Gå til innhold

Meesahs manglende motivasjon


meesah

Anbefalte innlegg

Så.. her skal jeg skrive litt om treningen min, og min manglende evne til å gå ned i vekt.

Jeg har div kg overvekt (har ikke orket å finne ut hvor mye), og sliter med lavt stoffskifte.

På nåværende tidspunkt har jeg trent i 4 uker. Jeg har egentlig ikke merket noen forandringer på kroppen, annet enn at jeg trenger ikke ta pauser i løpingen lenger, og jeg orker å holde på litt lenger. Magen er kanskje blitt litt flatere, men ikke merkbart:-(

Jeg spiser normalt, ikke fastfood, ikke brus, og ikke godis annet enn i helgen.

Jeg er glad i salat og fisk, og spiser ofte dette.

Hovedproblemet mitt er at jeg er fryktelig glad i karbs, og jeg sliter med liten matlyst, noe som gjør at jeg glemmer og spise, og spiser nok litt sjeldent.

Nå er jeg ca str 42..tror jeg..stort sett. Puppene er ENORME (føles sånn), bruker 85 dd/e.

Må ha L eller 44 på overkroppen pga puppa.

Jeg tar gjerne imot motivasjon, gode råd, tips til god og sunn mat og andre ting:-)

Målet mitt er å være str 40 oventil og nedentil, til jul. Og å være strammere. Lei av alt som tyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg har skrevet en del ganger før: Det viktigste, både for helsa og vekta, er å være i litt aktivitet hver dag, enn å trene 2-3 ganger på helsestudio i uka. Men det går selvsagt an å gjøre begge deler. ;)

Eksempler på hverdagsaktivitet: Bruk sykkelen til transport, bruk trapp og ikke heis osv.

Ellers så er det viktig å være indre motivert for trening. Hvis du bare er motivert for å trene for å gå ned i vekt, så er du ytre motivert. Hvis du derimot finner en treningsform du liker så vil det være mye lettere å sette i gang.

Jogging har riktignok den fordelen at det er den treningsformen som gir høyest energiforbruk per tid, hvis intensiteten er sånn litt over moderat. F. eks. sykling må man holde på med mye lengre for å forbrenne like mye, men om man liker sykling bedre så er det mye bedre å sykle.

Bare det at du ikke trenger å ta pauser underveis i løpingen er jo et stort framskritt. Mitt beste råd til deg er å prøve å øke hverdagsaktiviteten litt, altså aktivitet utenom trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske aktiv. Tre barn, og går overalt for tiden, siden vi ikke har bil.:-)

Hovedgrunnen til at jeg trener, er fordi jeg trenger en ventil for alt mentalt grums. Det er derfor jeg ikke er på noen målrettet slankekur og legger om kosten. Jeg spiser som sagt helt normalt, men er litt for glad i brød, pasta og poteter:-)

Men tusen takk for innspill.

I dag kjørte jeg 40 min intervall, og jeg merker at jeg jobber natt og at jeg er litt forkjølet. Var nemlig så sliten at jeg nesten ikke orket å gå hjem. Kjenner også at jeg ikke kan spise noen melkeprodukter før trening, får så utrolig mye luft i magen, ogmå rape hele tiden..føles litt teit :sjenert:

En uting er at jeg er veldig glad i å jogge, det gjør at jeg får liten variasjon, siden det er det jeg fokuserer på. Jeg pleier å slenge inn en 10-15 min med styrke på slutten, men det blir liksom ikke det store greiene.

Noen forslag til en god styrkeøkt? Som er litt effektivt og gir litt puls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at nå som jeg har lavt stoffskifte er det mye vanskeligere å gå ned i vekt. Levaxin er ingen mirakelkur. Hvis jeg gjør og spiser omtrent det samme som kjæresten i løpet av en måned med trening og bra kosthold kan hun gå ned to kg der jeg går ned en, hvis jeg er heldig. Alt går mye saktere med lavt stoffskifte. Men det er på en måte greit når jeg vet om det, for da blir jeg ikke så frustrert. Kanskje det kan være en liten trøst for deg også? At trening hjelper, ting går i riktig retning, det går bare litt saktere og man må være mer tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny økt i dag. Om enn noe kort:-) 35 min intervall. Men jeg satserpå at alle monner drar, og er fornøyd med det.

Merker at noe har skjedd de siste dagene. Føler meg liksom smalere. Naboen sier at jeg har blitt tynnere i ansiktet, og det synes jeg er fint. Jeg er som sagt egentlig ikke ute etter å slanke meg, men jeg vil ha en kropp jeg føler meg komfortabel i, og jeg vil bære klærne pent. Jeg tror ikke at sexy er synonymt med str 36 og magemuskler.

Christina Hendricks er utrolig flott, og selv om jeg ikke har helt den samme kvinnelig kroppen, er det det jeg prøver å se for meg. Jeg er nemlig mer rett i kroppen enn henne, og vil aldri få en timeglassfigur (men drømme kan man).

Det er utrolig hva selve treningen gjør med det mentale. Jeg er mer fornøyd, og snillere med meg selv. Er ikke så selvkritisk heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny økt i dag. Om enn noe kort:-) 35 min intervall. Men jeg satserpå at alle monner drar, og er fornøyd med det.

Merker at noe har skjedd de siste dagene. Føler meg liksom smalere. Naboen sier at jeg har blitt tynnere i ansiktet, og det synes jeg er fint. Jeg er som sagt egentlig ikke ute etter å slanke meg, men jeg vil ha en kropp jeg føler meg komfortabel i, og jeg vil bære klærne pent. Jeg tror ikke at sexy er synonymt med str 36 og magemuskler.

Christina Hendricks er utrolig flott, og selv om jeg ikke har helt den samme kvinnelig kroppen, er det det jeg prøver å se for meg. Jeg er nemlig mer rett i kroppen enn henne, og vil aldri få en timeglassfigur (men drømme kan man).

Det er utrolig hva selve treningen gjør med det mentale. Jeg er mer fornøyd, og snillere med meg selv. Er ikke så selvkritisk heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

liten stund siden sist nå:-)

Jeg har fortsatt trent altså, bare ikke oppdatert noe særlig. Forrige uke ble det ingen trening, men heller en tur til kiropraktor, siden jeg klarte å forskyve bekkenet mitt, og da begynte resten av ryggen å krangle også. Men det er helt greit, jeg fikk masse ut av besøket. Gode råd og treningstips, så alt i alt er jeg fornøyd med forrige uke. I dag startet jeg opp igjen, med 25 min på elipsemaskin, og siden 25 min intervaller på romaskin. Tror jeg har funnet en ny favoritt;-) Jeg har nemlig fått beskjed om å variere trening, og kan ikke bare løpe.

I tillegg må jeg gå tur, helst hver dag. Og jeg må tøye 2 ganger om dagen, og aldri mer ligge på magen!! :sukk: jeg som er en iherdig magesover..unødvendig å si at søvnen i det siste, har vært litt oppstykket. Men turer har jeg også gått på. langt inn i skauen. I utgangspunktet er jeg jo vant med å gå tur, jeg har jo hatt hund.. Men etter at vi mistet henne i sommer, har det vært dårlig med turer.

Jeg prøver hvertfall, veldig samvittighetsfullt, å følge pekepinnene til kiropraktoren. Jeg har nemlig ikke veldig lyst til å måtte bruke penger på at noen piner og plager meg :gjeiper:

I dag blir det hjemmelagd kyllingsuppe (fra bunnen) og grove rundstykker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...