Brunhilde Skrevet 31. august 2011 #21 Skrevet 31. august 2011 Jeg bruker Everclean kattesand med lavendel lukt. Denne lukter det ikke vondt av i det hele tatt. Kjenner faktisk litt lavendellukt når kattene har vært i kassa og gravd litt.. Er det to duftvarianter? Jeg har vært borti en som lukter babypudderoverdose, den er skikkelig kvalm, syns jeg da. Ellers enig i at klumpesand er det beste og, tror jeg, på lang sikt det mest økonomiske.
Xtra_lilje Skrevet 31. august 2011 #22 Skrevet 31. august 2011 Everclean, helt klart. kun brukt den uten lukt da, helt vanlig. Men i sommer brukte vi en periode vanlig sand fra Rema, og HUH som den luktet!!!! Everclean er verdt hver krone.
Gjest Lille-pus Skrevet 31. august 2011 #23 Skrevet 31. august 2011 Alternativene til Everclean er Flamingo (jeg synes faktisk den støver enda mindre enn Everclean, og den er billelitt billigere men har absolutt den samme klumpe-godheten), samt Purina TidyCats (litt grovere sand enn Everclean og Flamingo, men min absolutte favoritt, - tross prisen hos vetrinæren). Lukttilsetning (lavendel eller babypudder) er en smakssak. Her i huset foretrekker vi den som er uten tilsatt lukt
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #24 Skrevet 31. august 2011 Alternativene til Everclean er Flamingo (jeg synes faktisk den støver enda mindre enn Everclean, og den er billelitt billigere men har absolutt den samme klumpe-godheten), samt Purina TidyCats (litt grovere sand enn Everclean og Flamingo, men min absolutte favoritt, - tross prisen hos vetrinæren). Lukttilsetning (lavendel eller babypudder) er en smakssak. Her i huset foretrekker vi den som er uten tilsatt lukt Jeg har gått over til Tidycats nå, handler i Sverige, og der koster 10 kilo EC 199,- sek, og TidyCats 249,- sek for 18 kilo... Begge funker bra synes jeg, har fem katter, og alle som kommer hit kommenterer at det IKKE lukter katt her... Jeg tar sandkassene morgen og kveld, fyller på ny sand etter behov, kaster sjelden all sanda, så det blir ikke så mye dyrere enn drittsanda fra matbutikken. Og uansett, det er verdt det for å slippe lukt i hele huset:)
Nio Skrevet 31. august 2011 #25 Skrevet 31. august 2011 Prøvde everclean for en stund siden etter å ha hørt mye bra om det, den støvet helt utrolig mye, og jeg overdriver ikke når jeg sier at det var en støvsky på HELE badet (der dokassen står) når jeg helte sanden i doen! Lite gøy å måtte vaske både vegger og tak.. Tenkte at det sikkert var en feil med den pakken og de ansatte på dyrebutikken var enige så jeg fikk en ny pakke. Ingen støvsky,men fortsatt mye støv.. Kattene nøys flere ganger og når de begynte å gå på gulve fremfor i kassen bestemte jeg meg for å gi det opp. Den jeg fektisk har likt best er purrrfect som jeg finner på matbutikken, men de er da ikke kjent for å selge ting som er bra for dyr så er på utkikk etter noe nytt.. Om jeg ikke finner en veldig bra sand snart så blir det pellets, funker for kaninne så..
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #26 Skrevet 31. august 2011 Prøvde everclean for en stund siden etter å ha hørt mye bra om det, den støvet helt utrolig mye, og jeg overdriver ikke når jeg sier at det var en støvsky på HELE badet (der dokassen står) når jeg helte sanden i doen! Lite gøy å måtte vaske både vegger og tak.. Tenkte at det sikkert var en feil med den pakken og de ansatte på dyrebutikken var enige så jeg fikk en ny pakke. Ingen støvsky,men fortsatt mye støv.. Kattene nøys flere ganger og når de begynte å gå på gulve fremfor i kassen bestemte jeg meg for å gi det opp. Den jeg fektisk har likt best er purrrfect som jeg finner på matbutikken, men de er da ikke kjent for å selge ting som er bra for dyr så er på utkikk etter noe nytt.. Om jeg ikke finner en veldig bra sand snart så blir det pellets, funker for kaninne så.. Om sanden er bra for dyra eller ikke tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. Det er sand, liksom, hvordan skal den kunne skade katten? Hvis det er den sanden du er fornøyd med, så bruk den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå