utrolig teit! Det var ikke sånn før, tror jeg.. Men det må da finnes europeiske nettbutikker som også har dem...? Prøvde å google meg frem nå, men fant ikke noe sånn umiddelbart. Hmmm... Jeg har googlet i flere timer nå, men finner ikke noe spesielt. Blir litt stressa for jeg trenger gode markere (og disse virket det som om mange synes var de beste)
Gjest Applecore Skrevet 31. august 2011 #11 Skrevet 31. august 2011 Applecore: har du forresten et sett du vil anbefale? Tenker på 72A for å få litt generelt, men det er jo veldig dyrt. Vet jo at jeg kommer til å bruke dem så sånn sett så sparer jeg vel i lengden enn om jeg kjøper mindre sett flere ganger (med tanke på shipping og toll). Hvordan er kvaliteten i forhold til Tria (ikke fornøyd med disse selv) hvis du har peiling? Hva tegner du helst da? Vil foreslå at du kjøper et mindre sett først så du får testet dem ut litt, de koster jo tross alt masse penger. Sketch er veldig fine å bruke, synes jeg. De føles litt "våtere" og mer maling-aktig enn andre tusjer jeg har prøvd, og resultatet blir litt mykere. Har ikke prøvd Tria, men de er i hvert fall bedre enn Prismacolor, synes jeg. Kvaliteten er god, og fargene er veldig drøye (+ at man får påfyll til dem).
Gjest Applecore Skrevet 31. august 2011 #12 Skrevet 31. august 2011 Sjekk på ebay.co.uk og amazon.co.uk også. Det er større sannsynlighet for at de europeiske selgerne sender til Norge. Her f.eks!
Anjah Skrevet 31. august 2011 #13 Skrevet 31. august 2011 Hva bruker man disse tusjene til, egentlig?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #14 Skrevet 31. august 2011 Hva tegner du helst da? Vil foreslå at du kjøper et mindre sett først så du får testet dem ut litt, de koster jo tross alt masse penger. Sketch er veldig fine å bruke, synes jeg. De føles litt "våtere" og mer maling-aktig enn andre tusjer jeg har prøvd, og resultatet blir litt mykere. Har ikke prøvd Tria, men de er i hvert fall bedre enn Prismacolor, synes jeg. Kvaliteten er god, og fargene er veldig drøye (+ at man får påfyll til dem). Det er jo egentlig det som er problemet at jeg forsåvidt tegner alt . Studerer grafisk design så trenger hovedsakelig markerene til dette formålet. Trenger derfor en god del gråtoner, men også variert med farger. Privat tegner jeg mye tegneserier og annet.
Gjest badeand1 Skrevet 31. august 2011 #15 Skrevet 31. august 2011 Hva bruker man disse tusjene til, egentlig? Fargelegger.
Gjest Applecore Skrevet 31. august 2011 #16 Skrevet 31. august 2011 Det er jo egentlig det som er problemet at jeg forsåvidt tegner alt . Studerer grafisk design så trenger hovedsakelig markerene til dette formålet. Trenger derfor en god del gråtoner, men også variert med farger. Privat tegner jeg mye tegneserier og annet. Nice! Du har ikke lagt ut tegningene dine noe sted da?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #17 Skrevet 31. august 2011 Nice! Du har ikke lagt ut tegningene dine noe sted da? Ikke foreløpig, det meste henger hjemme på veggene eller har blitt gitt bort til venner og familie for å ha en plass å "lagre det" Har liksom aldri hatt tid, bra nok kamera eller stor nok scanner (før nå) til å fått det opp på nett. Har gått på skole rundt om i landet og utland da jeg gikk videregående skole så mesteparten av alt jeg eier har vært i esker over lang tid Satser på å få opp en side i løpet av året. Hva tegner du?
Heart7086 Skrevet 31. august 2011 #18 Skrevet 31. august 2011 Mulig jeg er helt på jordet, men på den siden www.dickblick.com, koster en pakke med 72 markere ca 350 amerikanske dollar? Dette blir ca 1800-1900,-, uten frakt. På hobbybutikken her jeg bor har de denne type markere, 72 stykk i en slags koffert til ca 1300,-, er dette rimelig? Om jeg da ikke er helt på jordet og blander sammen noe greier.... Ser dere nevner noen forskjellige typer, hvor stor er forskjellen?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #19 Skrevet 31. august 2011 Mulig jeg er helt på jordet, men på den siden www.dickblick.com, koster en pakke med 72 markere ca 350 amerikanske dollar? Dette blir ca 1800-1900,-, uten frakt. På hobbybutikken her jeg bor har de denne type markere, 72 stykk i en slags koffert til ca 1300,-, er dette rimelig? Om jeg da ikke er helt på jordet og blander sammen noe greier.... Ser dere nevner noen forskjellige typer, hvor stor er forskjellen? Er du sikker på at det er Copic sketch markere? Forskjellen på markere kan være veldig stor
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #20 Skrevet 31. august 2011 Sjekk på ebay.co.uk og amazon.co.uk også. Det er større sannsynlighet for at de europeiske selgerne sender til Norge. Her f.eks! Markerene i linken har feil farger i forhold til mitt promærbruk, men har sendt melding til en av selgerene på ebay, så får se hva svaret blir. Stod at internasjonale kjøpere måtte sende mld før man la inn bud, og spurte likesågodt hva frakten blir til Norge. Hvis jeg får by så kan jeg kanskje få et sett på 72 til 200$ (uten frakt), og det er det billigste jeg har kommet over (som sender til Norge) til nå iallefall. Skulle tydeligvis ikke være lett dette her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå