Gjest anonym Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Jeg har fått påvist PCOS Det ble påvist på sykehuset hos gyn, og jeg fikk da diane p-piller som skal hjelpe mot mine store problemer med kviser og hår. Jeg er noe overvektig, har lest om at det hjelper å gå ned i vekt, dette har jeg prøvd lenge, men har meget store vanskeligheter med det. Jeg skal til fastlege nå til uken. Jeg har lest på nettet om at metformin hjelper mange, men det er for de som er insulinresistente, hvordan finner man ut dette? Jeg har normalt blodsukker, så da er jeg kanskje ikke insulinresistent?' Hva slags behandlig er det man kan få for pcos dersom man ikke ønsker å bli gravid akkuratt nå men gjerne om et par år?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Jeg har fått påvist PCOS Det ble påvist på sykehuset hos gyn, og jeg fikk da diane p-piller som skal hjelpe mot mine store problemer med kviser og hår. Jeg er noe overvektig, har lest om at det hjelper å gå ned i vekt, dette har jeg prøvd lenge, men har meget store vanskeligheter med det. Jeg skal til fastlege nå til uken. Jeg har lest på nettet om at metformin hjelper mange, men det er for de som er insulinresistente, hvordan finner man ut dette? Jeg har normalt blodsukker, så da er jeg kanskje ikke insulinresistent?' Hva slags behandlig er det man kan få for pcos dersom man ikke ønsker å bli gravid akkuratt nå men gjerne om et par år? Er i samme situasjon, og er insulinresistent. Fikk påvist dette med blodprøve, hadde alt for store mengder insulin i blodet. Har begynt på Metformin og kuttet alt av karbohydrater. Det blir spennende å se hvilke virkninger medisinen og kostendringene gir. Dersom man klarer å gå ned i vekt er det positivt for fruktbarheten, legen min mente at dersom jeg klarte å gå ned, og i tillegg fikk hormonbehandling så skulle det ikke være umulig å bli gravid. Ulempen, om man kan kalle det det, er at det kan komme flere barn samtidig. Jeg kjenner nå at dersom jeg får i meg karbohydrater av en eller annen grunn, reagerer jeg med å bli svimmel og uvel, så ingen tvil om at jeg bør holde meg unna.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå