Gå til innhold

Teit å forandre status til singel på Facebook?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nylig blitt singel. Stod/står som "i et forhold" (uten navn, har aldri hatt navn).

Når jeg gikk inn i forholdet forandret jeg det, men tok det sånn at det ikke kom opp på newsfeeden. Føler det er litt fjortis å reklamere med sivilstatusen sin :sjenert:

Nå har jeg som sagt blitt singel og jeg er i tvil om hva som er best.

1) Sette meg som singel. (Fordel: Potensielle kjærester kan få det med seg. Herregud, høres teit ut, men jeg er jo åpen for nye bekjentskap og da er det ikke feil å "reklamere" med at man er singel. Ulempe: Kan se fjortis og desperat ut. Er 23 år...)

2) Sette meg som singel uten at det kommer på newsfeeden. Litt mer diskret måte enn alternativ 1.

3) Sette meg som ingenting, enten så det kommer opp eller på den disket måten.

Hva pleier du å gjøre? Fjerne det på en mest mulig usynlig måte eller vise det når du går i et forhold/forlater et forhold.

P.S Dere som mener det er sååå teit at jeg bryr meg sånn om Facebook skal få lov til å mene det, men jeg er ikke ute etter den diskusjonen her :) For meg er Facebook en kommunikasjonskanal til omverdenen, og jeg tenker over hvordan jeg framstår der. Og siden alle på min alder er der er dette en viktig side, enten man liker det eller ei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg ble singel, fjerna jeg "i et forhold" etter noen dager til ingenting. Da jeg begynte å komme over bruddet, satte jeg meg som "singel" uten at det kom på newsfeeden. Og jo, er praktisk at potensielle dater vet om statusen din :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg satte meg som "ingenting", og skjulte det slik at det ikke kom opp i newsfeeden. Synes det er best da jeg slipper spørsmål, og uønsket oppmerksomhet. Dersom du ønsker å sette deg som singel ser jeg ingenting galt i det. Gjør det du føler er best :)

• Liker 1
Skrevet

Da jeg ble singel tenkte jeg som deg. Jeg hadde ikke lyst til å fortsatt stå oppført som "i forhold" men jeg hadde heller ikke lyst til å flagge med singelstatusen min. Jeg løste det ved å skjule sivilstatus for alle andre enn meg selv. Så jeg står fortsatt "i forhold med NN" men det er det bare jeg som kan se. ;)

Skrevet

Da jeg ble singel tenkte jeg som deg. Jeg hadde ikke lyst til å fortsatt stå oppført som "i forhold" men jeg hadde heller ikke lyst til å flagge med singelstatusen min. Jeg løste det ved å skjule sivilstatus for alle andre enn meg selv. Så jeg står fortsatt "i forhold med NN" men det er det bare jeg som kan se. ;)

Noen grunn til at du ikke tar det bort nå da? Når ingen kan se det likevel, mener jeg...

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg hadde nok bare satt den som singel jeg og heller sletta den "posten" som kommer opp. :)

Jeg ser ikke på det som fjortis eller noe. Om man er gift med bestevennen sin og bytter til å være gift med en ny annen-hverdag føler jeg det er litt fjortis. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...