AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Hallo godtfolk! Jeg er for tiden fantasiløs når det kommer til mat, og har i tillegg noen meget hektiske måneder foran meg. Det resulterer i knekkebrød til middag.. Noen som har tips til mat jeg kan lage, hive i frysen, og som kan tines/gjøres ferdig på null komma niks (og gjerne fortsatt smake utmerket)? :D
Gjest NozMonster Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 jeg kommer på flere middagsretter som kan fryses, enn som IKKE kan fryses....? -hva med å lage en gryterett- og fryse dette porsjonsvis? -paier kan du dele opp å fryse posjonsvis... -kjøttboller? -kylling og/eller kyllinggryte ( lurt å strimle kyllingen først da, så det ikke tar sååå lang tid) -hamburger ( du kan jo fryse hamburgerbrødene også)
Aramee Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Denne bloggen er genial: http://onceamonthmom.com/
Gjest Survival Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 Pizzabunner uten fyll kan fryses, tas opp så er det bare å hive på noe fyll og vips, "ferdigpizza". Andre pizzarelaterte retter man kan ha fyllet på: Calzone, Pizzasnurrer, Pizzahorn, Pizzamuffins, Ost og skinkehorn. Alle gryteretter, helst uten ris/pasta. Jeg syns i hvert fall at ris og pastaen smaker litt...ekkelt når den er opptint. Pytt i panne, wokblandinger, lapskaus.
Nilma Skrevet 31. august 2011 #5 Skrevet 31. august 2011 Mine favoritter til frysermiddag er bolognese (evt. en god tomatsaus som enkelt kan varieres med ekstra grønnsaker, bacon e.l.) og fiskegrateng (fryses ustekt i passende aluminiumsformer).
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 Tusen takk for svarene! Denne bloggen er genial: http://onceamonthmom.com/ Ja, super blogg! Mine favoritter til frysermiddag er bolognese (evt. en god tomatsaus som enkelt kan varieres med ekstra grønnsaker, bacon e.l.) og fiskegrateng (fryses ustekt i passende aluminiumsformer). Hvor kjøper du sånne former? Skulle gjerne hatt noen, så kunne jeg lagd mye fiskegrateng og lasagne.
Nilma Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Hvor kjøper du sånne former? Skulle gjerne hatt noen, så kunne jeg lagd mye fiskegrateng og lasagne. Jeg har kjøpt ulike typer på henholdsvis OBS og ICA, dessuten har de på Staples. Enkelte har ikke kommet med lokk, men da har jeg bare pakket godt inn i folie.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #8 Skrevet 31. august 2011 Jeg har kjøpt ulike typer på henholdsvis OBS og ICA, dessuten har de på Staples. Enkelte har ikke kommet med lokk, men da har jeg bare pakket godt inn i folie. Supert! Skal se om jeg finner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå