Gå til innhold

Foreldrene mine slår meg

Anbefalte innlegg

Gjest jente19
Skrevet

Hei,

helt siden jeg var 4-5 år har jeg blitt stadig slått av mine foreldre. Nå som jeg er 19 år (snart) har ting forverret seg. Vi har stadig oftere høye krangler, de truer med å drepe meg ( spesielt min far og bror på 15 ), slår meg hver gang vi kommer i en krangel eller er uenig. Jeg føler meg så hjelpesløs, har ikke penger eller råd til å flytte ut, men dette forholdet vårt har skadet meg både mentalt og ikke minst fysisk. Jeg har ikke råd til å flytte ut. Har heller ikke særlig med venner som jeg kan søke "hjelp" hos. Må også forbedre meg i noen fagkarakterer siden jeg har strøket i ett fag, vet heller ikke hvordan jeg skal få råd til dette.

Er veldig lei/deprimert og føler at alt går under. Barnevernet har vel ikke så mye å gjøre med meg nå som jeg er 19 om 1 måned anntar jeg?

Jeg lurer på hvem i alle dager som kan hjelpe meg med økonomisk støtte samt. hvem jeg kan gå til? Klarer ikke å bo her lengre, det føles som et helvette.

Hilsen

Jente19.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Nav sosial kan hjelpe deg. Vi hadde flere sånne saker når jeg jobbet på sosialkontoret. De kan også gå i samarbeid med andre instanser for å hjelpe deg best mulig.

Skrevet

Ta kontakt med nærmeste krisesenter, de vil forhåpentligvis kunne hjelpe seg videre.

Håper uansett du får hjelp til å komme deg bort fra familien din.

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Gå å søk hjelp i dag. Dersom situasjonen er i stadig forverring, så må du ut så fort som mulig. Når jeg tenker etter er jeg og enig i at du burde kontakte krisesenter. De kan hjelpe deg videre med nav-kontakt og, men de vil gi deg ett trygt sted å være fra i dag av.

Dersom du går til Nav sosial først, vil den prosessen ta tid.

Gjest jente19
Skrevet

Tusen takk for svar dere!

Men jeg vet ikke helt HVEM jeg skal gå til først eks. lege, psykolog? Er litt usikker på HVORDAN jeg skal gå til nav? Blir kansje litt rart å komme til NAV å si foreldrene mine

(og broren min) slår meg, har STORE problemer hjemme. Tenker at jeg muligens må kansje først kontakte lege? eller hva?

Føler meg utrolig deprimert/tris, hjelpesløs, vet ikke hvem jeg kan gå til først. Gråter hele tiden..

Spesielt siden jeg ikke har noen slektinger/venner å gå til, som "førstehjelp".

vet dere hvem jeg må kontakte først?

Gjest pysepusen
Skrevet

Ta kontakt med et krisesenter. Om du går på skole så kan du ta kontakt med en rådgiver der også kommer vedkommende til å veilede deg.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Pakk en sekk med klær og ting du føler du MÅ ha med deg, kontakt nærmeste krisesenter og dra dit. Dersom du ikke tør ta med deg noe, så trenger du ikke det.

Krisesenteret vil ta imot deg og hjelpe deg videre, de tilbyr husrom, hjerterom og hjelp.

• Liker 4
Skrevet

Som nevnt overfor så tar du kontakt evt reiser til nærmeste krisesenter, de kan gi deg tak over hodet, beskytte deg mot familien og hjelpe deg videre (dvs kontakt med NAV ol for å få midler til å klare seg selv). De vet også om det er behov for lege eller psykolog, er jo mulig du har behov for dette etter å ha levd under disse forholdene i så mange år.

Lenger opp lå det en link til krisesentrene i Norge, evt kan du google nærmeste tettsted/by og krisesenter.

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Helt enig med de over. Pakk med deg det nødvendigste av klær og toalettartikler, så går du ut av leiligheten/huset, finner deg en trygg benk eller kafe, og ringer krisesenteret.

Da kommer det som oftest en å henter deg, eller får deg hentet. Krisesenteret kan hjelpe deg med all den videre hjelpen du trenger i forhold til psykolog, lege og Nav.

