Gå til innhold

hmmm

Gjest lurven

Anbefalte innlegg

Selv om bibelen på mange områder beskriver historiske hendelser og personer betyr jo ikke det at Jesus var guds sønn? Han kunne jo bare være en helt all right fyr, med personlighet som fikk folk til å følge han, litt sånn som de som starter divers sekter i dag.

At episoder i bibelen er sanne beviser ikke kristendommen som religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

var det ingen av dere som såg den dokumentaren på nrk1 på lørdagskvelden.?

kristendommen er slett ikke det "samme" som norrøn mytologi!

mange ting i det gamle testamentet kan bevises, og det er jo et faktum at jesus har levd!!

ingenting kan bevises av norrøn mytologi, ivertfall ikke vitenskapelig, det kan bibelen!!!

Og du har kanskje ikke fått med deg den siste boka til Thor Heyerdahl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viktigste forskjellen på kristendommen og åsatro er vel at kristendommen baserer seg på historiske personer og hendelser. (Dette gjelder forøvring de fleste religioner, deres fortellinger kan ikke fullt og helt kalles myter. Tror bare hinduismen faller utenfor her)

Bøkene i Bibelen er f.eks. skrevet av mennesker som levde samtidig - eller kort tid etter at- hendelsene fant sted. Til forskjell fra Odin og hans "forfattere".

Når det kommer til logikk, ligger vel de fleste religioner dårlig an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest bare meg igjen
hva gjør den kristne troe mer logisk/troverdig enn feks den norrøne mytologien

Kristendommen er den eneste religionen hvor mennesker ikke trenger å gjøre seg fortjent til å tro. Alle andre religioner krever gode gjerninger for å gjøre seg fortjent til et paradis.

Jeg kan anbefale deg å ta et alphakurs i kirken på stedet der du bor. Der tar de opp 10 av de viktigste temaene i kristentrua. Det er et veldig interessant kurs. Jeg skal begynne på det nå i januar for tredje gang.

Mange andre religioner tilber døde ting. Mens vi kristne tilber en levende og oppstanden Gud.

Jeg vil bare si deg at Gud elsker deg, og han bare lengter etter å være sammen med deg. Selv om du ikke ser Gud, så ser han deg, og kjenner deg !!!!!!!!!!!!!!! Og han ønsker å få en større del i livet ditt. Ingen elsker deg mer enn han gjør. Han skapte deg jo, og har derfor ønsket samfunn med deg. Lykke til videre når det gjelder å finne ut om kristentrua.

Og du.... bare snakk til Gud. Han hører alt du sier. Og det gjør godt å føle at det er noen som kjenner oss så godt at han vet absolutt alt om oss, og alikevel elsker oss høyere enn alt annet han har skapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...