Mr.Omg Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Jeg, og helt sikkert andre, sliter av og til med å finne noen enkle oppskrifter på matretter, desserter, drinker, kaker osv så da tenkte jeg at jeg kunne opprette denne tråden sånn at vi kan anbefale gode, enkle oppskrifter til hverandre Let the sharing begin!
Havtorn Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 - En fedd hvitløk eller fem - En neve ost - To egg - Ca en halv desiliter fløte - En halv pakke spaghetti - En pakke bacon - Salt og pepper Steik baconet+hvitløk mens du koker opp spaghettien. Tøm vannet av spaghettien og ha oppi en blanding av ost, egg, pepper, fløte+litt mer fersk hvitløk om man liker det. Til slutt haes sprøstekt bacon i, alt skal blandes jevnt i kasserollen. Sett på fat og ha litt mer pepper over, vips, pasta carbonara! Nom! 1
Timseh Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 (endret) Fylt loff 1 loff Purreløk (jeg pleier å bruke litt over en halv - alt etter behov) 1 pk/tube majones 150 gr ost (revet/skjært opp i terninger) 3-4 hardkokte egg (delt i skiver) 1 boks m/skinke (skjæres i terninger) Jeg bruker BOG skinke. 1. Skjær lokket/toppen av brødet. 2. Ta ut det meste av innmaten, så du bare sitter igjen med "skallet"/skorpen + litt innmat 3. Kok egg 4. Bland sammen majones, ost, purreløk, egg og skinke i en skål. 5. Putt blandingen nedi loffen. 5. Ta ost på toppen. Man kan ta på lokket/toppen av brødet etterpå, men jeg synes den fylte loffen er best uten lokket på. Stekes i 175 grader i 15 min NAM! Tips til andre ting man kan ha i: - Bacon - Blande majonesen med fløte slik at det blir en mer sausete konsistens. Edit: kremt, glemte noe av det viktigste.. Endret 28. august 2011 av HenLu 1
cardigan Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Gode vaffler t frokost: 2 egg 2-3 ss havregryn evt litt kanel vips! to gode vafler 1
Gjest fjosa Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 - En fedd hvitløk eller fem - En neve ost - To egg - Ca en halv desiliter fløte - En halv pakke spaghetti - En pakke bacon - Salt og pepper Steik baconet+hvitløk mens du koker opp spaghettien. Tøm vannet av spaghettien og ha oppi en blanding av ost, egg, pepper, fløte+litt mer fersk hvitløk om man liker det. Til slutt haes sprøstekt bacon i, alt skal blandes jevnt i kasserollen. Sett på fat og ha litt mer pepper over, vips, pasta carbonara! Nom! Akkurat sånn lager jeg den også Lurt å ta hvitløken i på slutten så den ikke blir brent. Masse parmesan på og salat til. 1
Havtorn Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 Jeg tar i litt hvitløk halvveis i baconsteikinga og litt til på slutten for å få frem de ulike aromaene. Jeg er en vampyrs mareritt da. Carbonara er gørrgodt! 1
Mr.Omg Skrevet 28. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2011 Oi! Så flinke dere er Jeg får mye mat lage til uka, ser jeg
Gjest Consensio Skrevet 28. august 2011 #8 Skrevet 28. august 2011 Stek kyllingfilet (i biter), ha det over i en kjele. Hell over kokosmelk, kikkoman, fiskesaus, sitronblader (hakket i små biter) og red curry paste. Serveres med ris (gjerne kald og klebrig) og om det blir for sterkt så knasker du litt kål innimellom 1
lunem Skrevet 28. august 2011 #9 Skrevet 28. august 2011 Nyyydelig og enkel sjokoladekake:) 3 egg 200 gr sukker 150 gr margarin 90 - 100 gr hvetemel 2 plater med kokesjokolade (gjerne 70% om du liker det) - egg og sukker vispes til eggedosis - smelt sjokolade og margarin over vannbad - bland den smeltede margarin og sjokladeblandingen i eggedosisen og rør forsiktig sammen - sikt i hvetemel og bland forsiktig til det ikke er melklumper i røra Helles over i rund, smurt bakeform stekes på 180 grader i ca 30 - 40 min . (kjempegod å servere med vaniljeis menst den fortsatt er litt varm ) 1
Gjest Survival Skrevet 28. august 2011 #10 Skrevet 28. august 2011 Oppskriften jeg bruker på Biff Stroganof er ganske enkel; 400 g oksekjøtt i terninger/strimler 100 g champignon 1 løk 1 rød paprika 1 ss tomatpuré 1 ts paprikapulver 2 dl kraft 1-2 dl kremfløte 1 dl seterrømme Del løken i halve skiver, sopp i skiver og paprika i strimler og stek alt mykt i panne. Tilsett tomatpuré og paprikapulver, og la det frese litt. Hell på kraften og la det hele småkoke noen minutter. Bland i fløte og rømme, og la koke litt. Stek kjøttet raskt i panne og bland i sausen. Smak til med salt og pepper. Server med ris, eller som vi foretrekker: med hjemmelaget potetmos. Oppskriften kommer fra et eller annet nettsted, husker ikke hvor jeg hentet det fra, men funker knallbra. 1
Havtorn Skrevet 28. august 2011 #11 Skrevet 28. august 2011 Åh! En selvkomponert en! - Woknudler - Vårløk - Kyllingfilet - Gulrot - Kokosmelk - Woksaus, selv foretrekker jeg Go-Tan Ketjap til denne Resten sier vel egentlig seg selv Stek kylling sammen med gulrot, bland så nudler+skvett kokosmelk+skvett woksaus over og ha i vårløk. Veldig søt rett, men også veldig, veldig godt! Kan jo sikkert ha i minimais, vannkastanjer osv også. 1
Evitas Skrevet 29. august 2011 #12 Skrevet 29. august 2011 Se under "Fast food" i bloggen min http://eva-wwwamakikino.blogspot.com/ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå