Gjest *Røyskatt* Skrevet 1. september 2011 #21 Skrevet 1. september 2011 Jeg uttaler meg etter å ha samarbeidet med de i jobbsammenheng i en toårsperiode. Krisesentrene skal legge opp til kontakten med andre hjelpeinstanser. Hva annet er du syns er feil i det vi har skrevet?
Kosemose Skrevet 1. september 2011 #22 Skrevet 1. september 2011 Røyskatt og Jannu: På hvilket grunnlag uttaler dere dere om krisesentere? Syns man skal være veldig forsiktige med å si ting man ikke vet 100% aikkert at stemmer! Hilsen ansatt på krisesenter Mener du at det er et dårlig råd å be jenta oppsøke hjelp på et krisesenter hvis hun blir drapstruet av de hun bor sammen med? Jeg kjenner ikke til hvordan ting fungerer på Krisesentere, men trodde det var et lavterskeltilbud for folk i krise, og tenker at i verste fall blir hun avvist og da er hun vel akkurat like langt? Til TS: Selv om du er over 18 år, så kan du også ringe barnevernet i kommunen du bor i. Det er mulig at de kan hjelpe deg fordi du fortsatt er såpass ung og går på skole/bor hjemme selv om du er 18 år. Ring kommunens fellesnummer og si at du trenger å snakke med noen på barnevern. Det kan hende de ikke kan hjelpe deg pga alderen, men de kan uansett sikkert fortelle deg hvor du kan henvende deg videre. Hvis du går på videregående skole, kan du også kontakte helsesøster, ppt eller sosiallærer på skolen og be om en samtale der du forteller. Lykke til!
PepsiMax Skrevet 1. september 2011 #23 Skrevet 1. september 2011 Hei! Ser det allerede er kommentert av en/ei anna som jobber på krisesenter her. Krisesenter er apsolutt en bra løsning i ts sitt tilfelle!! MEN, det er i nødvendigvis gratis. Det spørs helt hvilke midler man har selv, og det må søkes nav om å få det dekket. Men et krisesenter vil hjelp deg så godt de kan med å skaffe deg leilighet, søke om penger hvis du ikke har noen, psykolog, sikkerhet osv osv. På krisesenteret kan du også bo over lenger tid, hvis det skal vise seg å være nødvendig! Ønsker deg masse lykke til! Dette er ikke en situasjon du kan fortsette å bo i! Gi oss gjerne en oppdatering hvordan du får ordnet deg, så vi vet at du får hjelpa du trenger
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2011 #24 Skrevet 1. september 2011 hadde en nabo som havnet på krisesenteret.dei hjalp ho med alt mulig og var fantastisk greie.både dei som jobber der og nav har taushetsplikt.
else_mor Skrevet 1. september 2011 #25 Skrevet 1. september 2011 Tenk på fremtiden din kjære jente. Følg rådene til de som sier at du bør oppsøket et krisesenter. I samfunnet blir vi hele tiden oppfordret til å bestrebe at man skal "Bry seg". Krisesenter og barnvernet bruker faktisk dette utsagnet i sine holdningskampanjer. Man skal "Bry seg"... om andre. Alle de som forteller at du bør oppsøke et krisesenter, ja de bryr seg om at du skal få et bedre liv. Ikke tenk på alle mulige praktiske ting som penger, jobb, leilighet osv.. Slike ting løser seg uansett alltid på sikt. Nå er du i en akutt situasjon, der din egen trygghet og sikkerhet er viktigst. I en slik fase betaler du ingenting på et krisesenter. De hjelper deg til å føle deg trygg. Det er det viktigste, og dersom du besøker de, så blir du faktisk trygg. Først når du er trygg, kan du tenke på andre ting, og da vil de og andre hjelpe deg på riktig vei. Ikke vent, men ta med deg noen saker, og besøk de nå. Tenk på deg selv, og gjør det som er best for deg Lykke til. 1
nettvenninnen Skrevet 1. september 2011 #26 Skrevet 1. september 2011 Røyskatt og Jannu: På hvilket grunnlag uttaler dere dere om krisesentere? Syns man skal være veldig forsiktige med å si ting man ikke vet 100% aikkert at stemmer! Hilsen ansatt på krisesenter Hva slags troll er du, da? Du egner deg ikke på krisesenter engang. Om du hadde hatt et bittelite snev av empati og sympati, så ville du ha korrigert eventuelle feil i denne tråden og gitt råd videre. Men jeg har full forståelse for at det er vanskelig, siden det ser ut til at du kun er ute etter å skape forvirring og frykt hos ei jente som trenger hjelp. Til trådstarter vil jeg si at de rådene du har fått her stemmer. Ikke la deg skremme at et krisesenter ikke nødvendigvis er gratis, slik noen her skrev. Det er nok garantert gratis for deg. Du sier selv at du ikke har penger. Og i min kommune er det i hvertfall slik at et krisesenter ikke har lov til å ta imot penger for å dekke boutgifter av de som behøver hjelp. Har også lyst til å tilføye at du bor på hemmelig adresse når du bor på et krisesenter. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå