Kooki Skrevet 31. august 2011 #1 Del Skrevet 31. august 2011 Yes! Da skal jeg også slenge meg på dette forumet og starte en treningsdagbok. Blir kanskje mer motivert når jeg kan skrive om det. Jeg var en ganske tynn og sprek jente, men så fikk jeg en stillesittende jobb og en samboer som var litt for flink til å lage mat. og en del mer snop ble det jo. Resultatet var at jeg gikk opp 20 kg (!!!!) på tre år. Nå skal disse kiloene bort!! Har trent noen uker allerede men begynte nettopp på en lavkarbo-diett sist mandag. Så i dag er jeg på dag tre av denne dietten. Jeg er ikke særlig flink til å spise frokost, men jeg prøver å få i meg noe. Dette har vært menyen så langt. Mandag: Frokost: Bærsmoothie Lunsj: 1/3 agurk Middag: Kyllingfilet m/Wokgrønnsaker Kvelds: 1 pk blåbær og 1 egg Tirsdag: Frokost: 1 stor gulrot Lunsj: Tacosalat Middag: Biff med salat Dessert: Bringebær Onsdag: Frokost/lunsj: Tacosalat Middag: Laks med brokkoli og blomkål Kvelds blir en form for smoothie Ellers trener jeg 3 ganger i uka på Sats og foreløbig trener jeg mest styrke for jeg har veldig svake knær, ankler og skuldre og disse må bli sterke nok til å holde denne tunge kroppen oppe før jeg begynner med no kondisjon eller lignende. Forrige uke trente jeg en time på mandag, onsdag og fredag. Denne uken har jeg bare trent en time på tirsdag, men har planer om å trene en time på torsdag og lørdag også. Håper å se resultater om ikke så alt for lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
littleme1 Skrevet 31. august 2011 #2 Del Skrevet 31. august 2011 Lykke til Men jeg kan virkelig ikke anbefale å spise bare en gulrot til frokost. Frokost er dagen viktigste måltid, det er da du skal spise mest! Frokost; En sunn og næringsrik frokost. Lunsj; liten Middag; enda mindre Kvelds: nesten ingenting. Også kanskje noen nøtter til mellommåltid Du legger bare på deg når forbrenningen går helt ned (noe den gjør om du spiser en for liten frokost) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Campanula Skrevet 31. august 2011 #3 Del Skrevet 31. august 2011 Hei! Så flott at du har tatt tak og kommet deg ut av sofaen! Gratulerer Men du spiser vel strengt tatt litt for få kalorier? Blir det for lite, begynner kroppen å gå på sparebluss, og da blir du så sliten og slapp at du ikke klarer trening. Meeen nå er jo ikke jeg noen ekspert, og ingen kjenner vel kroppen din så godt som du gjør Du finner nok ut av hva som er best for deg Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kooki Skrevet 31. august 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 31. august 2011 Samboeren min synes også at det virker som jeg får i meg for lite kalorier. Det er min trener på Sats som har sagt hva jeg kan spise (det er kjøtt, fisk, grønnsaker og nøtter). Selv skulle jeg ønske jeg kunne spise litt mer fett eller iallfall litt yoghurt eller noe frukt. Men jeg stoler på at treneren vet best Og når frokost angår, så spiste jeg ikke frokost i det hele at før så en gulrot om morgenen er faktisk et steg i riktig retning. Når jeg greier å venne meg til å spise litt til forkost så håper jeg at jeg greier mer etterhvert =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 31. august 2011 #5 Del Skrevet 31. august 2011 Består lunsjen din av kun 1/3 agurk?! Det synes jeg var FRYKTELIG lite, og ikke gir det særlig energi heller. Er det en anbefaling fra treneren din, sa du? Er det lov å spørre hva slags formell kompetanse han/hun har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kooki Skrevet 31. august 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 31. august 2011 nei treneren har sagt at jeg kan spise ubegrenset med grønnsaker så det er min egen feil at jeg spiste så lite =) Men jeg har problemer med å lage frokoster og lunsjer når jeg vanligvis er vant til brød, yoghurt og frukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 31. august 2011 #7 Del Skrevet 31. august 2011 nei treneren har sagt at jeg kan spise ubegrenset med grønnsaker så det er min egen feil at jeg spiste så lite =) Men jeg har problemer med å lage frokoster og lunsjer når jeg vanligvis er vant til brød, yoghurt og frukt. Da anbefaler jeg å blande litt salat i stedet for å bare spise agurk. Ta den agurken, kutt den i biter og bland med en tomat, litt salat, paprika, sukkererter, en halv avokado eller et egg, rå blomkål etc. Du trenger mer næring enn bare den lille agurkbiten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kooki Skrevet 4. september 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 4. september 2011 Da var første veiedag her og jeg har gått ned hele 3Kg!! En fin start på dietten. Jeg skal begynne med å bevege meg inn på standard lavkarbo-land nå (så jeg kan spise litt ost og rømme igjen) så greier jeg forhåpentligvis å spise litt mer. Synes jeg spiser litt for lite for tida. Ellers har jeg prøvd SATS nye gruppetime SH*BAM. En dansetime- jeg er virkelig elendig til å danse men morro var det. I dag skal jeg prøve kettlebell for første gang. Blir spennende. Så får jeg håpe vekta fortsetter å minske framover:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå