Gå til innhold

Pastasalat med på skolen?

Fremhevede innlegg

Gjest Thessie!
Skrevet

Mange på skolen pleier å ta med pastasalat på skolen som de har laget kvelden før, så jeg tenkte å prøve det samme. Men pasta som blir kokt og ikke skal spises med en gang, blir vell ganske tørr? Er det noen spesielle ingredienser som blir brukt for å holde den god?

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

tørr? blir den? :klo: oppgjennom alle år så har vi hatt en del pastasalater til middag, og det har altid blitt rester igjen som vi har satt i kjøleskapet og spist utover de kommende dagene. jeg kan ikke huske noen traumener om tørr pasta jaffal. Men om du er litt "kresen" på det, så funker det sikkert å surre de inn i litt olje? eller balsamico?

Skrevet

Avkjøler du den raskt i vann, rett etter at du har kokt den?

Skrevet

Jeg pleier å tilsette flytende margarin rett etter at jeg har helt ut vannet, og legge den i luftett boks i kjøleskapet til dagen etter, når jeg dagen etter tilsetter resten så er det som regel null stress. Men jeg spiser med vegetarfarse, og ikke grønnsaker da. Skal funke godt uten farse og :)

Gjest Thessie!
Skrevet

Avkjøler du den raskt i vann, rett etter at du har kokt den?

Av og til. Er det bra og gjøre det eller ikke?

Gjest Thessie!
Skrevet (endret)

Jeg pleier å tilsette flytende margarin rett etter at jeg har helt ut vannet, og legge den i luftett boks i kjøleskapet til dagen etter, når jeg dagen etter tilsetter resten så er det som regel null stress. Men jeg spiser med vegetarfarse, og ikke grønnsaker da. Skal funke godt uten farse og :)

Tenkte ikke over at den holder bedre i luftet tboks.. Men da går det sikkert fint :)

Edit: skrivefeil

Endret av Thessie!
Skrevet

Avkjøle i kaldt vann, hell over litt olje og før om og oppbever f.eks i matboksen til neste dag! :)

Skrevet (endret)

Kjøl ned pastaen med kaldt vann etter den er kokt og rør i litt olje, sett i tett boks i kjøleskap.

Endret av Liquorice

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...