Gå til innhold

Hvor er staten oppi alt dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er blitt et begrep som man nesten kan lese daglig i tabloidavisene. Jeg har sittet hjemme på baken min og vært arbeidsledig i tre år.;Hvor er staten? Jeg har fått for lite penger, og orker ikke ta tak i livet mitt; Hvor er staten? Jeg betaler skatt og er for full til å komme meg hjem fra byen; Staten, hvor er du? Jeg syntes jeg får for dårlig behandling på sykehuset, hvor er staten oppi alt dette? Jeg er lei av å ikke vite hva jeg vil med livet mitt... staaaten!

Hvor tror dere staten er? JA vi betaler mye skatt, men har dere tenkt igjennom at når alle skal være så forbaska storforlangende, så bruker vi opp det vi betaler inn og vel så det. Klart det er staten sitt ansvar å ta vare på innbyggerne og å hjelpe når ting er vanskelig, men når folk ringer politiet klokken ett om natten og forlanger å bli kjørt hjem fordi de betaler skatt, så syntes jeg at vi har nådd et bunnpunkt. alt er ikke statens ansvar, og det er ikke et argument at ingen hatr ordnet det for deg. Jeg har et problem, derfor må staten komme og fikse, staten komme og blåse på skrubbsåret. Huffeda. Vi er da virkelig ikke voksne mennesker som kan ta vare på oss selv.

Hva er det som gjør at mannen i gata sitter på baken sin, og mener det er greit å ikke ta tak i NOE som helst bare fordi staten ikke har sett ham? Jada. Hvor er staten? Men hvor er DU oppi alt dette? det morsomste er at de som gnåler om staten ofte er de samme som klager over at samfunnet er for kontrollert xD

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snart så begynner man vel å kreve å bli tørket bak også. Man betaler jo tross alt skatt

Skrevet

Haha! Kanskje vi burde dradd 60 år tilbake i tid og lært oss litt takknemlighet. Vi skjønner virkelig ikke hvor heldige vi er

Skrevet
:skratte: jeg gikk ut døra her for en time siden. hvor var staten da? :gjeiper:
Skrevet

Godt poeng, vi nordmenn kan dette med å stå på kravene våre :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...