Gå til innhold

Kollega som klager på alt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en dame på jobb som er i slutten av 50-årene og hun er den verste personen jeg møtt når det kommer til klaging. Sint er hun også, for absolutt ingen grunn. Hun klager på kunder for småting (ikke til de da, håper jeg). Hun klager på at ingen har varmet opp te-vann til henne, når alle andre drikker kaffe, og det tar seriøst to sekunder å varme med vannkoker. For litt siden klagde hun fordi en trallen hadde begge hjullåsene på og ikke bare den ene som vi vanligvis bare bruker. Da begynte hun og klage og si at vi måtte ta det opp med sjefen og passe på at ingen gjorde det osv. Hun klager på lønnen sin, og sier til de andre som jobber på arbeidsplassen at de som er eldre bør få mer enn de andre når hun har bare jobbet der i noen få år og mange som er yngre enn henne har jobbet der mye mye lengre.

Hun eier ikke humor i det hele tatt, og hun kan ta en liten spøk helt dønn alvorlig og bli kjempe sint. Da hun klagde over at de eldre burde få mer lønn, spøkte en av oss yngre om at "men de gamle begynner å bli så treg" og det bare jo selvfølgelig bare en vennlig spøk, men kollegaen min hadde blitt kjempe fornærmet og sagt det til andre kollegaer som ikke var der hva hun andre hadde sagt.

Det har blitt til at alle andre snakker om henne de vaktene hun ikke er der. Alle er dritt lei. Mange velger å ikke spise lunsj på lunsjrommet når hun er der, nettopp fordi de ikke orker å høre på henne.

Er det ingenting som kan gjøres? Hun blir jo sur for alt? Jeg har selv prøvd en liten vennlig kommentar om at hun ikke måtte klage over småting, og da fikk jeg en veldig ubehagelig og spydig kommentar tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke endre andre mennesker, spesielt ikke såpass voksne. Lær deg å la det gå inn det ene øret og ut det andre i stedet. Det er ikke verdt å blande seg inn i sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To alternativer.

1. Overse henne totalt.

2. Vær super over blid mot henne tilbake. Høres merkelig ut, men personen blir så satt ut at de ikke klarer å svare. Og som regel syns de det er ubehagelig med noen som er så blide, og slutter ofte surhetene til den personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på at det er en underliggende årsak til at hun oppfører seg sånn... Hun har sikkert et miserabelt liv, dårlig ekteskap, depresjoner, barn som aldri ringer hjem, osv.

Det er lettere å ikke la seg irritere hvis man kan synse litt synd i personen isteden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på at det er en underliggende årsak til at hun oppfører seg sånn... Hun har sikkert et miserabelt liv, dårlig ekteskap, depresjoner, barn som aldri ringer hjem, osv.

Det er lettere å ikke la seg irritere hvis man kan synse litt synd i personen isteden

Jeg tror hun bor alene med katten sin. Men slik jeg forstår det har hun en datter som er voksen. Kanskje mannen hennes dro i fra henne fordi hun er en jævla sutre-kjerring. :snurt:

Vi har et veldig godt miljø på jobb, hvis en ser bort i fra det faktum at hun ødelegger stemningen veldig ofte. Alle på jobb er snille mot henne. Vi prøver å overse klagingen, men begeret mitt er snart fullt her. Jeg har irritert meg over henne så utrolig lenge, og prøvd å overse det og være hyggelig tilbake, men det går bare ikke lenger. Jeg er redd jeg kommer ti å sprekke snart. Dere vet hvordan det er når du har holdt noe inne i evigheter, og så når du endelig sprekker så SPREKKER du lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde to sånne jeg som satt i åpent lokale med 15 andre og rauta hele dagen over hvor forferdelig alt var. Sure på kundene var de og... og ikke gadd de å gjøre noe. Klin umulig å gjør noe med! Sjefen gjorde iallefall ikke noe. Det var stort sett de 15 andre som måtte innordne seg etter jammeren.

Syns det er helt forjævlig at slikt skal gå an.

Så jeg stemmer for å si opp alle 50+ damene som "ikke har det bra på jobb"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok til slutt eksplodert. Det får jaggu meg være en grense for hvor mye alle andre skal innrette seg etter en eneste person. Man må ikke være så redd for jobbkonflikt at man ikke tør ta opp forhold som helt klart går utovar alle og jobben man gjør. Har man en sjef som ikke tar det opp, så sier man til vedkommende at da får sjefen over ta det på sitt bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...