Gå til innhold

Dere mødre med smågutter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 9 åring, og om jeg later som jeg skal kysse han på munnen blir det fullt baluba her :fnise:

Før han startet på skolen, så kunne det nok hende jeg fikk et nuss på truten av han. Ser ikke noe galt i det, det stopper av seg selv uansett når de syns det er flaut eller ekkelt.

Skrevet

Eg kyssar gutane mine på munnen. Ville gjort det same med ei jente. Kyssar for øvrig faren min på munnen også, ser ikkje noko gale i det. Det er berre snakk om eit lett nuss. Tykkjer det er ein uting at alt skal seksualiserast for tida. Dersom begge ynskjer det, meiner eg nussing på munnen mellom foreldre og barn er heilt greitt, og ein normal ting å gjera.

• Liker 7
Skrevet

Jeg får gjerne en nuss på munnen fra 2-åringen min (gutt). Synes det er bare koselig jeg.

• Liker 1
Skrevet

Å, her kysses det omtrent overalt. Sønnen min elsker å kysse meg for tiden (han er ett år), men har ikke helt skjønt hvordan det gjøres - han kysser mens han gaper så høyt han kan og ler.

• Liker 1
Skrevet

Kyssing er tillært oppførsel. Hverken min mann eller jeg synes det er naturlig å kysse barna på munnen. De har derfor aldri gjort det med oss.

Skrevet

Kyssing er tillært oppførsel. Hverken min mann eller jeg synes det er naturlig å kysse barna på munnen. De har derfor aldri gjort det med oss.

All oppførsel er jo tillært oppførsel, viss du skal tenkje slik ;)

• Liker 3
Skrevet

Hva med overføring av virus? Spesielt herpes simplex, det viruset som gir forkjølelsessår. 80 % av voksne har viruset i kroppen. Barn får ofte det første utbruddet i 3-5-årsalderen - de har da blitt smittet ved å dele glass med en voksen eller å ha blitt kysset på munnen av en voksen.

Mange av de som blir smittet får jevnlige, plagsomme, skjemmende utbrudd resten av livet. :tristbla:

Når barnet har utbrudd av forkjølelsessår, kan de spre det til kjønnsorganene og til og med øynene hvis de piller på det.

Man kan være smittsom uten å vite det, og man vet ikke om tanter / onkler / besteforeldre har et usynlig utbrudd og er smittsome.

• Liker 1
Gjest frøken am
Skrevet (endret)

Hva med overføring av virus? Spesielt herpes simplex, det viruset som gir forkjølelsessår. 80 % av voksne har viruset i kroppen. Barn får ofte det første utbruddet i 3-5-årsalderen - de har da blitt smittet ved å dele glass med en voksen eller å ha blitt kysset på munnen av en voksen.

Mange av de som blir smittet får jevnlige, plagsomme, skjemmende utbrudd resten av livet. :tristbla:

Når barnet har utbrudd av forkjølelsessår, kan de spre det til kjønnsorganene og til og med øynene hvis de piller på det.

Man kan være smittsom uten å vite det, og man vet ikke om tanter / onkler / besteforeldre har et usynlig utbrudd og er smittsome.

Vi kan også få kreft av for mye dårlig mat... :klaske:

Hva vil du frem til? La være å kysse ungene på munnen?

For de som synes dette er greit så er vel det ok?

Det at kyssing på munn kun er forbeholdt kjærester og ektefeller osv. er noe vi har begynt å mene etter moralens morgen.

Det som er det avgjørende er hva slags syn UNGENE har på det. Og for de fleste unger er det greit - de forbinder ikke kyssing med noe annet enn kos av mamma og pappa.

Det er jo også velkjent at barn tar på seg selv fordi det er godt og fordi det er kos.

Vi VOKSNE synes dette er vanskelig og tabulagt (ikke for alle, men for noen) fordi vi forbinder det med noe helt annet enn det ungene gjør.

Og dette er ikke en MENING. Det er ren og skjær FAKTA.

Endret av frøken am
Skrevet

her blir det smask og kos og ofte er det sønnen min som skal ha en liten smask på munnen. Gidder ikke noe regler for kyss og kos siden det er vel bare snakk om et par år til at jeg ikke får noen av delene fordi det er blir flaut.

Skrevet

Jeg kysser/susser guttungen på kinnet, øynene, nesen, pannen stort sett, men han insistere å susse sånn som pappa gjør og da får jeg meg en våt smask midt på truten. Syns det er søtt jeg da.

Jeg og søsteren og moren min nusser også på munnen en gang i blant.

Gjest rabrabara
Skrevet

Smask! På truten. Enn så lenge, snart syns de vel ikke noe om det..

Skrevet

Jeg kyssa mora mi på munnen til jeg ble rundt åtte år gammel :) Et kjapt nattanuss:)

Skrevet

Før jeg fikk barn syntes jeg ikke foreldre skulle nusse barna sine på munnen. Nå nusser jeg ham overalt, også munnen. Ikke så ofte da. Synes det er morro når jeg spør om mamma kan få nuss, så retter han frem truten for en smask! Ellers får han overdose nusser hver dag på kinnene, pannen og håret, men også en dell på nakke, hals, hender, armer...

Skrevet

Her kysser vi både på munnen, kinnet, nesa, pannen, nakken, hender osv. Jeg er vant til det fra jeg er liten, og det er også mannen min. Han kysser fremdeles moren sin på munnen, og han er 30 år! Jeg har arabisk opprinnelse og mannen min er halvt fransk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...