Leanne Skrevet 28. august 2011 #21 Skrevet 28. august 2011 Eldste jenta 6 kysset oss på munn da hun var mindre. Hun sluttet av seg selv da hun var 4 og mente hun var blitt for stor. Nå får vi kyss på kinnet, koser og klemmer. Minsten, gutt på 4 kysser både meg og pappa'n på munnen. Jeg kysser han også i nakken, kinnet, panna, ryggen, tærne... Han er en veldig kosete gutt, som kryper opp på fanget for kos stadig vekk. Regner med at nussing på munn er noe han slutter med av seg selv.
Gjest frøken am Skrevet 28. august 2011 #22 Skrevet 28. august 2011 Kyssing har ikke med kjærester å gjøre - det handler om kosing, skape bånd, og være intime med hverandre. Så lenge de tingene foregår på barnets premisser er det INGENTING galt i det! Treåringen her i hus deler gjerne ut klissvåte smask i hytt og pine før han legger seg. Det er bare koos!! 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #23 Skrevet 28. august 2011 Kyssing har ikke med kjærester å gjøre - det handler om kosing, skape bånd, og være intime med hverandre. Så lenge de tingene foregår på barnets premisser er det INGENTING galt i det! Treåringen her i hus deler gjerne ut klissvåte smask i hytt og pine før han legger seg. Det er bare koos!! Det er nå DIN mening. 1
Darkannie Skrevet 28. august 2011 #24 Skrevet 28. august 2011 Her får han kyss både på munn, kinn, panne, nakke og hals! Signerer!
Gjest frøken am Skrevet 28. august 2011 #25 Skrevet 28. august 2011 Det er nå DIN mening. Ja, jeg synes det er logisk jeg da. Jeg kysser jo kjæresten min fordi jeg elsker han og vil være nær han. Barn liker (og trenger) nærhet, men det finnes forskjellige typer nærhet! Inuittene koser hverandre på nesen, de kysser ikke. Dette er for dem nærhet. Så ja, kommer an på hvordan man ser på det. Men det er jo slik at all form for kosing bunner i ønske av nærhet det er bare snakk om HVILKEN form. 1
Soon Skrevet 28. august 2011 #26 Skrevet 28. august 2011 Her får både jeg og pappa`n samt besteforeldrene suss på munnen av 2 åringen. Ser ikke noe galt i det! 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #27 Skrevet 28. august 2011 Ja, jeg synes det er logisk jeg da. Jeg kysser jo kjæresten min fordi jeg elsker han og vil være nær han. Barn liker (og trenger) nærhet, men det finnes forskjellige typer nærhet! Inuittene koser hverandre på nesen, de kysser ikke. Dette er for dem nærhet. Så ja, kommer an på hvordan man ser på det. Men det er jo slik at all form for kosing bunner i ønske av nærhet det er bare snakk om HVILKEN form. Jeg syntes det er logisk å ikke kysse barn på munnen. 2
Klematis Skrevet 28. august 2011 #28 Skrevet 28. august 2011 Jøss, nå innser jeg at vi må være unormale. Vi kysser ikke datteren var i det hele tatt! Eller det henne hun får et nuss i håret når hun sitter i armkroken. Her går det i klemming. Hun er veldig kosete og henger seg ofte rundt halsen og gir oss en skikkelig bjorneklem.
Gjest frøken am Skrevet 28. august 2011 #29 Skrevet 28. august 2011 Jeg syntes det er logisk å ikke kysse barn på munnen. Det er vel fordi du forbinder det med noe annet enn det ET BARN GJØR.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #30 Skrevet 28. august 2011 Kyssing på munnen av barn er bare helt feil! Og jeg reagerer veldig på foreldre som gjør det, om jeg tilfeldigvis skulle se det. Det er jo foreldrene som har lært barna det, men i mine øyner er ikke det normalt. Her kysser vi på kinn, på hodet, i nakker, i panna... ja de fleste plasser utenom munnen. Det er unaturlig.