Grunnen til at vi sier krisesenteret først, er at situasjonen din bare blir verre, og når du beskriver at du nå får drapstrusler så er det noe man skal ta veldig, veldig seriøst. Du er ikke trygg i eget hjem, og da må du ut nå.

• Liker 1
Gjest jente19
Skrevet

Jeg vet at jeg MÅ UT men jeg er så redd for å gå til noen sted som helst..

Har noen fler spørsmål..Kan de hjelpe meg å finne jobb? Hybel/bosted???

eventuelt, må jeg betale disse menneskene tilbake (krisesenter etc)

Beklager fordi jeg spørr så mye, men jeg er virkelig HELT hjelpesløs og veldig redd for fremtiden..

Føler meg psykisk dårlig.

For å strø salt på såret er mobilen min ødelagt, (den døde faktist ut idag).. Føler liksom at alt går imot meg.

Har bare 1000 kroner på konto :-( Hjelp..

Skrevet

Du kommer deg jo til andre siden av landet for 1000 kroner. Du kan reise til et krisesenter som ligger hvorsomhelst, om du er redd for å velge det nærmeste. Du får gratis hjelp der, og hjelp med alt av praktiske ting.

• Liker 1
Skrevet

Krisesenteret er nok vant til å få mange spørsmål om alt det du lurer på, så de kan nok svare på det meste. Og du trenger ikke penger for å gå dit.

Det er jobben deres, å hjelpe og veilede folk i en vanskelig situasjon!

:) Lykke til!

• Liker 1
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Nei, du må ikke betale de tilbake. De setter deg i kontakt med de rette menneskene som kan hjelpe deg med både bolig og økonomi, og for den saks skyld jobb. Mens du er på krisesenteret er kost og losji gratis.

• Liker 2
Skrevet

Gå til krisesenteret! De hjelper deg med alt du måtte trenge videre! Ta med det viktigste, om du får det til. Evt få politiet til å komme og hente deg og tingene dine. Du må bort! Har de overbevist deg om at du er hjelpesløs og at ingen bryr seg om deg!? De tar feil! Du kan klare dette, og det finnes instanser sim vil gi deg omsorg, veiledning og støtte videre. Forstår at det er skummelt, men du kan ikke la frykt for det ukjente få ta livet ditt til offer.

:klem:

• Liker 1
Skrevet

Hei,

helt siden jeg var 4-5 år har jeg blitt stadig slått av mine foreldre. Nå som jeg er 19 år (snart) har ting forverret seg. Vi har stadig oftere høye krangler, de truer med å drepe meg ( spesielt min far og bror på 15 ), slår meg hver gang vi kommer i en krangel eller er uenig. Jeg føler meg så hjelpesløs, har ikke penger eller råd til å flytte ut, men dette forholdet vårt har skadet meg både mentalt og ikke minst fysisk. Jeg har ikke råd til å flytte ut. Har heller ikke særlig med venner som jeg kan søke "hjelp" hos. Må også forbedre meg i noen fagkarakterer siden jeg har strøket i ett fag, vet heller ikke hvordan jeg skal få råd til dette.

Er veldig lei/deprimert og føler at alt går under. Barnevernet har vel ikke så mye å gjøre med meg nå som jeg er 19 om 1 måned anntar jeg?

Jeg lurer på hvem i alle dager som kan hjelpe meg med økonomisk støtte samt. hvem jeg kan gå til? Klarer ikke å bo her lengre, det føles som et helvette.

Hilsen

Jente19.

Gjest jente19
Skrevet

Hei dere,

takk for hjelpen alle sammen.

Er fortsatt litt redd, men jeg må bare holde hodet oppe og si til meg selv at alt løser seg.

• Liker 1
Skrevet

Gjør som de over sier, pakk med deg det du føler du vil ha og trenger og reis til et krisesenter.

De hjelper deg med alt det praktiske, og svarer på alle spørsmål.

Der er du trygg, og du bor der gratis.

Lykke til :klemmer: dette klarer du!

Skrevet

Jeg kan bare være enig med flertallet, ta kontakt med er krisesenter.

Det er ikke noe å lure på engang.

Skrevet

Røyskatt og Jannu: På hvilket grunnlag uttaler dere dere om krisesentere?

Syns man skal være veldig forsiktige med å si ting man ikke vet 100% aikkert at stemmer!

Hilsen ansatt på krisesenter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...