Gå til innhold

Katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går makrell i tomat under "rå fisk"?

Katten min pleier å få det innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To av kattene mine vil spise/drikke ALT jeg putter i munnen, samme om det er eple, cola eller tannkrem.. :fnise: De får det ikke da. ;) De får godbiter til katter og mat til katter.

De stjeler litt av hvert da. Blandt annet har de spist tørka melormer, sirisser og gresshopper og for noen dager siden klarte de å få i seg en hel sånn bortsett fra noen smuler som var strødd rundt i hele huset: http://www.nettdyret.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=962652&b_kid=957847

De er helt ville etter jordbær også, kan de spise det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O, gnagolade. Kanskje det er noe for rotten i huset. :D

Har ikke hørt noe om at jordbær er farlig for katter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Går makrell i tomat under "rå fisk"?

Katten min pleier å få det innimellom...

Det går nok ikke i kategorien "rå fisk" nei.

Og så må jeg vel tilstå at min svaksynte, elskede (s)katt er ellevill etter makrell i tomat. Så han får litt når jeg åpner en boks.

De to andre setter seg på betryggende avstand og ni-glor på "gærningen" som spiser det der ! :fnise:

Jordbær.... ja si det ? Bare meg her som vil ha jordbær, - så det har aldri vært behov for å finne ut om jordbær og katter går greit.

I utgangspunktet ville jeg tro det ikke var noen fare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tunfisk i lake eller olje som er skadelig for katter. Slike som er beregnet for katter er behandlet slik at katter kan spise det uten problem.

Oki da gir det litt mer mening.. Hva med vanlig tunfisk i vann eller gele fra butikken da? Gir ikke det til mine katter, men vet om andre som gir det..

Våre to puser er heeelt klar hver ettermiddag når klokken nærmer seg 6, da er det nemmelig puse-middagstid;)Løøøper inn på kjøkkenet og stiller seg opp i vente på våtfor, kjempe kjekt å se hvor engasjerte og glade de blir, de vet selv når klokken nærmer seg, da holder de seg nærmt kjøkkenet og ser på oss med store øyner "er det ikke middag snart?" ;)

Endret av forum88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Tøffe puser dere har da! :) Pusina mi har angst for all type frukt. Sitter jeg og knasker på et eple, en appelsin eller noe, kommer hun bort for å snuse. Hun nærmer seg sååå varsomt for deretter å rygge fort tilbake mens hun formelig rynker på nesen med smale øyne! Tannkosten med tannkrem snuste hun på en gang og uttrykket i ansiktet hennes var ubetalelig! :forvirret: Etter det holder hun seg på respektfull avstand fra alt som er i nærheten av å ligne en tannbørste! :ler:

Det eneste hun liker av frukt er faktisk avokado, så hun får slikke litt av fingeren en sjelden gang. Fisk kommer på en klar førsteplass, med rå kyllingfilet som en god nummer to, så det får hun innimellom. Ellers er hun skjønn med det Royal Canin tørrforet sitt, for hun oppfører seg som det er første gang hun får det hver gang jeg fyller matskåla, like lykkelig hver gang! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår har stort sett holdt seg til tørrfor og annen skikkelig kattemat som fluer, mus og fugler, men en gang åt han seks små ørreter på rappen da vi kom hjem fra fisketur. Gikk til og med inn i posen og hentet fisk selv. Nå er det vel slik at rå fisk ikke er spesielt bra for katter, men det va bare ved sjeldne anledninger han fikk tilbudet, og ofte ville han ikke smake en gang :)

Kan ikke huske at han har spist noe annet sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...