Gå til innhold

Kan dette spises?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde et lite uhell med kjøleskapet her om dagen. Det slo seg plutselig av, og var avslått uten å bli åpnet i ca. 10 timer. Når jeg åpnet kjøleskapet etter de 10 timene var gått var det ikke kaldt i kjøleskapet lengre, men melka var ikke blitt ordentlig varm heller. I kjøleskapet hadde jeg stående bl.a. meieriprodukter som egg, melk, flytende melange, masse rømme...

Kan dette brukes i dag, fire dager etterpå?? Det er ikke gått ut på dato eller noe, men er redd at de timene de ikke var kalde skal gjøre at de er ødelagt og gir meg vondt i magen eller noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

egg og smør er ihvertfall ganske trygt. Melken og rømmen må du nesten se ann, lukt og smak litt på det. Om det virker ok ville jeg valgt noe som varmebehandler det, vafler f.eks.

Skrevet

rømme luktet litt surt..men ikke mer surt enn hva det pleier...dette skal brukes i kake som skal stekes ved 200 grader i 30 min..

Skrevet

Jeg ville IKKE spist det æsj

Skrevet

rømme luktet litt surt..men ikke mer surt enn hva det pleier...dette skal brukes i kake som skal stekes ved 200 grader i 30 min..

Jeg ville ikke spist det. Men nå har jeg da også ligget matforgiftet siden torsdag. Spyr og spyr, forsvinner snart bort. Nei, vær forsiktig sier jeg bare! Heller føre var.

Skrevet

Jeg hadde spist alt! Glatt :gjeiper:

• Liker 4
Skrevet

Spis litt av rømmen. Blir du ikke dårlig burde det gå fint å lage kake av det!

Skrevet

Høres helt ufarlig ut hvis det fremdeles lukter ok, og om rømmen har blitt litt surere gjør det ingen ting. Jeg pleier å bruke melk som har stått en dag for lenge i vafler og slikt. Det går helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...