Soon Skrevet 28. august 2011 #31 Skrevet 28. august 2011 Jeg blir litt sjokkert jeg! Det er jo forskjellige "måter" å kysse på. Med kjæreste/ektefelle er det mer lidenskap i et kyss, mens man legger helt andre følelser bak ett lite nuss fra ungen sin. Ser ikke noe galt i det, det er jo bare koselig og søtt. 3
Gjest Raindrops Skrevet 28. august 2011 #32 Skrevet 28. august 2011 Hva er det som gjør at det blir så feil da? Det er bare et tegn på at man bryr seg. Det er jo ikke nødvendigvis slik at foreldrene bevisst lærer opp ungene til å kysse på munnen, men de ser vel hva foredrene gjør, og ser at det er en måte å vise kjærlighet på. Når de da kysser mamma eller pappa på munnen så er det jo bare et tegn på kjærlighet. Selv kunne det ikke ramlet meg inn å kysse foreldrene mine på kinnet en gang, det gjorde jeg heller ikke da jeg var lita, men vi er veldig flinke til å klemme hverandre 1
Gjest gjest Skrevet 28. august 2011 #33 Skrevet 28. august 2011 Jeg blir litt sjokkert jeg! Det er jo forskjellige "måter" å kysse på. Med kjæreste/ektefelle er det mer lidenskap i et kyss, mens man legger helt andre følelser bak ett lite nuss fra ungen sin. Ser ikke noe galt i det, det er jo bare koselig og søtt. Helt enig! Jeg har overhodet ikke tenkt på det som noe "skittent". Her i huset får både foreldre, besteforeldre og små søskenbarn (på samme alder) nuss fra barnet vårt. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #34 Skrevet 28. august 2011 Sønnen min fikk kyss på kinnet, siktet han seg inn på munnen min som liten, klarte jeg vanligvis å snu kinnet til "i tide". Jeg synes ikke noe om smask på munnen, de der "koselige klissvåte smaskene" får meg til å gyse. Det har ingenting med hva kjærester gjør eller ei, jeg klarer bare ikke spytt. 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #35 Skrevet 28. august 2011 Har aldri kysset barna annet enn på panna / toppen av hodet.
Sugerøret Skrevet 28. august 2011 #36 Skrevet 28. august 2011 kysser ikke barna på munnen.Det er en handling mellom to forelskede mennesker og jeg synes det er feil å gjøre slikt med barna. Synes det er litt over linja når jeg ser foreldre som kysser barna på munnen. at småbarn kan gjøre dette fordi de hermer etter mor og far,er jo en annen ting og ikke det samme 1
Gjest loren Skrevet 28. august 2011 #37 Skrevet 28. august 2011 Mini her blir kyssa på kinnet, panna, nakken, nesa men ikke på munnen
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #38 Skrevet 28. august 2011 Jeg kysser på kinnet, men jeg kysser ikke datteren min på munnen heller, så det har ikke noe med kjønnet å gjøre. Jeg syns kyssing på munnen er forbeholdt kjærester, så for meg er det ikke naturlig å gjøre sånt med barna sine. David Beckham kysser alle sønnene på munnen... Her kysses både sønner og døtre på kinnene og på pannen.
Soon Skrevet 28. august 2011 #39 Skrevet 28. august 2011 kysser ikke barna på munnen.Det er en handling mellom to forelskede mennesker og jeg synes det er feil å gjøre slikt med barna. Synes det er litt over linja når jeg ser foreldre som kysser barna på munnen. at småbarn kan gjøre dette fordi de hermer etter mor og far,er jo en annen ting og ikke det samme Men også en handling mellom foreldre og barn! Det blir jo øyet som ser... 2
Harlekin Skrevet 28. august 2011 #40 Skrevet 28. august 2011 Kyssing på munnen av barn er bare helt feil! Og jeg reagerer veldig på foreldre som gjør det, om jeg tilfeldigvis skulle se det. Det er jo foreldrene som har lært barna det, men i mine øyner er ikke det normalt. Tror heller barna har sett foreldrene gjøre det i mange tilfeller, og så vil de også. Jeg kan ikke skjønne hva som skal være unaturlig med det. Det er ikke akkurat snakk om tungekyss heller, men om små nuss Her kysser vi på kinn, på hodet, i nakker, i panna... ja de fleste plasser utenom munnen. Det er unaturlig. Nei, det er det ikke, det er bare feil for deg. Jeg har ikke kysset min datter på munnen (hva har kjønnet med saken å gjøre, forresten?), men de gangene hun har gjort det med meg, avviser jeg henne ikke. Synes hun kan få lov til det, det tar nok snart slutt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå