Gå til innhold

Middagsmat til å fryse ned

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hallo godtfolk! :)

Jeg er for tiden fantasiløs når det kommer til mat, og har i tillegg noen meget hektiske måneder foran meg. Det resulterer i knekkebrød til middag.. :sukk:

Noen som har tips til mat jeg kan lage, hive i frysen, og som kan tines/gjøres ferdig på null komma niks (og gjerne fortsatt smake utmerket)? :D

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

jeg kommer på flere middagsretter som kan fryses, enn som IKKE kan fryses....?

-hva med å lage en gryterett- og fryse dette porsjonsvis?

-paier kan du dele opp å fryse posjonsvis...

-kjøttboller?

-kylling og/eller kyllinggryte ( lurt å strimle kyllingen først da, så det ikke tar sååå lang tid)

-hamburger ( du kan jo fryse hamburgerbrødene også)

Gjest Survival
Skrevet

Pizzabunner uten fyll kan fryses, tas opp så er det bare å hive på noe fyll og vips, "ferdigpizza". Andre pizzarelaterte retter man kan ha fyllet på: Calzone, Pizzasnurrer, Pizzahorn, Pizzamuffins, Ost og skinkehorn.

Alle gryteretter, helst uten ris/pasta. Jeg syns i hvert fall at ris og pastaen smaker litt...ekkelt når den er opptint.

Pytt i panne, wokblandinger, lapskaus.

Skrevet

Mine favoritter til frysermiddag er bolognese (evt. en god tomatsaus som enkelt kan varieres med ekstra grønnsaker, bacon e.l.) og fiskegrateng (fryses ustekt i passende aluminiumsformer). :)

Skrevet

Tusen takk for svarene!:)

Denne bloggen er genial: http://onceamonthmom.com/ :nigo:

Ja, super blogg! :tommelsmil:

Mine favoritter til frysermiddag er bolognese (evt. en god tomatsaus som enkelt kan varieres med ekstra grønnsaker, bacon e.l.) og fiskegrateng (fryses ustekt i passende aluminiumsformer). :)

Hvor kjøper du sånne former? Skulle gjerne hatt noen, så kunne jeg lagd mye fiskegrateng og lasagne.:)

Skrevet

Hvor kjøper du sånne former? Skulle gjerne hatt noen, så kunne jeg lagd mye fiskegrateng og lasagne.:)

Jeg har kjøpt ulike typer på henholdsvis OBS og ICA, dessuten har de på Staples. Enkelte har ikke kommet med lokk, men da har jeg bare pakket godt inn i folie. :)

Skrevet

Jeg har kjøpt ulike typer på henholdsvis OBS og ICA, dessuten har de på Staples. Enkelte har ikke kommet med lokk, men da har jeg bare pakket godt inn i folie. :)

Supert! Skal se om jeg finner.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...