Gå til innhold

Erfaringer med p-ring (Nuvaring) mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har tenkt å begynne med p-ring og lurer veldig på dette ang. bivirkninger og evt. hvor lang tid det tar før disse går over? :) Er det noen som har erfaringer med Nuvaring? Kjenner partneren ringen under samleie? Har noen hatt noen ubehagelige opplevelser med ringen, eller har alt gått fint? Kanskje noe annet?

Tusen takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Vanskelig å få inn og ut helt til jeg fikk dreisen på det. Storfornøyd.

Skrevet

Kjempefornøyd. Bonus: Tok ikke lang tid fra jeg sluttet til jeg ble gravid. Noe å tenke på når man vurderer forskjellige prevensjonsmiddel.

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med Nuvaring når jeg brukte det. Jeg synes det var enkelt å få den inn, og utrolig greit at jeg trengte bare å huske datoen for å ta den ut (jeg er nemlig en av disse kvinnene som har hardt for å huske å ta piller hver dag). Jeg merket den aldri selv, og kjæresten min merket den ikke selv heller når han var inni meg med penisen sin, men når han hadde fingrene inni meg, så merket han det jo selvfølgelig.

Nuvaring er kanskje ikke det jeg ville brukt hvis jeg hadde hatt mange one night stands, da jeg følte at jeg måtte fortelle hver sexpartner om at jeg brukte p-ring, og at det kom til å være en plastikkring inni meg. Jeg hadde bare to forskjellige mens jeg brukte nuvaring, men likevel. jeg synes det var like kleint hver gang :overrasket:

Jeg tåler dårlig prevansjon, og kan derfor ikke fortelle deg noe særlig om bivirkningene, da jeg er veldig ømfintlig på det. Men jeg ble forklart av legen min at p-ring var en av de med minst hormoner?

Skrevet

Kjempefornøyd! Har ikke lagt merke til noen bivirkninger (noe jeg forøvrig heller aldri har på vanlige p-piller, bare sånn at det er sagt), og det er veldig deilig å kunne "glemme" prevensjonen i tre uker av gangen. Samboeren min merker ikke noe til den når vi har sex, og det gjelder visst de fleste menn. Noen merker at den er der - men da går det faktisk an å ta den ut i opptil en time tror jeg det var (sjekk pakningsvedlegget). Kan være litt klønete å få inn, men langt fra kjempeproblematisk. Ett problem til å begynne med var faktisk at det var så lang tid mellom hver gang den må settes inn og tas ut at jeg mistet litt begrep om hvor lenge den hadde vært inne. Løste den ved å lage en egen påminner på mobilen. :gjeiper:

Skrevet

Bruker P-ring og er kjempe fornøyd.

Partner kan kjenne ringen under samleie, dette er nok forskjellig fra person til person og kommer ann på hvordan ringen ligger så kan nok variere fra dag til dag.

Jeg vet at min kjære kjente ringen en gang, og da syns han det var deilig.

Har opplevd at ringen har falt ut, uten at jeg merket det, skjedde mest sannsynlig ved samleie, men vet egentlig ikke hvordan det kan ha skjedd. så kan være greit og sjekke at ringen er der ved gjevne mellomrom.

Skrevet

Har selv brukt Nuvaring i flere år. Begynte pga plager med bivirkninger av p-piller. Er selv veldig fornøyd, merket ingen bivirkninger. Samboeren har av og til "kjent" den, men da er det bare å ta den ut, og sette den inn etterpå ;-) Ingen ubehagelige opplevelser.

Skrevet

Tusen takk alle sammen! :) føler meg tryggere til å starte nå, virker som de fleste er veldig fornøyd med den og det sier jo en del :)

Skrevet

Masse fordeler som alt er nevnt her med Nuvaring. Jeg er og en av de som glemmer piller og dermed forsøkte nuvaring. Den i seg selv fungerte godt, og partneren kjente lite/ingenting til den. Jeg fikk desverre en del bivirkninger, la på meg ganske mange kg som la seg pent nederst på magen, ble utrolig kvalm og fikk en fantastisk luktesans :fnise: nei jeg var ikke gravid, men var jo hellig overbevist om at det var det jeg var. Alle bivirkninger gikk over innen 1 uke etter at jeg sluttet med Nuvaringen. Dvs det tok noe lengre tid før kiloene var borte, men gikk og ned i vekt og levde på akkurat samme måte som da jeg brukte Nuvaring. Hadde det ikke vært for dette hadde jeg gladlig brukt den som prevensjon videre.

Skrevet

For å nevne noe som ikke allerede er nevnt; jeg gikk fra kraftige menssmerter og kraftig blødning til såvidt blødninger og ingen smerter overhodet. Eneste "bivirkningen" er at jeg er litt mer følsom dagen før mens. Og det er absolutt noe jeg kan leve med :)

Skrevet

Jeg har også bare positive erfaringer med nuvaring. Anbefales!

Skrevet

Har noen fått trøbbel med migrene eller utflod med nuvaring?

Skrevet

Fungerte kjempefint, bortsett fra at den tok knekken på sexlysten. Så jeg sluttet på den... ;)

Skrevet

Pleier ikke all hormonellbehandling ta knekken på sexlysten?

• 11 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få snakke med min erfaring med Nuvaring. Han blir 13 år i år og spiller håndball på fritiden. 

Anonymkode: f8488...796

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du kan få snakke med min erfaring med Nuvaring. Han blir 13 år i år og spiller håndball på fritiden. 

Anonymkode: f8488...796

Hah! Min erfaring med nuvaring er fem år i år, og skal snart begynne siste år i barnehagen…. 

Anonymkode: 8c641...2cb

AnonymBruker
Skrevet
tepleessee skrev (21 timer siden):

Miljøet/fuktigheten i skjeden endret seg drastisk- fra å være vått og glatt til å bli "trått" og rart. Mannen merket det godt og klarte ikke helt få den samme feelingen. I tillegg kjente han ringen hele tiden under sex og det ble også er irritasjonsmoment for ham. Sexen ble derfor kjip og rar så jeg pælmet den etter en måned... For da var jo liksom poenget litt borte.

Ringen kan tas ut noen timer under sex, tror det er maks 3t? Men det ødelegger jo av og til av spontaniteten og "romantikken" og løpe på badet midt i forspillet for å ta ut ringen. Men da vet du det til neste gang at du kan ta den ut under sex. 

Anonymkode: f3bdf...b52

AnonymBruker
Skrevet

Brukte det noen år og var kjempefornøyd. Men tror den påvirket sexlysten ganske mye og jeg ble smått deprimert. Så ser etter hormonfritt. Evnt sterilisering. 

AnonymBruker
Skrevet

Så det kunne misforstås. Påvirket altså sexlysten veldig negativt. Og jeg risikerer ikke sexlysten, den er for viktig for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...