Gå til innhold

Strekkmerker!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått helt syke strekkmerker på magen og hoftene etter at jeg la på meg noen kilo over en periode på 1 år. Har ikke lagt på meg spesielt mange kilo heller, men antar at jeg kanskje har veldig "følsom" hud. Syns det er helt grusomt å se på og går ikke i bikini på stranden osv nettopp fordi jeg er flau. Hadde vært noe helt annet om jeg hadde vært gravid eller noe, men har ikke vært det heller.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men trengte bare å få det ut. Er det flere som er plaget med dette og tørr dere å vise de frem? Er det noe som blir mindre synlig med årene? For akkurat nå så er de lilla! Er bare 20 år, og syns liksom det er litt tidlig med strekkmerker allerede, og skal selvfølgelig passe mye mer på hva jeg spiser så jeg ikke eser ut enda mer og pådrar meg flere merker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smører du daglig inn kroppen din med bodylotion vil de "forsvinne" :)

Skrevet

Jeg er 21 og har strekkmerker i hauger og lass etter jeg bodde i statene over en lengre periode da jeg var 17-18. Jeg har lært meg å leve med de og de plager meg i grunn veldig lite nå om dagen, mye fordi jeg vet at strekkmerker et helt naturlig og noe de aller fleste jenter(og veldig mange gutter) opplever å få i løpet av livet. Det er faktisk mer uvanlig å ikke få det, enn å få det(jenter altså, gutta vet jeg ikke like mye om).

Strekkmerker synes best når de er "ferske". På samme måte som arr synes best når de er nygrodd. Ettersom arrvev er dårligere sirkulert enn vanlig hudvev, vil de blekne etterhvert og bli mindre synlige, og mange sverger til diverse kremer og behandlinger som får de til å "forsvinne". Jeg veit nå ikke helt hva jeg tror om at de hjelper eller ikke. Men, se deg litt rundt når du er ute blant folk som går i shorts ol. Tror du kan bli overrasket over hvor vanlig det er, og det er absolutt ikke noe å skamme seg over selv om de for mange er kosmetisk sjenerende, i allefall i begynnelsen=)

Skrevet

Jeg smører alltid inn strekkmerkene med babyolje med engang jeg kommer ut av dusjen. også passe jeg på å smøre ofte med bodylotion

Skrevet

Sorry jenter, strekkmerker forsvinner ikke! De blir bare hvite med tiden. Ingen kremer el. vil kunne fjerne de. Tror man kan ta laserbehandlinger men selv da er de ikke garantert å forsvinne. Det er som dype arr, de blir aldri borte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...