Gå til innhold

Elever savnet i Oslo skolen


sebastianen

Anbefalte innlegg

De har skoler i utlandet ja. Noen norske barn går på dem, for eksempel fordi foreldrene jobber i utlandet.

Dette er nok ikke i strid med norsk lov.

Hva er egentlig poenget ditt ?

At dersom man skal motta norsk tygd så bør man kunne dokumentere at man følger norsk lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnetrygd gis bare til barn som bor i Norge, så bor de i utlandet skal de heller ikke ga barnetrygd, nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

La oss tenke oss at det du sier er sant.

Er ikke ditt parti,FRP, for at foreldre fritt skal få velge hvilken skole barna deres skal gå på og innholdet i utdannelsen deres?

Men da er det plutselig feil, hvis mor og far syns en koranskole med internat er tingen for sitt barn.

Sure! Ikke så nøye med opplæringsloven..

Stille minimumskrav til opplæring og sånne kjedelige ting.

Eller hva med de som får ungene sine inn på private militærakademier, katolske privatskoler eller andre internatskoler hjemlandet siden de ikke er fornøyd med den elendige utdannelsen deres barn får i Norge?

Ja? Hvorfor klarer ikke den fantastiske norske enhetsskolen å lære ungene noenting? Kanskje man skal se på hva som gjøres galt, istedet for å skrike på flere ressurser? Hva med å (helligbrøde å si dette, men) splitte enhetsskolen i tre; A for de skoleflinke som idag blir totalt oversett i enhetsskolen, B for de midt på, og C for de skoleleie, som heller ikke får ett godt nok tilbud idag.

Det er jo bevist at ungene ikke lærer seg å lese eller regne på det nivå eller med den progresjon som barn har andre steder i verden . Det er ikke noe spes. høyt nivå på utdanningen her til lands.

Mange foreldre fra andre land har en helt annen standard for hva de godtar at ungene får ut av skolegangen sin.

De som tar ungene ut av skolen for å gi de en bedre utdannelse enn de får her til lands, vil nok også melde fra til skolen om det. Det er ikke de vi snakker om her. Det er de elevene som forsvinner, og som blir borte hele skoleåret, uten at foreldrene tar seg bryet med å gi så mye som ett pipp fra seg. Grunnen til at de tar dem ut av skolen, er at barna deres har blitt "for norske", og sender dem på "oppfriskningskurs" på en koranskole.

Det at de rett og slett ikke går på noen skole som oppfyller minimumskravene i opplæringsloven, i ett helt år, kan kanskje ha litt å si for at de blir hengende etter?

Les selv.

Ifølge den norske ambassaden i Islamabad oppholder det seg 3000 til 4000 norske statsborgere i Pakistan til enhver tid. De fleste av dem er under 16 år og bor i jordbruksområdet Kharian i Punjab.

Kanskje de håper barna får jobb der etterpå og kan etablere seg der, så mor og far kan returnere dit fra Norge? Er det negativt?

-Valgfriheten skal altså kun gjelde når du har bestemt hva som er det riktige valget for folk?

Ofte er det dessuten bare at foreldrene ikke har fått meldt fra til skolen ennå, at barna deres går et annet sted enn der de er skrevet inn i papirene.

Herregud men du er naiv! :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dersom man skal motta norsk tygd så bør man kunne dokumentere at man følger norsk lov.

Da ble det mange etniske nordmenn som heller ikke ville mottat mere trygd hvis det skulle være grunnlag å fjerne livsoppholdet til folk pga et regelbrudd. Lykke til..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud men du er naiv! :roll:

Fordi jeg gjengir grunnen til at feks min familie tok meg personlig ut av den norske taperskolen, der jeg ikke lærte en jævla skit på tre år, og faren min ikke orket å sitte å se å det der mer- så de sendet meg til familien i utlandet, så jeg fikk forutsetninger som gjør at jeg i dag faktisk kan sitte her og taste med deg på nett- på norsk. Skriftlig. Og lese det du svarte.

Samt at jeg ble faktisk kvalifisert med en formell utdanning der, i et land hvor norske papirer ikke betyr en ting, så jeg kunne gått videre i livet og hentet mine foreldre dit som pensjonister og spart norske sykehjemsplasser og at folk returnerte fra utlandet og hjem. Noe dere påstår ar dere vil at vi skal - og slengte til familien min da de først kom hit...

Veeldig naivt :rolleyes:

At den norske rektoren ikke hadde fått beskjeden om det fordi foreldrene fikk meg inn på skolen der nede etter ordinær oppstart av semestret der, det betyr ikka at jeg hadde lært mer av å bli i Norge på "innkjøringsuker". Siden de greide ikke å lære meg noe på flere år.

Har dere kanskje sett på "Blanke Ark"? Så kan dere se at det er ikke bare meg som ikke lærte en ting der.

Og det er faktisk ikke eleven sin skyld.

Og jeg vet det er mange familier som sier det samme som min gjorde, og med god grunn- at det norske skolesystemet det velger de bort for sine barn når de har muligheten.

Det betyr ikke at ikke foreldrene jobber her og betaler skatt til det norske samfunnnet, og er medlem i folketrygden og tjener seg opp poeng til sin egen pensjon som skattebetaler, og at de ikke har gjort det i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tar ungene ut av skolen for å gi de en bedre utdannelse enn de får her til lands, vil nok også melde fra til skolen om det. Det er ikke de vi snakker om her. Det er de elevene som forsvinner, og som blir borte hele skoleåret, uten at foreldrene tar seg bryet med å gi så mye som ett pipp fra seg. Grunnen til at de tar dem ut av skolen, er at barna deres har blitt "for norske", og sender dem på "oppfriskningskurs" på en koranskole.

Ja takk, det har jeg også vært. Og det var bra for meg. Jeg fant tilbake til hvem jeg var etter år med diskriminæring og tap av seltillitten i Norge, og hadde kommet på en kurs som var så feil, at det var enten det- eller barnevernet.

Siden foreldrene ante ikke hvordan å håndtere at ungen skulle assimileres uten å bli assimiliert, og integreres uten å få lov å beholde seg selv, og bevare sin kultur på samme tid- en kultur som nordmenn rundt han foraktet og han ble sett ned på til han ble omtrent kriminell av sin egen elendige selvoppfattelse....

Så da er det faktisk bedre å få bo hos sin egen slekt , og få en hverdag med rutiner og disiplin til man kommer tilbake til seg selv igjen, enn å stues inn på en norsk barneverninstitusjon, og ende opp i fengsel (en gang til.)

Dessuten kom jeg igang med ordinær utdanning også- les over.Og fikk orden på livet mitt.Og kan være ordinær arbeidstaker og skattebetaler i Norge i dag, i stedet for kriminell fengselsfugl med "ADHD" (som jeg faktisk ikke hadde en gang)...

Mener dere det var mishandling fra min slekt og familie sin side??

Dessuten er det folk som ikk tør å gi et pipp- siden de tror at da havner de i fengsel og mister oppholdstillatelsen og livsoppholdet sitt. Og det opplever de at det kan de ikke siden de må overleve, skaffe jobber og tjene penger og forbli i et trygt land.De vet ikke alle hvordan det er å bo i et land med sentral styring, skoleregister, fødselsattester, , muligheter for å ha tillit til myndighetene , null korrupsjon og at man har retter og plikter som borger,- og derfor faktisk kan ta ungene sine ut av skole og melde overflytting på lovlig vis til ett annet sted.

Det handler om at det er ett behov av kunnskap hos foreldre og familier - som det faktisk er norske UDI og innvandringspolitikken som har sviktet i å gi dem.

Det er i høyeste grad systemskapt, at de ikke har fått kunnskapene internalisert, og årsaken ligger i at de er vant til helt andre samfunnsforhold, risikovurderinger og forpliktelser.

I tillegg til at i noen tlfeller er kanskje barna eiendommen til faren sin slekt i utlandet, og det er ikke en av deres mødre i Norge som bestemmer hvor de skal bo. Slekt som ikke befinner seg i Norge har kanskje tatt en avgjørelse i ferien, over hodet på en makteløs mor som ikke vet at hun kan og skal og bør melde fra- og som derfor ikke har ringt til rektor - muligens i frykt for å bli straffet.

Men som du sier , så er det langt mer vanlig at foreldrene melder fra- selv om det var litt seint, eller at ungene faktisk dukker opp igjen etter en flyreise på et rimligere tidspunkt/med en annen avgang.

I tillegg så har det vært Eid. Og folk ville selvsagt gjerne feire det sammen.

Hvis de nå var i Pakistan, eller et annet land, og det er 1o dager igjen til Eid al-Fitr, som er på dette tidspunktet akkurat i år når de er der på ferie, og man har reist så langt og så dyrt for å være hos familie en kort stund (det føles alltid for kort),-

så reiser man ikke tilbake bare så vesla kan møte opp med skolesekken sin på Bjølsen,

når det bare er et par dager om å gjøre til avslutningen av hellige Ramadan måned

og stor høytidsfeiring der vesla skal få nye klær, gaver og godteri av besteforeldrene og slekta- når det er langt og dyrt å reise, og kansje flere år til neste gang hun kommer.

Det forstår også nordmenn, som feirer jul og påske.

For det er en mengde nordmenn som tar med ungen sin i begynnelsen av skoleåret, bare for at de voksne skal ligge ved kanten av et basseng på et hotell i "Syden". Og det gjør de hvert år "etter den dyre sesongen"- og alt ungen gjør er å henge i "Bamseklubben".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja takk, det har jeg også vært.

Og da mente jeg ikke at jeg har vært borte hele året uten ett pipp- men at jeg har vært på koranskole.

Dan gangen hadde jeg det nydelig med meg selv.Og jeg savner den tiden i mitt liv. Det var fint.

Firfisler på badet, men fint. Som en sommerdag i Norge, midt på vinteren der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4213317.ece

Minst 76 unger som ikke møter til skolegang .

jeg ser av faktaboksen at det går til politianmeldelse etter hvert .

Men hva skjer da ? Kommer ungene tilbake til norge ?

Jeg tror at vi her må bruke økonomiske virkemidler . Stoppe all utbetalig fra det offentlige til foreldrene inntil ungen er på plass på skolen .

Disse ungene får en mangelfull utdanning . Vi har allerede hatt andre grupper i norge som har saksøkt staten for mangelfull utdannelse .

Det synes jeg disse ungene burde gjøre og når de kommer seg hjem .

Her viser staten en unnfallenhet som er så feig at det er helt rystende .

Det du kunne ha sagt, og hatt innvendinger mot, som jeg kunne være/er enig med-

er de tilfellene der man frykter årsaken til det ureglementerte fraværet er at barn/jenter er blitt sendt til utlandet for å omskjæres eller bli giftet bort. Der er det all grunn til å være imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss tenke oss at det du sier er sant.

Er ikke ditt parti,FRP, for at foreldre fritt skal få velge hvilken skole barna deres skal gå på og innholdet i utdannelsen deres?

Men da er det plutselig feil, hvis mor og far syns en koranskole med internat er tingen for sitt barn.

Eller hva med de som får ungene sine inn på private militærakademier, katolske privatskoler eller andre internatskoler hjemlandet siden de ikke er fornøyd med den elendige utdannelsen deres barn får i Norge?

Det er jo bevist at ungene ikke lærer seg å lese eller regne på det nivå eller med den progresjon som barn har andre steder i verden . Det er ikke noe spes. høyt nivå på utdanningen her til lands.

Mange foreldre fra andre land har en helt annen standard for hva de godtar at ungene får ut av skolegangen sin.

Kanskje de håper barna får jobb der etterpå og kan etablere seg der, så mor og far kan returnere dit fra Norge? Er det negativt?

-Valgfriheten skal altså kun gjelde når du har bestemt hva som er det riktige valget for folk?

Ofte er det dessuten bare at foreldrene ikke har fått meldt fra til skolen ennå, at barna deres går et annet sted enn der de er skrevet inn i papirene.

Skolegang skal , dersom barna skal fortsette å bo i norge , føre til at ungene kan gå videre på skole . Da er de visse ting de må lære . Noen skoler inneholder ikke disse tingen .

Dersom det var snakk om foreldre som sendte ungene sine på privatskoler (gode) i utlandet, så tror jeg ikke disse foreldrene ville ha problemer med å forklare myndighetene dette .

Og jada, jeg er sikker på at mange av ungene som blir sendt på koranskole blir det for at de skal kunne forsørge seg selv og mor og far i pakistan .(ironi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kunne ha sagt, og hatt innvendinger mot, som jeg kunne være/er enig med-

er de tilfellene der man frykter årsaken til det ureglementerte fraværet er at barn/jenter er blitt sendt til utlandet for å omskjæres eller bli giftet bort. Der er det all grunn til å være imot.

Selvfølgelig, men jeg antar enkelte her inne mener at det heller ikke forekommer .

Jeg synes og det er grunn til å reagere dersom unger blir sendt til foreldrenes hjemland, fordi de er blitt "for norske"

Her driver en på med massevis av integreringstiltak, men gud bedre hvis det fungerer .

Da er det best å sende ungene til tvungen omprogrammering .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da mente jeg ikke at jeg har vært borte hele året uten ett pipp- men at jeg har vært på koranskole.

Dan gangen hadde jeg det nydelig med meg selv.Og jeg savner den tiden i mitt liv. Det var fint.

Firfisler på badet, men fint. Som en sommerdag i Norge, midt på vinteren der nede.

Hvor gammel var du da ?

Og hva slags fag hadde dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel var du da ?

Og hva slags fag hadde dere ?

Så du mener jeg skal fortelle deg dette så du kan begynne å rakke ned på min "tvungne" omprogrammering, som reddet meg fra depresjon , destruktiv spiral og tilbake i likevekten med meg selv og hvem jeg er?

Du kan lese i alle de lange innleggene jeg alt har skrevet over.

Det er meg som er gjesten fra 02:17 fram til 03:32.

Du spør ikke hvilke fag jeg tok eller hvor gammel jeg var siden du er intressert i å høre det, -men siden du vil begynne å plukke det fra hverandre og si negative ting om det, så du kan innlede en kritikk mot at jeg gikk der nede og si at jeg ikke ble kvalifisert til noe av å gå der.

Og det er jeg faktisk ikke intressert i å være med å bruke energien min på.

Ha en fortsatt god dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener jeg skal fortelle deg dette så du kan begynne å rakke ned på min "tvungne" omprogrammering, som reddet meg fra depresjon , destruktiv spiral og tilbake i likevekten med meg selv og hvem jeg er?

Du kan lese i alle de lange innleggene jeg alt har skrevet over.

Det er meg som er gjesten fra 02:17 fram til 03:32.

Du spør ikke hvilke fag jeg tok eller hvor gammel jeg var siden du er intressert i å høre det, -men siden du vil begynne å plukke det fra hverandre og si negative ting om det, så du kan innlede en kritikk mot at jeg gikk der nede og si at jeg ikke ble kvalifisert til noe av å gå der.

Og det er jeg faktisk ikke intressert i å være med å bruke energien min på.

Ha en fortsatt god dag.

Fram til blir faktisk feil, siden 03:32 det er mitt innlegg det også. Så det er til og med som blir rett. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener jeg skal fortelle deg dette så du kan begynne å rakke ned på min "tvungne" omprogrammering, som reddet meg fra depresjon , destruktiv spiral og tilbake i likevekten med meg selv og hvem jeg er?

Du kan lese i alle de lange innleggene jeg alt har skrevet over.

Det er meg som er gjesten fra 02:17 fram til 03:32.

Du spør ikke hvilke fag jeg tok eller hvor gammel jeg var siden du er intressert i å høre det, -men siden du vil begynne å plukke det fra hverandre og si negative ting om det, så du kan innlede en kritikk mot at jeg gikk der nede og si at jeg ikke ble kvalifisert til noe av å gå der.

Og det er jeg faktisk ikke intressert i å være med å bruke energien min på.

Ha en fortsatt god dag.

Deg om det , Jeg lurte faktisk på om koranskolene underviser i Historie, matematikk, språk, samfunnskunnskap, osv.

Siden du har gått på en hadde du kanskje førstehåndskunnskap ?

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er kritisk til religiøse skoler .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det , Jeg lurte faktisk på om koranskolene underviser i Historie, matematikk, språk, samfunnskunnskap, osv.

Siden du har gått på en hadde du kanskje førstehåndskunnskap ?

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er kritisk til religiøse skoler .

Med andre ord så kritiserer du kategorisk noe du her sier du faktisk ikke har skikkelig kunnskap om.. Ja, men så fint da..

:gjeiper:

Ja, de underviser i det der.

Google Madrasah, eller plott det inn på wikipedia.org , så kan du lese der.

Jeg anbefaler deg å lese hele artikkelen og ikke bare det som passer inn i dine fordommer.

Spesielt nederst om feilbruken av begrepet i vestlige medier etter 9.11.

Pleier ikke å vise til wikipedia som kilde, men i dette tilfellet syns jeg det er en grei introduksjon.Men derofr linker jeg heller ikke til det.

Du kan nesten sette deg inn i det selv, nøyaktig hva det er- FØR du begynner å si at det er ubrukelig til utdanning.

Takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barna har forlengst kommet til rette!

Nå har skolene ordnet opp i papirene sine slik at de stemmer med elevene. Alt er i orden og de som tror en gruppe syfilisbefengte jihadister med granat i turbanen står bak kan kanskje ta seg en sovepille.

Sånn, nå kan dere finne dere en annen ikke-sak å diskutere, frem til neste skolestart da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pastablasta

Alle barna har forlengst kommet til rette!

Nå har skolene ordnet opp i papirene sine slik at de stemmer med elevene. Alt er i orden og de som tror en gruppe syfilisbefengte jihadister med granat i turbanen står bak kan kanskje ta seg en sovepille.

Sånn, nå kan dere finne dere en annen ikke-sak å diskutere, frem til neste skolestart da!

Kom gjerne med en link på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barna har forlengst kommet til rette!

Nå har skolene ordnet opp i papirene sine slik at de stemmer med elevene. Alt er i orden og de som tror en gruppe syfilisbefengte jihadister med granat i turbanen står bak kan kanskje ta seg en sovepille.

Sånn, nå kan dere finne dere en annen ikke-sak å diskutere, frem til neste skolestart da!

Syfilisbefengte, faktisk. Den var ny for meg.

Det andre har jeg hørt før, men syfilisbefengt var lizm et nytt argument i "debatten" :fnise:

Er det en utbredt oppfatning at jihadistene har syfilis, eller var det bare din egen antipati som kom til uttrykk på kreativt vis? :popcorn:

For øvrig setter jeg en pluss på innlegget dit.

Hilsen "tvungent omprogrammert" Gjest :)

(Som for øvrig har etnisk norsk samboer som han hverken tuller inn i burqa og hijab, eller pisker rundt på kjøkkenet. Og hvems mor, som har vært delaktig i prosessen med hans "tvungne omprogrammering", uttrykte skepsis overfor sin sønn til om hans nye dame så for seg at hun i framtiden skulle sulle rundt som hjemmeværende og utnytte å bli forsørget av en muslimsk mann- eller om hun i anstendighetens navn hadde tenkt å ha jobb utenfor hjemmet.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og der begynte det jammen å regne igjen!

? :klo:

Var det reaksjonen på at uttalelsen syfilisbefengt var morsomt ( og kreativt?), eller var det spørsmålet om du kunne vise oss en betryggende link som var "regn? her?

Eller var det rett og slett at det kom svar til tåden?

Du må jo innrømmet at det hadde vært en fordel om du kunne gitt oss en link eller en henvisning til papirutgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...