Virina Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 (endret) Jeg var i kveld ute med noen venner for å sjekke livet i byen her jeg bor. Først satt vi hjemme hos meg og min kjære og drakk litt før vi så beveget oss mot byen. Jeg ble nokså full etterhvert, og glemte rett og slett å sette igjen drikket mitt ved bygningen på hjørnet der hvor jeg vanligvis pleier å sette det fra meg før jeg går inn noe sted. Jeg stiller meg så i køen, vakta ber om å få se i veska mi, noe jeg mer enn gjerne tillater han siden jeg faktisk ikke trodde jeg hadde noe drikke i veska - MEN.. det viste seg jo da at jeg hadde litt sprit liggende igjen, som jeg som sagt hadde glemt å sette fra meg i forkant. Jeg beklager meg for dette, og sier at jeg da ikke ønsker å gå inn på nattklubben likevel, men at jeg heller stikker hjem med venninnene mine og fortsetter festen der. Jeg ber da om å få tilbake flasken min med sprit, men vakten sier da som følger: "Nei, dette er (navn på utestedet) sin eiendom nå!" Jeg får litt bakoversveis og sier da at siden det faktisk er JEG som har kjøpt og betalt for drikket, og jeg faktisk ikke ønsker å gå inn på nattklubben, så må det da kunne være mulig å få tilbake drikket mitt, selv om de har tittet i veska mi?! Men jeg får da servert samme svar som sist, med en ganske irritert tone, at nei, dette er (navn på utestedet) sin eiendom nå! Altså, hva i all verden? Har de virkelig lov til dette, når man til og med sier at man ikke vil inn? Endret 28. august 2011 av Vilie
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Jeg kan ikke se at de har stjålet noe som helst. Du er inne på utestedets område, som faktisk begynner før garderoben, tro det eller ei, med medbragt alkohol. Denne konfiskerer de naturligvis, og naturligvis gir de ikke den tilbake når du ønsker å forlate utestedet. PS: Sprit i veska eller gjemt i buskene er utrolig harry. På tide å skaffe seg litt klasse..? 8
ToveM Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Vær glad du ikke ble stoppet av politiet på vei til byen. Da hadde du fått bot i tillegg, for å drikke alkohol på gaten. Regner du med flasken hadde stått "på hjørnet" til du kom tilbake, hvis du hadde satt den fra deg? 5
Henkie Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Den synes jeg også er for drøy. De burde gi deg tilbake drikken. Den er lovlig kjøpt og betalt i Norge av deg, og helt lovlig å ha i vesken. Å drikke av den offentlig er jo ulovlig, men det er en annen sak. 9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Jeg pleier også å drikke på vei ned til byen også kaster jeg flasken i en søppeldunk før jeg drar på utestedet. Jeg har å gått inn på utesteder flere ganger med drikke i vesken. De sjekker heldigvis ikke vesken på utestedet jeg henger på Men ja de har faktisk lov til å ta drikken din hvis du har noe i vesken. Sånn er reglene. 2
Gjest Linda sofie Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 Er du inne på de sitt område, så kan de ta fra deg alkoholen uansett om du skal en annen plass eller ikke. Det er vel ikke akkurat stjeling. 2
fionel Skrevet 28. august 2011 #7 Skrevet 28. august 2011 Jeg kan ikke se at de har stjålet noe som helst. Du er inne på utestedets område, som faktisk begynner før garderoben, tro det eller ei, med medbragt alkohol. Denne konfiskerer de naturligvis, og naturligvis gir de ikke den tilbake når du ønsker å forlate utestedet. PS: Sprit i veska eller gjemt i buskene er utrolig harry. På tide å skaffe seg litt klasse..? kanskje på tide å bli ferdig med 8 klasse? (Herregud for en kommentar) 3
fionel Skrevet 28. august 2011 #8 Skrevet 28. august 2011 Jeg kan ikke se at de har stjålet noe som helst. Du er inne på utestedets område, som faktisk begynner før garderoben, tro det eller ei, med medbragt alkohol. Denne konfiskerer de naturligvis, og naturligvis gir de ikke den tilbake når du ønsker å forlate utestedet. PS: Sprit i veska eller gjemt i buskene er utrolig harry. På tide å skaffe seg litt klasse..? kanskje på tide å bli ferdig med 8 klasse? (Herregud for en kommentar)
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #9 Skrevet 28. august 2011 Jeg kan ikke se at de har stjålet noe som helst. Du er inne på utestedets område, som faktisk begynner før garderoben, tro det eller ei, med medbragt alkohol. Denne konfiskerer de naturligvis, og naturligvis gir de ikke den tilbake når du ønsker å forlate utestedet. PS: Sprit i veska eller gjemt i buskene er utrolig harry. På tide å skaffe seg litt klasse..? Slutter meg til dette, ikke bare fordi de er mangel på klasse, men fordi det er direkte frekt overfor utestedet. Hvorfor gjemmer du drikke i buskene? Selv om det kanskje ikke var med vilje at du fremdeles hadde sprit i vesken, så forsøkte du å lure dem, og de har all rett til å statuere et eksempel ved å konfiskere drikken din. Du gir jo ikke akkurat inntrykk av å ville kjøpe drikke på utestedet i og med at du har ditt eget depot like ved, og det er tross alt drikke de tjener penger på. Hvis alle hadde gjort som deg, hadde det ikke vært noe utested. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #10 Skrevet 28. august 2011 Jeg kan ikke se at de har stjålet noe som helst. Du er inne på utestedets område, som faktisk begynner før garderoben, tro det eller ei, med medbragt alkohol. Denne konfiskerer de naturligvis, og naturligvis gir de ikke den tilbake når du ønsker å forlate utestedet. PS: Sprit i veska eller gjemt i buskene er utrolig harry. På tide å skaffe seg litt klasse..? MÅ man ha klasse hele tiden da? Bare fordi man har noe alkohol i vesken, så betyr ikke det at man ikke har klasse. Synes den kommentaren var litt drøy. 4
kaprifolen Skrevet 28. august 2011 #11 Skrevet 28. august 2011 Kjære vene, forsøkt å svindle stedet?! Ingen som har sagt at hun tenkte å drikke av den inne? Hun tk den med til venner, og om man er student er det da vanlig å ta med restene hjem, om det er betydelige mengder? Jeg synes dette var unødvendig vanskelig av utestedet. Og tror ganske sikkert det vil kvalifisere som tyveri om man sjekker det opp. 2
Gjest Solsmil Skrevet 19. september 2011 #12 Skrevet 19. september 2011 MÅ man ha klasse hele tiden da? Bare fordi man har noe alkohol i vesken, så betyr ikke det at man ikke har klasse. Synes den kommentaren var litt drøy. det var ikke snakk om alkohol i veskene, det var snakk om å gjemme den i buskene. Og det blir faktisk litt dumt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå