Gå til innhold

Oh, Yes Sir! I can boogie!


Kinini

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Jeg bestemte meg i går kveld etter en uke med forkjølelse, krystallsyke og hodevondt, at "fra i morgen av skal jeg føre treningsdagbok, følge vektklubbens anbefaling med 1600 kcal om dagen og begynne å gå ned i vekt"...

Jeg har vært støttemedlem på vektklubb.no siden 2 år siden. Jeg var superflink og gikk ned 12kg på et halvt år uten noe særlig strengt regime. Men disse kiloene kom godt på igjen da jeg flyttet sammen med min kjære. Jada... Jeg fokuserte på å trene masse og spise sunt i sommerferien min, siden jeg ikke skulle på ferieturer, men jeg gikk visst opp enda 3kg. Aner ikke hvordan. Huff, for et slit å skulle trene og tenke så mye på mat og så hjelper det nada! Jada...

Men i dag er det på'n igjen og med friskt mot!

Jeg sliter litt med treningsmål, siden jeg trener kun de timene i uka jeg har lyst til. Har jeg lyst til å spinne, ja da spinner jeg osv...

Har dere lyst til å komme med noen tips til treningsmål?

Så, litt om meg...

26 år, jobber på kontor, elsker å danse (har begynt på boogie woogie!), elsker de to deilige pusekattene mine, er altfor glad i mat og kaker, elsker å trene og elsker å shoppe...

Har alltid vært litt stor, men nå har det gått over alle støvleskaft (95kg!!!) og det er altfor mye, selv om jeg ikke syns jeg er sååå stor. Men jeg er vel det da...

En kan ikke skylde på tung benbygning lenger heller :S

Det var litt om meg... Nå skal jeg ut og spise tapas! Treningen begynner i morgen :)

Følg med dagboken og hjelp meg med å gå ned i vekt! Vektmålet mitt er ned 25kg til mai 2012.

Og hvis jeg går ned kun 5kg så er jeg fornøyd! :)

Vi skrives ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS: Jeg elsker å prøve ut nye, sunne oppskrifter, så har dere gode oppskrifter til meg (knekkebrød, grovbrød, smoothies osv) så er jeg kjempe fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikveld har jeg vært på quiz, det var gøy! Og flink som jeg var, klarte jeg å begrense matinntaket! JEg er så stolt, for det var jammen mye godt der! :)

Men.. det ble en liten brownies og noen capuccinolinser når jeg kom hjem (vant dem :P)...

Men tror ikke jeg er over 1800kcal ihvertfall :) Og det er jo en god start!

Imorgen skal jeg på yoga/pilates og så skal jeg trene litt styrke :)

Gleder meg :)

Blir første treningsøkt på ei uke!

I tillegg skal jeg på forelesning på høgskolen :) Skal studere litt i høst, i tillegg til 100% jobb, men det skal nok gå lett!

Vi hørs! God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst hardt å begynne på jobb igjen i dag etter en uke hjemme som sengeliggende. Litt deilig å prate med kollegaene mine igjen da :) Drikke masse kaffe og gjøre analyser, ikke minst! Smånerd, ja...

Er så i tvil om jeg skal gå på pilates i kveld eller yoga. Hmmm... Pilates er nærmere, det betyr at jeg trenger ikke sykle så langt :P huff...

Er jo bittelitt syk fortsatt :S

Men idag har jeg vært flink og spist sunt og ikke så kalorifullt ;)

Frokost: 4 fiberrik med 4ts philadelphia 11% + 1/2 eple + glass skummet melk

Mellom: Halv vanilje skyr med 2ts hjemmelaget blåbærsyltetøy

Lunsj: Liten salatbolle med reker og eddik/oljedressing + 2 husmann knekkebrød med ost og skinke + glass med appelsinjuice

Mellom: liten kopp kakao og en banan

Middag blir kylling og grønnsaker :) Mmmm

Er det noe å utsette på maten jeg spiser? Jeg er åpen for tiltak ;)

Vel vel, alt bare bra her! Hva med dere? ;)

PS: flere her med krystallsyke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

I går trente jeg yoga, pilates, thai chi og det var så herlig etter ti-dagers treningsfri!

Jeg er skikkelig støl i ryggen i dag og er klar for zumba og sirkeltrening i ettermiddag :)

Igår klarte jeg å holde meg til akkurat 1600kcal og siden jeg er badevekt-addict, så veide jeg 200 gram mindre idag enn på mandag. Hehe... Men jeg får drøye det til mandag med å veie meg...

Idag skal jeg jobbe til langt på kveld, med treningspause da :) SKal kjøpe en fjordland til middag. Noen dere anbefaler? Jeg er i grunn dritlei Fjordland etter studietiden, for da fant jeg alltid fjordland til halv pris og det var jo billige middager det...

Favoritten er egentlig svenske kjøttboller, så lenge potetmosen er god, men noen ganger smaker den gamle, dårlige poteter... :S

Idag har jeg vært flink og spist skyr mango, appelsinjuice til frokost og en gulrot :D Flink!

Det er ikke så lenge til lunsj, så det ble "Liten" frokost i dag enn hva jeg pleier å spise. Lunsjen i dag blir to brødskiver med lettmajones, ost, skinke og egg og eplejuice :)

Åh, jeg er sulten jeg vet du... Alltid sulten ;)

Er gøy på jobb idag! :) Mye å gjøre! Design og datafremstilling :jepp:

:regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

I går trente jeg yoga, pilates, thai chi og det var så herlig etter ti-dagers treningsfri!

Jeg er skikkelig støl i ryggen i dag og er klar for zumba og sirkeltrening i ettermiddag :)

Igår klarte jeg å holde meg til akkurat 1600kcal og siden jeg er badevekt-addict, så veide jeg 200 gram mindre idag enn på mandag. Hehe... Men jeg får drøye det til mandag med å veie meg...

Idag skal jeg jobbe til langt på kveld, med treningspause da :) SKal kjøpe en fjordland til middag. Noen dere anbefaler? Jeg er i grunn dritlei Fjordland etter studietiden, for da fant jeg alltid fjordland til halv pris og det var jo billige middager det...

Favoritten er egentlig svenske kjøttboller, så lenge potetmosen er god, men noen ganger smaker den gamle, dårlige poteter... :S

Idag har jeg vært flink og spist skyr mango, appelsinjuice til frokost og en gulrot :D Flink!

Det er ikke så lenge til lunsj, så det ble "Liten" frokost i dag enn hva jeg pleier å spise. Lunsjen i dag blir to brødskiver med lettmajones, ost, skinke og egg og eplejuice :)

Åh, jeg er sulten jeg vet du... Alltid sulten ;)

Er gøy på jobb idag! :) Mye å gjøre! Design og datafremstilling :jepp:

:regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh hoi :D Er det ingen som vil følge meg og dagboka mi? :D

Jaja... Jeg overlever!

Idag har jeg forbrent 1500kcal! Jeg trente først en time zumba, dyttet nedpå en pose med småsulten og fortsatte en time med god gammeldags sirkeltrening!

Da var det deilig å fylle på tanken med både ferske reker, grillet kylling, loff og majones :) Hehe, kunne vært mer usunt :P

;)

Ha en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugleser melder seg! I likhet med deg er jeg også alltid sulten, men hvis du leser litt tilbake i treningsdagboka mi kan du finne noen sunne matoppskrifter. Ha en fin og sprek uke! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugleser melder seg! I likhet med deg er jeg også alltid sulten, men hvis du leser litt tilbake i treningsdagboka mi kan du finne noen sunne matoppskrifter. Ha en fin og sprek uke! :trene:

Hei Marshmallow!

Jeg skal kikke i dagbok di og se om jeg finner noe nytt å prøve :)

Koselig at du smugleser! Det gir jo oppmuntring nok til at jeg gidder å legge inn et innlegg til!

I helga så har jeg danset og vært ganske så sporty! Trente styrke i går og var på kino til og med! Så Hodejegerne og den var utrolig bra! Den var skikkelig spennende!

(også må jeg bare meddele at aksel hennie er jo så mye kjekkere skallet enn med halvlangt hår i sleik... hehe...)

Men til min store forskrekkelse og fortvilelse har jeg gått opp 2.1kg siden forrige mandag da, så all den derre treningen hjelper ikke akkurat på! Jeg har holdt meg til 1600 kcal til og med :(

Hva skjer? Dette er ikke akkurat kult. For på 2 måneder har jeg da gått opp 5kg og da har jeg virkelig gått inn for å trene mer og spise sunt og kalorifattig :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok :)

I dag tidlig veide jeg en halv kilo mindre, og det føltes godt.

Mulig det var mye saltinntak i helgen og kroppen har spart litt på vannet... :S ?

I går trente jeg ingenting, ikke skal jeg trene i dag heller.

Godt med litt treningsfri! Men jeg lurer på om jeg ikke skal ta en tur opp til foreldrene mine, enten sykle eller gå. Spørs hva slags humør jeg er i!

I dag er det fiskeuke i min familie (samboer + 2 pusekatter). I går var det laks m/potet, gulrøtter og rømme. Idag er det torsk med potet, brokkoli og hollandaisesaus :D

Og i morgen er det urtepannekaker med røkelakscreme fra matprat!

mmm... :D Se link nedenfor!

http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/urtepannekaker-med-rokelaks-og-creme-fraiche/

Ellers har det ikke skjedd noe spennende. Gått opp i lønn da og det slår jo aldri feil!

Nå skal jeg gå og hente meg en kopp :kaffekopp: og plundre litt med analysene mine. Er så kjekt på jobb om dagen! Koser meg jeg :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst.... Her er treningsplanen denne uka:

Tirsdag: Gå/sykle 30 min

Onsdag: Squash 60min

Torsdag: Lett dansing 90min

Fredag: Spinning 60min

Lørdag: FRI

Søndag: Styrketrening 60min

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte:

Det ble lite sykling igår!

Huff... Da må det bli mer trening i morgen!

I dag fant jeg ut at jeg faktisk har gått ned 1,2kg på ei uke!

Det er jævlig bra :jepp: for jeg har jo prøvd 1350kcal om dagen og da gikk jeg bare sakte men sikkert opp, men nå den siste uka lå jeg på 1650kcal og da funket det som bare pokker'n!

Håper det går denne vegen videre, for når man ser nåle begynner å peke nedover, så blir man også mer motivert til å stå på og unngå utskeielser :)

*glad og fornøyd*

hopp og sprett og tjo og hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :D

I dag har jeg spist pitabrød med grønnsaker, kyllingfilet og kesamdip :) Utrolig godt altså!Det er så lenge siden sist :) Hadde Hot Holiday Dip i kesamen! Akkurat passe sterk for min gane ;) En norsk en... ;)

Idag har jeg fått danset litt og jogget litt rundt kvartalet et par-fem ganger med kattepusen min :) Han våkner alltid om natta og skal kose og så skal han ha mat og så skal han ut, så hvis jeg tok han med på turen tenker jeg at han vil sove til jeg skal stå opp i morgen ;)

Noen tips til hvordan man kan endre kattens vaner?

Kan nesten ikke bare kaste han ut eller og ikke ta han inn igjen, for han mjauer HØYT og vi bor i firemannsbolig, hvor alle har soveromsvinduet ut mot der han står og mjauer hver morgen kl. 05 :) Herlig pusekatt :) Hehe, ja, han er jo skjønn da!

Idag er 450kcal forbrent :) og jeg har gått ned 0,5kg fra mandagsmorgen! Burde ikke veie meg så fælt da, men er så gøy når den viser mindre :D

Lurer fælt på om jeg skal på morgenspinning i morgen tidlig klokka halv sju ... ? :sovne:

Anyway, nå :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgenspinning? Eh... :gjeiper:

Zumba i ettermiddag er en bedre plan!

I morgen skal jeg på dagstur til Oslo :) Det blir koselig! SKal møte gamle kjente, en tur på utstilling, på teater og spise god mat hadde jeg tenkt :) Gleder meg!

PS: Er jo litt trening å gå i Oslo og... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: FRI

Tirsdag: FRI

Onsdag: Squash 60min

Torsdag: Lett dansing 90min + jogging (22min)

Fredag: Sykle til/fra trening 30min, zumba 60min og styrke 30min Lørdag: FRI, men gått i Oslo i 3 timer (byvandring)

Søndag: Styrke 30min

Tilsammen 3300kcal forbrent :)

Ny plan - Uke 37:

Mandag: Dans30, Aerobic30, Styrke30

Tirsdag: Squash60

Onsdag: Morgenspinning60

Torsdag: Lett dans90

Fredag: Sykle til/fra trening 30min, zumba 60min og styrke 30min Lørdag: FRI

Søndag: Styrke 60min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, dårlig treningsøkt idag. Altfor mye hopping og vondt i beina... :S Men! 932kcal forbrent og det er jo ikke ille :)

Huff, idag har jeg skikkelig halsbrann! Har spist røkelaks til lunsj og så glemte jeg meg bort og spiste laks til middag også, og det ble litt for kraftig kost til meg!

Så nå er knekkebrødene i ovnen og er klare til å spises om en halvtime når typen er ferdig med å trene og dusje :) Nam! Blir digg! Har kjøpt gode oster i dag ;) creme cherie og tsatsiki kremost! Ikke lettoster akkurat, men har sunt knekkebrød og masse godt (epler, tomat, friseesalat og paprika) til å ha oppå! Nam :D

Lurer på hva jeg skal se på tven i kveld :D

Ha en fin kveld folkens!

Endret av Kinini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...