Grooo Skrevet 27. november 2003 #1 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg har skiftet etternavn, og ville derfor skifte brukernavn (altså mail og hjemmesideadresse) på bredbåndskontoen min ettersom det brukernavnet jeg har nå består av initsialene i forrnavnene mine (også det jeg aldri bruker) + etternavnet mitt (der å er byttet ut med a og ikke aa som ellers er vanlig...) Men nei da! NextGenTel nekter å la meg gjøre det! Forstår jo at de ikke går med på å endre brukernavn sånn uten videre, men jeg har da virkelig en god grunn til å bytte. Og de må faktisk også ha kopi av brevet fra folkeregistreret for å bytte til det nye etternavnet mitt så jeg får regninger til riktig navn, alle andre forbindelser har lagt til det nye navnet uten å måtte ha noen bekreftelse... Er det andre som har forsøkt å endre brukernavn hos sin leverandør? Hva må jeg gjøre for å få NextGenTel til å la meg bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 27. november 2003 #2 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg har selv NextGenTel og har ikke hatt noe problem da jeg byttet etternavn tidligere i år. Jeg husker ikke om jeg sendte dem kopi av navneendringsattesten, men jeg gjorde det til så mange som jeg bare kunne. Jeg scannet det og sendte til de fleste pr. mail. Brukernavn har ingenting å si for meg, så det har jeg ikke giddet endre, men jeg har opprettet ny mailadresse selv hos NGT. Hjemmesideområde kan jeg også slette det gamle og legge til nytt på mitt område hos NGT. Jeg mener å huske at jeg også endret navnet som fakturaen skal sendes til der, altså navnet på abonnementet. Firmaer er generelt sett strenge på dette med navnebytte (de burde være i alle fall) fordi de må ha en signatur fra en juridisk ansvarlig person for å kunne kreve kunden for penger. Ikke noe å bry seg om med gode, betalende, kunder. Men for å unngå svindlere og for å kunne forfølge dårlige betalere, blir alt så meget enkelt når man har en signatur fra en juridisk ansvarlig person. PS: Dersom noen firmaer ber deg signere ny kontrakt, så behøver du ikke det! Du er den samme juridiske personen som tidligere - og din signatur fra før er like bindende selv om du har byttet navn. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kopi av navneendringsattesten og sendt sammen med et krav om å få nytt abonnementsnavn og spørsmål om de kunne lage ny mailadresse og oppdaterehjemmesideadressen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå