Gå til innhold

Separasjons problem!


Isvann

Anbefalte innlegg

Min Akita på snart 1 år har store vanskeligheter for å være alene....

Jeg har trent,trent,trent uten nytte :( Han uler fra jeg går til jeg kommer tilbake! :/

Jeg vet rett å slett ikke hva jeg skal gjøre....

Noen som erfaring med dette?!

Har bur, men han nekter å gå inn i det.

JEg ser selv til 3 alternativer.

1. Få meg en til hund, så han har selskap hele veien.

2. Selge han ( noe jeg ikke har så lyst til :()

3. Ta han til dyrlegen å få noen midler mot angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mange dager siden ditt innlegg, men mine tanker dreier seg om hvordan du har trent ham..... Og jeg er bur tilhenger for å trygge hundene. Hvordan har du trent hunden i forhold til dette med å være alene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at noen har hatt stor suksess med å ha en radio på mens hunden er alene hjemme. Sånn at den ikke føler seg så alene, og det er bakgrunnslyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midler mot angst kan gjøre det verre, hunden føler seg låst og fanget fordi den blir sløvet.

Kan du ikke trene den sammen med en hund du låner? Tren den ute og venn den til at den må stå bundet mens du lufter lånehunden, og bytt på hvilken hund som blir bundet i nærmeste tre. Etterpå gjør du det innendørs, men først etter at de er blitt venner. Lånehunden må være trygg og ikke ule og bjeffe når du tar med din hund.

Seperasjonsangst må behandles som om man lærer en valp være alene. Tror at når din hund er så gammel som ett år må du bruke lenger tid enn med en valp. Men alle hunder er forskjellige.

Å lære den det sammen med en trygg hund som kan vise den at den klarer det fint, kan være en ide. Det nytter ikke for deg å kjøpe en ny valp som ikke har lært seg grunnleggende trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Akita på snart 1 år har store vanskeligheter for å være alene....

Jeg har trent,trent,trent uten nytte :( Han uler fra jeg går til jeg kommer tilbake! :/

Jeg vet rett å slett ikke hva jeg skal gjøre....

Noen som erfaring med dette?!

Har bur, men han nekter å gå inn i det.

JEg ser selv til 3 alternativer.

1. Få meg en til hund, så han har selskap hele veien.

2. Selge han ( noe jeg ikke har så lyst til :()

3. Ta han til dyrlegen å få noen midler mot angst.

Kontakte manimal.no

Starte på nytt,lær inn hjemme alene .

Du starter med å ta i døra,åpne og lukke igjen.Thats it. Så øker du.Åpne døra,stå i åpningen en stund.Tell til 10- til 15.. til 20 osv. Hunden skal ikke reagere før du går til neste sted

Øk tiden du gjør ting,så starter du med å gå ut og lukke døra bak deg.Så RETT inn igjen,slik at hunden ikke rekker å pipe/bjeffe.Ros masse når den er STILLE

øk sakte tiden du står bak den lukkede døra. Når hunden ikke lengre reagerer,økter du innsatsen.Ta et steg vekk fra døra og gå så inn igjen.Husk at hunden aldri skal bjeffe /pipe eller lære at når den gjør det-kommer du !

Dette tar lang tid,men heller legg igjen denne tiden enn å måtte selge hunden.

Tabletter virker ikke like bra på hunder som oss.Noen blir dopet ned slik at kroppen ikke kan bevege seg,mens hjernen er våken og i like panikkmodus.Det er IKKE bra.

Ikke er det smart å trene med en annen hund som er rolig heller,for om din hund er en "Klenger" vil den klenge seg til rolighunden og bli avhengig av den for å roe seg når menneske forsvinner.

Putte en angstfull hund i bur = Nei nei.. Glem buret,det er ikke en kur!

Kun om hunden er så farlig for seg selv,skal de være i bur.

Google om separasjonsangs og du vil få mange tips. Snakk med Gry Løberg ,kontakt hundeklubb og hør om noen har hunder /erfaring med samme sak.

Lykke til..

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...