Gå til innhold

Kjøpe male/tegneutstyr


otilie

Anbefalte innlegg

Har begynt å studere kunst og håndverk, og jeg trodde det skulle være et bredt utvalg av materialer til dette her i byen men det er det ikke :P

Så tenkte jeg kanskje kunne bestille noe fra nettet!

Forskjellig maling, pensler, blyanter, fargeblyanter, stifter.....

Så noen som kan anbefale en side? Helst ikke noe altfor dyrt, men ikke dårlig kvalitet... det gjør ikke noe om det er en utenlandsk side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips: vent med å kjøpe det du trenger til når du trenger det.... ;-)

Hvis ikke så har jeg gode erfaringer med ebay :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tegner veldig mye, og jeg bestiller en del fra tegne.no. det er ikke spesielt billig, egentlig, men det er av super kvalitet og jeg vet ikke om du egentlig får det så mye billigere andre plasser. ordentlig utstyr koster gjerne litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tegner veldig mye, og jeg bestiller en del fra tegne.no. det er ikke spesielt billig, egentlig, men det er av super kvalitet og jeg vet ikke om du egentlig får det så mye billigere andre plasser. ordentlig utstyr koster gjerne litt...

Nja, nå er det noen år siden jeg tegnet mye, har gått mer over på håndarbeid. Men da jeg gikk på vgs så var det endel standardutstyr vi måtte ha. Det betalte vi i dyre dommer for på byens kunstbutikk. Etterhvert så åpnet det en chlas olson i byen som hadde endel inne til halve prisen ;)

Det var typisk maling og blyanter det da.

Ellers så anbefaller jeg gode pensler! Husker den ene penselen jeg betalte 250,- for, fikk nesten sjokk, men det var et krav at vi skulle ha den. Men kvaliteten den var det ingeting å si på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Foreslår at du går for Clas Ohlson når det gjelder de tingene som ikke trenger å ha så god kvalitet (f.eks blandepaletter osv) og bestill fra en utenlandsk side når det gjelder dyre ting med god kvalitet.

http://www.dickblick.com/ har så å si alt, også ting med veldig god kvalitet (f.eks maling og pensler som er svinedyre her) og selv inkl toll og frakt så blir det mye billigere enn om du skulle ha kjøpt det i Norge.

Det er min erfaring, i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreslår at du går for Clas Ohlson når det gjelder de tingene som ikke trenger å ha så god kvalitet (f.eks blandepaletter osv) og bestill fra en utenlandsk side når det gjelder dyre ting med god kvalitet.

http://www.dickblick.com/ har så å si alt, også ting med veldig god kvalitet (f.eks maling og pensler som er svinedyre her) og selv inkl toll og frakt så blir det mye billigere enn om du skulle ha kjøpt det i Norge.

Det er min erfaring, i hvert fall

Clas Ohlson selger kvalitetsmerker de, men hvor billig det er i forhold til andre steder vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...