Gå til innhold

Skinnbukser i vaskemaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min samboer puttet sine skinnbukser i vaskemaskin og nå er dem blitt helt tørre og stive.

Hvordan "reparerer" man disse slik at dem blir myke igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lurer på hvilke tanker han gikk i da...........

Dere kan forsøke med skinnpleiemiddel som dere kjøper hos møbelhandleren. Det skal funke. Nøytral skokrem funker også, men det blir jo en del søl, og fare for at det smitter av på ting.

Hvis det er EKTE skinn da, vel og merke.

Hvis det er fake skinn så er det ikke mye å gjøre ved er jeg redd.

Endret av Shinana
Skrevet

Aner ikke om det går, men hva med å legge dem i vannbad med mye oppløst skyllemiddel i. Milo f.eks?

Skrevet

Enzymene i vaskemiddelet kan ha tatt knekken på buksa.. men det skader jo ikke å prøve de overstående tipsene da! ;)

Skrevet

Jeg ville forsøkt silikonfritt lærfett eller lærbalsam av en eller annen type. Vi bruker det på skinnsetene i bilen og på skinndetaljer på klær, og skinnet blir mykt og fint. Det kan neppe bli verre enn nå uansett ;)

Gubben har bl.a. en jaktbukse som har et stort skinnfelt nedover bena. Buksen blir ikke vasket veldig ofte, men den har gått noen ganger i vaskemaskinen med vanlig vaskemiddel. Skinnet blir stivt av vasken, men når det settes inn med fett har buksa blitt som ny igjen. Det krever litt jobb, og man må heller bruke flere tynne lag enn å sause på. Ellers blir buksa klissete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...